Permalänk
Medlem

Ska köpa Dremel men vilken?

Ska köpa en Dremel ska endast använda den för hobby bruk så det behöver ju inte bara den värsta av dem alla. Tänken är att jag ska fixa ett fönter till mitt Beantech igloo 3 så vilken dremel ska jag och vilken kapskivor bör jag ha för att såga utt ur chassit?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Jag har också en fråga utan att skapa en ny tråd så tänkte jag fråga: Vars finns det att beställa en Dremel på nätet?

Visa signatur

[CPU] P4 2.8 @ 3.1 ghz [Minne] 512ddr [MOBO] P4P800-E Deluxe [G-Kort] Geforce FX 5200 [HDD] HDD 2st 120 gb, 1st 200 gb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FestiiZ
Jag har också en fråga utan att skapa en ny tråd så tänkte jag fråga: Vars finns det att beställa en Dremel på nätet?

http://www.jula.se/

Permalänk
Medlem

Köp på rusta

Visa signatur

MacBook 2.0 C2D, Samsung 226bw and I love it.

Permalänk
Medlem

om du ska köpa just dremel så köp på clas ohlsson och just av märket dremel... men sen finns det ju en uppsjö av "kopior" skillnaden märker man inte förrän man har en DREMEL .. det funkar med en billig kopia men enligt mig och wolverin är just dremel det enda alternativet om an ska använda den mycke..

Permalänk
Medlem

Vilka på clas ohlsson menar du då? pris

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

gå in på http://www.clasohlson.se sök på dremel 798 kostar en sats med grejjer går man in i butik så har dom fetsatser med alla slags grejjer för 995 i alla fall här i v:ås..

Permalänk
Medlem

jag köpte min för 149 kr! Den funkar bra ennu och man fick med 7 stycken mörkröda kapskivor. Jag tror att jag köpte den från obs eller coop ?

Permalänk
Medlem

precis de som jag påtalade tidigare .. man komer inte märka nån skillnad förrän man testat ...

Permalänk
Medlem

Nu skulle den ju inte användas mycket.

Jag rekomenderar köp av en Co-tech dremelkopia samt clasohlsons orange set med 150 delar för 149 spänn, kapskivorna i den satsen är precis lika bra som dremels egna, har testat.

Det finns ingen anledning att kasta ut 2000 för att testa, man kan lägga ut 400 och få en vettig uppsättning, sen kan man nöta ut den på att testa och skaffa en riktig efter det.

En riktig dremel med flexshaft kostar 1600, Cotech kostar 250, så det är ju kvalitetsskillnader, men frågan är om det är värt att lägga 1350 spänn till när den ändå inte ska användas mycket.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Medlem

det är ju som att köpa trasiga däck bara för att bilen inte ska rulla så mycke .. det handlar ju inte bara om kvalitet .. det är en viss skillnad på både ljud och vibrationer som underlättar när man håller på men det är ju en smaksak ....och en pengafråga ... men vet inte vart du köper för 2000 + 400 för en "vettig" uppsättning men kostar den det skulle jag byta butik...

Permalänk
Medlem

jag sa aldrig 2000 + 400.

Jag sa, en dremel med flexshaft kostar 1600 spänn
motsvarande Co-tech kostar 250.

En cotech och ett 150kronors clasohlsons-set med verktyg blir 400 spänn, vilket ger en mycket bra start om man inte ska arbeta mycket med maskinen.
Självklart köper man en riktig dremel eller en likadan maskin av annat kvalitetsfabrikat (inte bara dremel som gör fina höghastighetsslipmaskiner) om man ska arbeta mycket, men det känns dumt att lägga så mycket pengar på en apparat som kommer användas ett par gånger och kastas i en garderob.

En Cotech funkar ypperligt, det som skiljer är vibrationer och livslängd.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk

Läsa FAQ kanske?

Visa signatur

MSI K8N Neo platinum | AMD64 3000+ | Leadtek 6800le 16/1.6 | 200GB maxtor hdd | kingston 512 ddr pc3200
http://offtopic.tfv.se
Varför?http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=42139...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
det är ju som att köpa trasiga däck bara för att bilen inte ska rulla så mycke .. det handlar ju inte bara om kvalitet .. det är en viss skillnad på både ljud och vibrationer som underlättar när man håller på men det är ju en smaksak ....och en pengafråga ... men vet inte vart du köper för 2000 + 400 för en "vettig" uppsättning men kostar den det skulle jag byta butik...

hmm, jag har köpt den här, http://www.proxxon.se/ArticleAssembler.asp?TreeID=27429&custo...

Enligt mig så är den bra, men du vet inget om den? =), fin tysk kvalité och allt

Permalänk
Medlem

den kan jag inte säga ,ycke om precis som du säger .. men de flesta andra som co tech etc kan jag gämnföra med dremel ..

Permalänk
Medlem

De har på Rusta för 99kr.
Fungerar bra + att du får med en hel Låda med slipstift gravyr fräsar kapskiva mm
33oooo rpm.
Kan bifoga bild

Visa signatur

b g

Permalänk
Medlem

Hittar bara en för 249 på rusta, och den verkar vara identisk med clasohlsons utom några monteringsdetaljer och plastformer, jag är övertygad om att det är identisk motor och lager i den.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bg1
De har på Rusta för 99kr.
Fungerar bra + att du får med en hel Låda med slipstift gravyr fräsar kapskiva mm
33oooo rpm.
Kan bifoga bild

Tror inte den är så snabb precis

Permalänk
Medlem

Jag köpte dremel med flexshaft, tillbehör och ngn kapsåg på CO för 995 :-
var ngn jubileumsutgåva i trälåda.
Jag har innan testat 2 st kopior och inget kan jämföras med orginalet.
Sedan tillkommer om man vill ha tillbehör såsom fräsmöjligheter eller stativborr, då finns det inte att få tag på till kopior.

Visa signatur

Stationär: Intel core i5 2500K, MSI Z68A-GD65(G3), 16 Gb ram, MSI GTX 560 Ti 448 cores 1280 Mb SLI, 120 Gb SSD, ca 7 Tb hd, Win 7 Pro x64
Bärbar: ACER 8943G Intel Core I5 430M, 8 Gb ram, Radeon HD5850 1 Gb, 60 Gb ssd + 500 Gb hd, Win 7 Pro x64
Platta: Huawei Mediapad 7", 1,2 Ghz dualcore, 8 Gb ram, 3G, Android 3.2