Permalänk
Medlem

chkdsk hänger sig

Så att chkdsk startas och körs på d: varje gång jag startar datorn.
Finns 2st korrupta mappar windows varna om också, i windows. Men jag ej slänga dem utan måste nog köra chkdsk för att det ska lösa sig.

Problemet är att det hänger sig på 9%, både i windows starten och när man köra det via cmd.
Vill ej formatera den.

Så vad föreslår ni?

Permalänk
Medlem

Säker på att det hänger sig. CHKDSK tuggar igenom hårdisken grundligt och det kan upplevas som att det har hängt sig, när den tuggar frenetiskt. Jag har dock själv upplevt ett liknande problem där det visade sig att hårdisken var kass. Sektorerna var helt enkelt såpass skadade att inget rådde på den. Var bara att slänga och köpa ny, tacka gudarna för backup.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Säker på att det hänger sig. CHKDSK tuggar igenom hårdisken grundligt och det kan upplevas som att det har hängt sig, när den tuggar frenetiskt. Jag har dock själv upplevt ett liknande problem där det visade sig att hårdisken var kass. Sektorerna var helt enkelt såpass skadade att inget rådde på den. Var bara att slänga och köpa ny, tacka gudarna för backup.

Får testa med att låta den stå en stund sedan.
Kan ju också vara att den börjar att lägga av. hoppas i alla fall att den inte gör det.