Permalänk
Medlem

Startar nätagg utan fläkt ikopplad ?

Min polares fläkt till nätagget har nästan lagt av. Den snurrar lite när den har lust. Det är en 120mm fläkt som sitter i agget.

Vi har löst det tillfälligt efter lite brainstorming.

Han köpte en 120mm fläkt. Kopplade in den med Molex kontakt och sen skruvade han ur den gamla fläkten och skruvade i den nya. Den gamla fläkten är fortfarande ikopplad i nätagget.

Frågan är nu om han tar bort nätaggs fläkten helt, startar nätagget då ? Ganska störande att ha en fläkt hängandes fritt i datorn.

Visa signatur

Fractal Desgin Define R4 | Intel i5 12600kf | Asus B760 | Corsair DDR4 32GB | Kingston 1TB NVME | Asus GeForce 3050 RTX| Hyper X Cloud II | Cherry MX 3.0S RGB | 27" Samsung PLS LCD | AOC 32" 4K

Permalänk
Medlem

jag klippte bara av mina kablar och tejpande nogrant med eltejp.. kunde inte ta bort fläkten på annat sätt

Visa signatur

När man dödar 6 pers på raken heter det i UT Monster Kill, i Quake heter det Excellent, i Counter-Strike heter det Kicked by Console...

Permalänk
Medlem

Det beror på nätagget. Shuttles bareboneagg stängs av om du ens stannar fläkten med en pinne.

Min dator går att köra utan fläkt i nätagget. Enda jag kan tänka mig kan hända är att om fläkten i nätagget hade någon form av temperaturstyrning så kommer den inte fungera nu, men det är ju ofta ett mindre problem.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.