Permalänk

Biltema ljuddämpning

Undrar bara om någon vet om http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=20053
funkar lika bra som ljuddämpning gjorda för datorer (kostar typ 10 ggr så mycket)

Visa signatur

CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh |

Permalänk
Avstängd

jag har den ^^ men jag tror det är värt att köpa dom dyrare, det blev lite tystare med den men inte så mycket :/

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

Köp biltemas, men gör arbetet nogrannt... plocka ur allt ur burken, sen klär du HELA insidan med skiten, annars får du knappt någon effekt.

Visa signatur

| Intel Core 2 QUAD Q9400 2.66GHz | Gigabyte GA-E7AUM-DS2H | Corsair XMS2 Xtreme TWIN2X4096-6400C5 G 2x2GB | Western Digital Caviar Green WD5000AACS 500GB 16MB cache SATA2 |

Permalänk
Medlem

Annars har Biltema en annan ljuddämpningsmatta som är för högtalare. Den är också jäkligt bra, lite tunnare och utan det värmeisolerande materialet som finns på den andra mattan.

Artikelnummer: 31-605

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Empo
Annars har Biltema en annan ljuddämpningsmatta som är för högtalare. Den är också jäkligt bra, lite tunnare och utan det värmeisolerande materialet som finns på den andra mattan.

Artikelnummer: 31-605

ooh, den tackar vi för

min blivande server kommer tycka om den.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Varsågod!

Permalänk
Medlem

Biltema har även en tredje modell som har både dämpningsskum och ett lager blymatta/bitumen (tror jag). Dyrare, tyngre och tjockare men jäkligt bra ljuddämpning.

http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1341&iItemI...

Permalänk

Men med tanke på att skiten e 30 mm tjock så får du nog ha en yberburk för att få plats med den :S

Visa signatur

CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh |

Permalänk
Medlem

Hur bra brinner dom där ljuddämpningsmattorna från Biltema? Dom som är gjorda för datorchassien från bland annat Be-Quiet ska tydligen vara omöjliga att få eld i.

Permalänk

Nja det får man la hoppas men eftersom dom är gjorda för bilar ska dom nog inte börja brinna i första taget

Visa signatur

CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh |