Bränna dual layer dvd

Permalänk

Bränna dual layer dvd

Tjena !

Ska bränna en skiva åt farsan, det är eMemorex Duable Layer DVD+R 8.5 Gb´s skiva.

Men nu till problemet, Nero säger att skivan är 500mb eller något sånt, och att jag ska sätta i en skiva som har mera utrymme.

Det jag ska bränna är på 8gb.

Hur ska jag bränna skivan?

Permalänk
Medlem

Har haft samma problem...

Men i mitt fall så hade jag för gammal version av NERO
kom det fram efter lite pysslande. Hade version 6.1 eller
nått. Men sedan tog jag den nyaste. Då fungerade det uppmärkt.

Permalänk
Medlem

Kolla att du har senaste versionen utav Nero och om det fortfarande inte fungerar så uppdatera brännaren till senaste firmware.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

glöm inte heller att tala om för Nero att det är en DVD du vill bränna och inte en CD...

Permalänk

Trots att du har valt rätt funktion, och trots att du har rätt version av nero. Så kan du inte bränna 8GB på en 8.5GB dvd skiva. Lyckas du med det så får du en låda praliner av mig.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElectroGeeza
Trots att du har valt rätt funktion, och trots att du har rätt version av nero. Så kan du inte bränna 8GB på en 8.5GB dvd skiva. Lyckas du med det så får du en låda praliner av mig.

?

Permalänk

Enligt min matematiska kalkyl på 5 A4 samt att min dator fick stå o tugga feta beräkningar över dagen så borde detta gå....

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk

Man får plats med max 7,92GB på en DVD9 skiva.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111