Permalänk

Bra Webbhotell!!!!

Jag skulle vilja veta vilket Webbhotell som är bäst?
Jag funderar på: www.b-one.net är dom bra?

Jag behörer detta!
-------------------------------------------------------------------
. Jag behöver minst 100mb utrymme och gärna fri Trafik!
. Stöd för PHP & MySQL databaser!
. Snabba och stabila servrar!
. Gärna inte så dyrt!

Hoppas många kommer med bra förslag!
Skriv gärna vad ni har för erfarenheter av: www.B-one.net och andra!

Har redan ett domännamn: www.scorpion2000.net som jag tidigare hade på: http://webbhotell.spray.se

Visa signatur

Livet är som ett buggigt spel! Man gör allt man kan men endå går det åt hellvete!

Permalänk
Medlem

www.loopia.se

Svinbra!
De är billiga.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem

har kört med b-one.net i över 1 år nu, med ett problem, dom var nere i ca: 5 min för 6 mån. sedan, annars har jag aldrig haft strul med dom.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | 64GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: Asus AS1104T - 1x12TB
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
www.loopia.se

Svinbra!
De är billiga.

Humm....nja....jag vill ju hälst ha ett webbhotell med fri Trafik! men dom kanske inte låter en ha så mycket trafik endå?....:confused:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LINJEinc
har kört med b-one.net i över 1 år nu, med ett problem, dom var nere i ca: 5 min för 6 mån. sedan, annars har jag aldrig haft strul med dom.

Ok.

Visa signatur

Livet är som ett buggigt spel! Man gör allt man kan men endå går det åt hellvete!

Permalänk

Lets face it, det finns inga bra webhotell.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Lets face it, det finns inga bra webhotell.

Hehe...eh...ok...några bra finns dä la!:rolleyes:

Valet står nog mellan: www.loopia.se & www.b-one.net Humm......vilken ska jag ta?:confused:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kör med www.box.se , de har fri trafik och bra priser.
Har haft dem ett år nu ungefär och det har aldrig varit nere.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poZ
Jag kör med www.box.se , de har fri trafik och bra priser.
Har haft dem ett år nu ungefär och det har aldrig varit nere.

ok...men jag välger nog www.loopia.se ?=/

Humm....eh...va fan när man går in på loopia´s hemsida trycker på fliken Webbhotell så står dä i Privatpaketet´s ruta 100mb utrymme! men när man sen går in på länken: Paket & Priser så står dä att man får 50mb utrymme med dä priset! eh...=/ hur fan ska dom ha dä?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft B-One så länge, men är super nöjd!

Valde också mellan ett par, men är övertygad om att jag valde rätt!

MvH Kurdass

Visa signatur

Kommer snart...

Permalänk
Medlem

det finns inget som heter "fri trafik". läs gärna igenom b-ones avtal...

that said - www.hostdime.com ska tydligen vara rätt bra. har ett par bekanta som använt sig av dem. det enda som talar emot dem för min del är att de inte stöder ruby on rails...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Inaktiv

www.hemsida.net är bra.
Har haft dem i två år nu och inga problem har jag haft.

12GB trafik / månad.

kunnig och trevlig support dygnet runt via telefon, ICQ och mail.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SCORPION2000
ok...men jag välger nog www.loopia.se ?=/

Humm....eh...va fan när man går in på loopia´s hemsida trycker på fliken Webbhotell så står dä i Privatpaketet´s ruta 100mb utrymme! men när man sen går in på länken: Paket & Priser så står dä att man får 50mb utrymme med dä priset! eh...=/ hur fan ska dom ha dä?

du får 100mb totalt, men då går en del till själva webbutrymmet, resten till mailkontona du får.

Permalänk
Medlem

b-one har funkat smärtfritt för mig förrutom att sidan kan vara en aning seg ibland, men man får det man betalar för....

Visa signatur

C2D E6550 | TWINX 6400PRO | Radeon HD 6550

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har flera konton på b-one och jag kan säga att det funkar alldeles utmärkt! Rekommenderas starkt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Bra Webbhotell!!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SCORPION2000
Jag skulle vilja veta vilket Webbhotell som är bäst?
Jag funderar på: www.b-one.net är dom bra?

Jag behörer detta!
-------------------------------------------------------------------
. Jag behöver minst 100mb utrymme och fri Trafik!
. Stöd för PHP & MySQL databaser!
. Snabba och stabila servrar!
. Gärna inte så dyrt!

Hoppas många kommer med bra förslag!
Skriv gärna vad ni har för erfarenheter av: www.B-one.net och andra!

Har redan ett domännamn: www.scorpion2000.net som jag tidigare hade på: http://webbhotell.spray.se

Du bör ta en titt här först för att bli lite mer uppmärksam över fällor och oseriösa webbhotell.

http://www.idg.se/ArticlePages/200505/04/20050504131424_IDG.s...
http://www.idg.se/ArticlePages/200505/04/20050504133012_IDG.s...

Förövrigt så kan man ju hålla med om att loopia fungerar utmärkt för de flesta. Själv använder jag Gate9.se som ryckt upp sig på sistone och fungerar fint (servrar hos port80, samma som sweclockers f.ö.).

En del kanske inte har haft några problem med 99kronor, cliche eller b-one, men det beror helt på hur avancerad kunden är och vilka krav den har. Man bör inte gynna de oseriösa företagen, och dessutom sätta sig för en risk att bli rejält lurad.

Nu är inte Gate9 som jag har speciellt dyrt (de tillhör de billigare) men jag menar ändå att man skall satsa någon hundring extra för att hyra in sig på ett företag som bryr sig om sina kunder.
Detta gör INTE b-one t ex där man inte kan förvänta sig några direkta uppgraderingar eller bra servrar. Att de har 150 000 kunder är sorgligt, men det fungerar säkert för dem som inte tar sin hemsida så seriöst.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem

Kör en Colocate hos nån ISP. Det är det bästa, då får man som man vill. Fast billigast är det nog inte. Man får juh vad man betalar för så...

Visa signatur

We live in the age o stupidity || SparcStation 20,384mb RAM,1gb disk,2*125mhz, Solaris8
--------------------------------------------------------------------------------------------
Every suicide is a solution to a problem. -- Jean Baechler

Permalänk
Medlem

www.forss.se

Såg iaf inte till att han har någon begränsning vad gäller trafik iaf

Permalänk
Medlem

ORK-WEB kör jag och några kompisar en sajt på, privatpaket 2. Inga problem sen vi startade för ett halvår sedan.

Permalänk
Medlem

har två siter på b-one, funkar bra.

Folk har sagt till mig att dom tankar mina låtar dundersnabbt iallafall. Länken i min sign pekar til en sida som ligger på b-one...

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

www.jx.se, bra priser, fina servrar och bra lina.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En fråga som också rör webhotell.

Jag registrerade domänen www.Janols.org hos Loopia.se för ett par dagar sedan, jag vill dock inte ha webhotell hos dom. Jag har en 500 MB server hos b-one, kan jag omdirigera min .org adress till mit b-one webhotell?.

B-One supporten påstår att det inte är möjligt, jag förstår inte varför...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janols
En fråga som också rör webhotell.

Jag registrerade domänen www.Janols.org hos Loopia.se för ett par dagar sedan, jag vill dock inte ha webhotell hos dom. Jag har en 500 MB server hos b-one, kan jag omdirigera min .org adress till mit b-one webhotell?.

B-One supporten påstår att det inte är möjligt, jag förstår inte varför...

Här kommer B-ones support fram i ett nötskal. De påstår att det inte är möjligt, för att de inte vill erbjuda den servicen. Självklart går det, det är bara att peka om din domän till den server som du vill ha dina filer på. Dock antar jag att de menar att du måste teckna ett nytt webbkonto hos dem om du vill ha ett konto till janols.org, om du nu redan har en domän kopplad till ditt befintliga konto hos dem. Om du inte har det, så är det riktigt illa av B-one.

Hoppas du förstod hur jag menade där.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

www.cliche.se rekomenderar jag
en nackdel att de inte går att ha subdomäner. ni kan kolla in sidan här www.robscorner.net

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk

fri trafik är en myt. b-one är dåliga. cliche är dåliga. man får vad man betalar för.

det där sammanfattar de flesta "bra webbhotell"-trådarna på http://www.webmasternetwork.se/

Permalänk
Medlem

Det där med fri trafik är som redan nämnts en myt.

Det står på papperet, men så fort man börjar ha ordentligt med trafik så kommer du att få maffia-mail från webhotellet där de ber dig dra ner trafiken eftersom det bryter mot nån vagt definierad (och oftast påhittad) regel de har,

"för det vore ju hemskt om nånting hände med din fina site..."

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

www.prq.se - Fina, läs mer på deras site!

Permalänk
Medlem

www.prq.se - Fina, läs mer på deras site!