Permalänk
Medlem

Köpa färdigbyggd HTPC

Jag vill ha en HTPC men har inte tid och lust att pilla ihop en egen. Sökte lite bland mina vanliga leverantörer men de säljer bara tomma chassin. Vet ngn var vam skall vända sig för att få en komplett dator. Jag har hittat en del men dessa är extrema byggen. Jag vill ha en vettig dator till rimligt pris.
Ngn som har erfarenhet av detta?

Visa signatur

För Sverige i tiden

Permalänk
Medlem

Jag har dock ingen erfarenhet av just det. Men jag VET att det enklaste är att gå ner till en datorbutik (ev. ringa) och säga vad du vill ha för dator och be dom att sätta ihop den... så fixxar dom de.. kallas service

om de mot all förmodan skulle vägra så finns de hundratals med datorbutiker runt om i vårt avlånga land som gärna tar hand om dina krav

Visa signatur

Stationär Compucase 400W .:. AMD64 3700+ San Diego .:. Gainward 7900GT .:. MSI K8N NEO4 .:. WD 250bg SATA 16mb .:. 1024 PC3200 .:. 20" TFT (hp 2035) .:.
Bärbar Acer TravelMate .:. 2,8ghz .:. 256 ram .:. 40gb .:. ATI Mobolity Radeon 9000 IGP .:.
Jobbedator IBM T60 .:. 2,16ghz dual 2 core .:. 2gb ram .:. 100gb .:.

Permalänk
Medlem

Datorbutiken.com säljer ju färdiga HTPC som kostar ifrån 9000kr. Vet inte vad du menar med rimligt pris.

Permalänk
Medlem

Nej, det kallar inte jag rimligt pris... mer ca6000kr!! vet inte vad du hade tänkt dig.... men de brukar alltid gå att ringa/gå ner och göra konfigureringar...

vet man bara vad man vill ha så brukar det gå rätt så lätt. buggy.no-ip.com <-- där finns ju en mängd med företag... något KAN hjälpa dig att få en billigare HTPC!

Visa signatur

Stationär Compucase 400W .:. AMD64 3700+ San Diego .:. Gainward 7900GT .:. MSI K8N NEO4 .:. WD 250bg SATA 16mb .:. 1024 PC3200 .:. 20" TFT (hp 2035) .:.
Bärbar Acer TravelMate .:. 2,8ghz .:. 256 ram .:. 40gb .:. ATI Mobolity Radeon 9000 IGP .:.
Jobbedator IBM T60 .:. 2,16ghz dual 2 core .:. 2gb ram .:. 100gb .:.

Permalänk

Sök på Dreambox på google ,P dem är saftigt fina

Visa signatur

Dell 2405 ;P + Shuttle SN25P, 3700+ San diego, 1GB XMS Pro, 6800GT (VF700Cu), 1 x WD Raptor 74GB, 1 x WD 200GB, 1 x Hitachi 250GB, DVD-R NEC 1300A. Kan någon dra ner värmen i min burk?

Permalänk
Avstängd

jag bygger HTPCs.. men inte för 6000 kronor...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
jag bygger HTPCs.. men inte för 6000 kronor...

Kan du berätta lite mer. Priser, konfig, osv.

Visa signatur

För Sverige i tiden

Permalänk
Avstängd

Pm:a mig så skickar jag prislista

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ok, jag har följt era råd men ännu inte hittat ngn HTPC som är rimligt billig och med rimlig menar jag inte dyrare än en vanlig PC. Varför ska en HTPC behöva vara dyrare än den senaste speldatorn?

Min slutsats är att det inte finns helt enkelt.

Visa signatur

För Sverige i tiden

Permalänk
Avstängd

Beror mest på att det tar tid att sätta ihop ett mjukvarupaket som fungerar bra och är pålitligt... sedan kostar ju datorlådan till en HTPC mer eftersom de ska vara bättre finish på dem...

Visa signatur