Permalänk

Mega problem med dator!!

Vet inte var jag ska lägga det rikigt så det får ligga här, Någon får flytta det om det inte passar

Men till saken, Min polare köpte en Dator och sen är den så in i helve**s ostabil, Själv tror jag det är nätaggregatet som inte pallar med allt som han har krängt i

Här är alla delar (Direkt från ordermailet)

Komplett Athlon 64 (Socket 939)
NEC DVD-brännare ND-3500A IDE Vit
Gainward GeForce 6800Ultra 256MB GDDR3
AGP, "Ultra/2600 GS" 430Plus mhz, Retail
Seagate Barracuda 7200.7 200GB S-ATA
8MB cache 7200RPM
Chieftec LBX-02 Miditower med 360W Nätagg
Sony Diskettstation 3,5" 1,44MB Svart
MSI K8N NEO2 Platinum-54G Moderkort S939
nForce3 250Ultra,SATA,GbLAN,ATX,Dual-DDR
AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz
Socket 939, 512KB cache, BOXED
Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB

Sen får han 12k i 3DMARK01 Där ser ni lite vad som inte är bra med den

Ha de

//Bula

Permalänk
Medlem

Grafik drivers?

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

vad är 3DMARK01??:P

Visa signatur

Men du e ett mongo, du

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnubbiZ
vad är 3DMARK01??:P


Det är ett program där du testar din dator's prestanda...

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk

Det är Alla nyaste drivers till allt

Permalänk
Avstängd

nforce drivar installreade? tror inte man får AGP8x annars.. Sedan borde ni köra 05 istället för 01.. 01 är inte riktigt rättvis mot dagens datorer..

Edit: jag har ungeför samma system, Geforce 6800 Ultra och MAD64 3500+ och får ca 5800 p i 05..

Visa signatur
Permalänk

Japp, Nforce installerade och ALLT annat som man ska ha, Får prova 05 någon dag då. Men kan det inte vara att ett Chifetec 360W klara av alla dom sakerna??? :S

Permalänk
Medlem

var får man 3DMARK från då??

Visa signatur

Men du e ett mongo, du

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnubbiZ
var får man 3DMARK från då??

Lite offtopic eller? Sök och kolla filakrivet på sweclockers.

Google är inget farligt

OnT:

Citat:

Kommer från http://www.hardocp.com/article.html?art=NjE0LDE=
A good quality 350W power supply with a sufficient 12V rail pull can support the 6800 Ultra standard clocks of 400/550.

Kan gå men ja. Det känns som det kan bli ostabilt av spänningen ja. Särskilt om han fått ett måndagsex av Chieftec aggen

EDIT: På vilket sätt är det ostabilt?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har också ungefär samma system.. får över 21k i 3dmark 01 & runt 5k i 05

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk

Jag skulle nog satsa på att det är antingen nätagget eller kanske värmeproblem. Det senare kan man ju med lite felsökning ganska enkelt konstatera om det är eller inte. Annars är det bara att beställa ett Aspire-nätaggregat från datorbutiken.com

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Inaktiv

host OCZ host...

Vaa!? Va sa du mamma? Skulle jag skiva att han kunde annvända Chieftec aggregatet för att driva peltier elementen och sen ha ett maffigt DD paket som kyler?? Okey men då skiver jag det.

Ja var var jag... åååh vänta lite..

Ja mamma, jag ska skiva att han ska ha en 1260 pump.. doh.

Jo sen... fan. Nu har jag glömmt vad jag skulle skriva.

Permalänk

Hm, MOGET FILLEMANG!!!

Det låser sig och mongar lite allmänt

Permalänk
Medlem

Kan man få prestanda förlust bara av att ha ett klent nätagg? Jag har för mig att datorn bara hänger sig och startar om osv om du har för klent agg som du belastar lite

Visa signatur

"Angels banished from heaven has no choice but to become demons"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viciou§
Kan man få prestanda förlust bara av att ha ett klent nätagg? Jag har för mig att datorn bara hänger sig och startar om osv om du har för klent agg som du belastar lite

Är väll som så att om det om det inte får tillräckligt med kräm, så går det väll inte i "fullspeed" ?

Skulle tippa på att det är nätagget, då en polare köpte nästan precis samma system, dock så körde han med qtech nätagg Instabilt som fan, och många krasher. löstes sedan med ett antec nätagg på ca 500w.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det kan vara nätaggregatet som ger instabilitet, men det är inte det som avgör prestandan. Btw. Till AMD64 så bör du inte köra Corsais Value RAM då de har en tendens att bugga och leda till instabilitet. Om du inte vill köpa högprestanda minnen så köp exempelvis kingston KVR400X64C3, vilket är mycket stabila minnen, dock inte samma prestanda och överklockning som minnen i dyrare klass.

Kolla med exempelvis "Everest Home" i "sensor" sektionen vilka spänningar som rapporteras. Kolla om de ligger på inom gränsen för att vara ok, vilket är 3.15-3.45V för 3.3V, 4.75-5.25V för 5V och 10.8-13.2V för 12V. Detta är de ligger värdena för närma gränsvärdena så är det ett tecken på att nätdelen inte pallar.

Själv har jag framgångs rikt kört ett stabilt AMD64 3200 med 6800GT, DVD brännare och 3 hårddiskar på ett 340W cheiftec nätdel, men som sagt, det finns måndags exemplar.

BTW, denna tråd borde inte vara i modifikationer delen av forumet...

Visa signatur

Ronny "Thinker" Ohlsson
"If everything is under control, you're not going fast enough."
"Overkill is just a better safety margin."

Permalänk
Medlem

du kan ju alltid kolla runt i bios och se om nått ser mysko ut

typ att agp står på 4x iställe fär 8x:rolleyes:

kolla tempen och låna ett annat nätagg och kolla om det blir bättre lr sämre

Permalänk

Får låna ett och kolla, Om det i såfall blir bättre, Vilket ska jag han köpa?

Permalänk
Hedersmedlem

Köp ett Antec av något slag

Permalänk
Medlem

Testa nytt nätagg!

Han har samma grafikkort som mig , det drar en helvetes massa ström! 2 x 12v kontakter på graffet testa med ett högkvalitativt (stava) nätagg T.ex. ANTEC ~ 480w.. Finns massa kräm i det agget..

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk

Jag har typ ett liknande roblem men det är att när jag spelar så hängerig datorn i typ 20 sekunder. Sen komer det upp en ruta där det sår typ gru recovery nått... Har kollat mina spänningar meed speedan och dom e helt fuckade. Kan det va mitt ntätagg som är kasst eller värme?

Visa signatur

all work and no play makes jack a dull boy

Permalänk
Hedersmedlem

*flyttad*

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor