Permalänk
Medlem

Överklockningsproblem (Hjälp)

Jag har problem med att överklocka. Kommer bara upp i 210 fsb, sen hänger sig datorn helt. Tycker jag har provat alla knep. Finns det någon guide någonstans som visar hur man skall överklocka. E rätt så ny på detta område. Jag har nyaste biosen o. Kanske minnena ej pallar.? Hjälp.

Min dator: Zalman CNP 7000CU, 1536 MB DDR Mtec PC3200, Måånga fläktar. Resten ser ni nedan.

Permalänk
Medlem

Vad jag nyss läst så ska du sänka dividern till 166.

Permalänk
Medlem

Detta verkar inte heller hjälpa. Finns det ingen ultimat guide till detta mobot hur man klockar. Det ska ju gå bra med detta mobo. Det var därför jag köpte det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G.K.G
Detta verkar inte heller hjälpa. Finns det ingen ultimat guide till detta mobot hur man klockar. Det ska ju gå bra med detta mobo. Det var därför jag köpte det.

En av mina polare har exakt samma problem som dig med just detta mobo, vi satt hela kvällen igår och försökte lösa skiten (typ). Han höjjde volten på minnena sedan kunde han köra vidare, men det är väl olika

Visa signatur

• AMD 64 3000+@3500+ • Abit AV8 • 1GB TwinMOS PC3200 • GeForce 6600GT @ 580/1150 •

Permalänk
Medlem

Sänk htt till 4x. Advanced bios features sen -LDT & PCI Bus Control- och sedan -LDT Bus Frequenzy-. Tänk såhär, HTT *fsb ska alltid vara 800-100. Så om du ska höja till 250 så får du ta 4x, eftersom att 4*250=1000. Jag hoppas att du förstår vad jag menar, jag suger verkligen på att förklara saker och ting.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saWeha
Sänk htt till 4x. Advanced bios features sen -LDT & PCI Bus Control- och sedan -LDT Bus Frequenzy-. Tänk såhär, HTT *fsb ska alltid vara 800-100. Så om du ska höja till 250 så får du ta 4x, eftersom att 4*250=1000. Jag hoppas att du förstår vad jag menar, jag suger verkligen på att förklara saker och ting.

Det gör du inte alls. Grejen är bara att jag hade problem med att hitta HTT i BIOS'et på det mobot. Han har ju inte ett AV8a... MSI Neo vettu...

Visa signatur

• AMD 64 3000+@3500+ • Abit AV8 • 1GB TwinMOS PC3200 • GeForce 6600GT @ 580/1150 •

Permalänk
Medlem

Borde finnas samma funktion på hans bräda också, åtminstonde något liknande.