Permalänk

Compaq nätagg

Skall byta nätagg på min Compaq presario 8550EA
men har efter att läst lite här, märkt att det kanske inte är så lätt...

Compaq verkar inte följa ATX standarn, är det någon som har bytt nätagg på sin Compaq, om i så fall... hur gjorde du? vilket agg?
Tacksam för svar.

//Sir Blues

Permalänk
Medlem

Power supply - 235 watts steady-state, PFC (Power Factor Correction), dual auxiliary

All info jag fick fram på ditt nätagg men vad du skulle kunna ta som alternativ vet jag inte.. Hoppas bara infon hjälper dig något

Permalänk

Det är ungefär vad jag vet med nu *L* men skall ju ha ett kraftigare agg...
verkar som om man måste klippa & koppla om ... när man köper ett "inte Compaq agg"
Tack för svar.

Permalänk
Medlem

Compaq är Compaq. Deras standard är att inte följa standarden.

Visa signatur

AMD Mobile 2400+ @ 2300 Mhz (11,5x200) 1,625 V, Gf4 Ti 4200 @ 360/760, 512mb SP bh-5, Vmodds, vatten och TEC på gpu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naTTen
Compaq är Compaq. Deras standard är att inte följa standarden.

Kunde inte ha sagt det bättre själv!

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

en polare som skulle byta chassi fick lov att byta nätagg å moderkort på sin compaq.

Visa signatur

2500+@2079MHz -=- A7N8X Deluxe/GD rev 2.0 -=- 512MB PC2100 -=- Geforce2 MX 400.

Permalänk

Nätagget brukar väl vara ATX på compaq. Så e det iaf på min. Dock så är moderkortet inte ATX.

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Hedersmedlem

Mitt compaq-nätaggregat fungerar till min p3a iaf.

Permalänk
Medlem

det är 24pins i min compaq

Visa signatur
Permalänk

Det är 24-pins på min Compaq med, fast färgerna stämmer inte mm..
risk finns för att det börjar att ryka i burken, men jag har löst det temporärt nu, genom att lägga det nya agget utanför burken och bara driver grafikkortet och cd-spelarna

Permalänk
Medlem

Om man vill byta nätagg så är det enklare att samtidigt byta mobo så man slipper compaq skien. Jag letade som faan efter ett nytt nätagg till min compaq hittade inget så jag.

Permalänk
Medlem

Compaq maskiner är fina. Så länge det inte står presario på dem.

Dock så kräver de en hel del för att man ska få ut max av dem, De hör hemma på företag och där är de underbara. Sen är smartarray kontrollern ungefär det bästa som har gjorts

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415