Permalänk
Avstängd

Kommer min dator att gå sönder??

Min bror har självbyggt min dator, häromdagen så blev datan helt slö så han var tvungen att fixa lite med diverse program, och det blev bättre men igår så började min dator klicka konstigt typ 15 ggr.....!!! Varför? Kan min bror ha kopplat den fel på ngt sätt? Den funkar annars som vanligt och så... Kommer den gå sönder?

=/

Tacksam för hjälp!

ps. jag vet inte i vilken forumsdel detta ska ligga i så jag postar den här.

Visa signatur

--- > Snälla RÖSTA på min teckning (VAMPYR-TOMATEN) på felixketchup.se !!! xD xD Jag heter Alexandra! =)

Permalänk
Medlem

"Hela Datorsystem" hade nog fungerat rätt bra.
Något har säkert lossnat då han inte satt dit det tillräckligt hårt.
Kolla minnena, de brukar oftast vara felet.

Permalänk

var kom klickljudet ifrån? hårdisken eller? kan klicka när de börja bli kassa... annars är det nästran helt omöjligt att säga vad som är fel på den här informationen.

lägg om hela systemet och se om det flyter bättre

Visa signatur

”We Will Give’em Hell, And Beat’em All”
"Don't fuck with the Admins -They are drunk and got Guns and Shit"

Permalänk

Min hårddisk började klicka, var helt säker på att den hade gett sig men tydligen var det fel på nätaggregatet, sen om det var den som klickade vet jag inte, men det kan vara värt att tänka på.

S-ATA-hårddisk då.

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50

Permalänk

Hört sånt kan hända när man håller på med waersch?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Purgatorized
Hört sånt kan hända när man håller på med waersch?

Haha.. vad är waersch??

Jag tror det kom från typ hårddiskarna... jag har en gammal hårddisk och en ny samsung... hmm..

Visa signatur

--- > Snälla RÖSTA på min teckning (VAMPYR-TOMATEN) på felixketchup.se !!! xD xD Jag heter Alexandra! =)

Permalänk

Kör något stresstest på hårddiskarna och se ifall de börjar väsnas ovanligt mycket. Gör dom det så försök ta reda på vilken av dem det är som gör ljudet och byt ut den om det verkar illa.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur
Permalänk

Ta reda på om en av dem är en S-ATA-hårddisk. Det kan som jag redan skrivit vara nätaggregatet som felar då S-ATA-hårddiskarna verkar känsligare för låg spänning.

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50

Permalänk
Avstängd

Nej det är ingen S-ATA hårddisk... Var laddar man ner ett stresstest??

Visa signatur

--- > Snälla RÖSTA på min teckning (VAMPYR-TOMATEN) på felixketchup.se !!! xD xD Jag heter Alexandra! =)