CS 1.6 Behöver hjälp med dedicated server!

Permalänk
Medlem

CS 1.6 Behöver hjälp med dedicated server!

Tjena!

Nu är det så att ja ska prova o lägga upp en egen dedicated counter-strike 1.6 server. Men exakt hur ska ja göra? Måste ja använda den som finns i my games list i steam eller kan ja använda någon annan utan steam?(de måste man väl kunna göra???) För när ja lägger upp en dedicated server i steam så kan ja inte joina den själv med connect 127.0.0.1 de kommer upp "Steam Ticket has expired" eftersom jag kör servern på samma konto? Hur ska ja göra föra att kunna joina själv?

MVH KulanZ

bara seriösa inlägg tack!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk

så du har två datorer en som endast används för den dedikerade servern eller? och du spelar på en annan dator. Isf kan du inte skapa ett nytt steam konto och logga in med det på servern, tror dedicated server är gratis och spela med ditt vanliga konto

Permalänk
Medlem

nej nej nej ja lägger upp den på samma burk som ja ska spela på!

edit: jag såg visst att ja hade skrivit lite otydligt..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk

Jag använder den som finns på Steam. Dedicated server under tools.
Och jag kan joina den från samma dator som ja har servern igång, med samma konto och allt.
Funkar klockrent. Det är bara att skriva in rätt ip i cs sen när du ska connecta till den så funkar det.

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem

Okej.. får prova igen då..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

funkar det att joina en deddad server i på samma dator, blir något udda fel för mig när jag ska göra det iaf, när jag spelar så laggar det hängpung, vilket inte är så trevligt...

Permalänk

testa byta till 27016, fungerade förut iaf...

Permalänk
Medlem

okej..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För det första: spela aldrig på samma dator som du kör en dedicated server på, då är det bättre att köra en listen server då den är anpassad för det.

För det andra: Kör inte dedicated genom steam, kör HLDS.

För det tredje: läs DETTA.

Lycka till med din CS-Server.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

okej.. har redan spelat lite idag och spelade själv på samma dator som servern ligger på.. och de funka bra... har provet listen en gång o de laggade det mer för mej en när ja körde dedikerad..

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MainEgo
funkar det att joina en deddad server i på samma dator, blir något udda fel för mig när jag ska göra det iaf, när jag spelar så laggar det hängpung, vilket inte är så trevligt...

För att fixa till detta så gå in i aktivitetshanteraren och markera hlds.exe och ange prioritet hög istället för normal.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
okej.. har redan spelat lite idag och spelade själv på samma dator som servern ligger på.. och de funka bra... har provet listen en gång o de laggade det mer för mej en när ja körde dedikerad..

Hur ansluter du till en dedicated som ligger på samma dator?

Visa signatur

Luxman L-430 | Dynaudio Audience 42 | Nuforce Udac

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av velox
Hur ansluter du till en dedicated som ligger på samma dator?

Gjorde en server själv nu för att testa och jag behövde inte ens byta port på servern, inga probem med att ansluta, bara joina som vanligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onlytobbe
Gjorde en server själv nu för att testa och jag behövde inte ens byta port på servern, inga probem med att ansluta, bara joina som vanligt.

Men hur gjorde du då? Man kan ju inte bara skriva connect och sitt eget IP.

Visa signatur

Luxman L-430 | Dynaudio Audience 42 | Nuforce Udac

Permalänk
Medlem

Jag gjorde det här idag. Allt du behöver är att spela på en annan port än den du kör server på... sedan ansluter du med det lokala IP nummer och port nummer som burken har. Fungerade fint med steams dedicated...