Permalänk
Avstängd

Göra vad med 650 Mhz?

Jag har en burk med just nu Slackware installerat. Det är en "distans" dator, ingen jag sitter och pillar med. Jag har en workstation med Gentoo för all multimedia, så det behöver ni inte ta upp..

Mitt problem är att jag inte vet vad jag ska göra på denna dator. Jag vill kunna remote'a den, vilket jag har ssh för. Just nu är den klocka (lol). Kom gärna med förslag om uppgift samt OS och gärna en URL till guide om hur man ser till att datorn sköter den uppgiften (Beror ju på vad det är för uppgift också, såklart!)

Visa signatur

Sinnulla oon iso pää

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Första ordet som kommer till mig är: bojsänke

Annars kanske CVS? Testburk för utveckling?

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M

Permalänk
Medlem

Skulle jag också säga

htpc då

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är den tyst o liten så hade jag gjort en HEPC/HTPC...

Annars nån server av nått slag hehe

Permalänk
Medlem

http://www.trustix.org
http://www.jinzora.org
+ en fet disk.

EDIT: Tog bort en punkt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bernt.

Kan du inte redigera bort den ena punkten i den nedre länken, det är jobbigt att kopiera/klistra in : D

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det bästa man kan göra med maskiner i den klassen som man inte har användning för är att sätta upp dem på auktionssiter
Fick just sålt min 166MHz laptop för 91€, folk betalar galna summor för skrot.

Visa signatur

I serverrummet kan ingen höra dig fisa

Permalänk
Medlem

Shell-burk?
pr0n-ftp med anonym tillgång?
Nån form av spelserver?
Databasserver?
distcc över internet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

webbserver, databas ...

Visa signatur

Grejer jag tycker om: OpenBSD, FreeBSD samt Gentoo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorningStar
Bernt.

Kan du inte redigera bort den ena punkten i den nedre länken, det är jobbigt att kopiera/klistra in : D

Borde det inte vara mer jobbigt att skriva inlägget?

Permalänk
Avstängd

Jag behöver varken HTPC, router etc. - det har jag. Det vettigaste hittils var "testburk för utveckling" och "shell-burk". :> Tack

Visa signatur

Sinnulla oon iso pää

Permalänk
Medlem

Du kan ju annars ha den som dvd brännare om du inte har någon. Då är det bara att tunnla k3b med ssh och vips så har du en dvd brännare som du kan ha i en gaberob eller nåt sånt så du inte hör den.

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem

sätt upp den som en honypot

Visa signatur

Macbook Air 13" (2012)

Permalänk
Avstängd

Ge bort datorn till nån bekant.

Permalänk
Avstängd

crash; hade nog gjort så, om den haft en brännare och jag inte haft det förut.

Eldmannen; väldigt korkat tips med tanke på att det är en dator. Det är väl ganska tydlgt att jag vill behålla den..

Visa signatur

Sinnulla oon iso pää

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deus
Borde det inte vara mer jobbigt att skriva inlägget?

Han kanske tänkte på sina medmänniskor?

Visa signatur

Corsair PSU 620HX, Gigabyte P35-DS4, Q6600 @ 3,6Ghz, 8800GT @ ( 700, 1750, 1000 ), Corsair XMS DDR2 800MHZ (4, 4, 4, 12), WD Raptor 150 GB, Lian Li PC-A05, Thermalright 120 E, Noctua 1300rpm, Windows Vista 64

Permalänk
Medlem

Jupp

Visa signatur
Permalänk
Medlem

en perfekt fildelardator...

skapa egna filer i exakt samma storlek och samma namn som många kända filer som söks av piratjägarna och installera ett klyftigt program som låter folk ladda ner dina "dummies"

se till att piratjägarna får nys om din server och gör en husrannsakan
(tex alla på swec kan ladda ner lite så att det skapas mycket trafik)

ta med ett tvteam från den lokala stationen och ge piratjägarna lösen till krypteringar och packa upp filerna (live inför tvkamera givetvis) och hånskratta piratjägarna i nyllet när dom ser att dom gjort ett allvarligt misstag...

kul ide faktiskt...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Avstängd

HAHA bra idé! Ett nytt projekt då Ställer ni upp till det?

*EDIT* Synd bara att piratjägarna skulle hitta rätt mycket i mitt hem Annars hade jag gjort det

Visa signatur

Sinnulla oon iso pää

Permalänk
Medlem

skaffa en bra domän och en mailserver

Visa signatur

Cry havoc and lets slip the dogs of war!

Permalänk
Avstängd

Har perfekt hosting för det.

Visa signatur

Sinnulla oon iso pää

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
en perfekt fildelardator...

skapa egna filer i exakt samma storlek och samma namn som många kända filer som söks av piratjägarna och installera ett klyftigt program som låter folk ladda ner dina "dummies"

se till att piratjägarna får nys om din server och gör en husrannsakan
(tex alla på swec kan ladda ner lite så att det skapas mycket trafik)

ta med ett tvteam från den lokala stationen och ge piratjägarna lösen till krypteringar och packa upp filerna (live inför tvkamera givetvis) och hånskratta piratjägarna i nyllet när dom ser att dom gjort ett allvarligt misstag...

kul ide faktiskt...

Jag är på. Inte för att jag är mot piratjägarna, vilket jag inte är, snarare för att det är ett kul prank.

Visa signatur