Permalänk

Problem med 6800LE

hej

ibland när jag spelar då kan min dator bara starta om. och jag vet ej vad anledningen är.. jag har datorn som står i sign och just ni kör jag med 12/1.6 någon som vet varför det kan vara så?

/Oskar

Visa signatur

| Asus A7N8X Deluxe | AMD 2600+ @ 2300Mhz | Twinmos 2x512Mb PC3200 | 1st Seagate 120GB 1st Maxtor 80GB | Geforce 6800LE @ 16/1,6 | Vattenkylt | Antec PlusView 1000AMG |

Permalänk
Medlem

Testa att klocka ned lite.

Permalänk
Medlem

Testa att byta drivrutiner, det kan fungerar. Testa annars att öka core spänningen till 1.3v och se om det hjälper.

Visa signatur

Mvh Anders

Permalänk
Medlem

Har du provat klocka ner processorn? När min processor blir för varm så startar datorn om..

Permalänk

den ligger på 38 grader ungefär när jag spelar. men jag har hört av några att det kan vara ram minnet då körde jag memtest i en timme då kom det två errors kan det vara det?

Visa signatur

| Asus A7N8X Deluxe | AMD 2600+ @ 2300Mhz | Twinmos 2x512Mb PC3200 | 1st Seagate 120GB 1st Maxtor 80GB | Geforce 6800LE @ 16/1,6 | Vattenkylt | Antec PlusView 1000AMG |

Permalänk

för klent nätagg?

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Högst sannolikt att de är klent agg. Vad är de för märke och specs på de?

Permalänk

är ett mycket känt fel på 6800le kort, det är minnet som inte pallar med i 700mhz och högre.
prova klocka ner det till 400mhz och se om problemet finns kvar.
har du fortfarande kvar problemet är det bara rma så ska du få ett nytt kort...
lär inte vara nätagget.

Permalänk
Medlem

Det är bara Gainward och MSI kort som har problem med klockade minnen. Vad har du för märke på kortet?