vart ska man sikta för att få hs med spray? i spelet css

Permalänk
Medlem

vart ska man sikta för att få hs med spray? i spelet css

vart ska man sikta för att få hs med spray?

Permalänk
Medlem

Fötterna gissar jag på!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ted1001
Fötterna gissar jag på!

ja med colten siktar i alla fall jag vid vänster sida om föterna men får mag skoot så jag ska börja sikta lite längre upp snart hehe. men med ak 47 an vet jag inte. nån som vet?

Permalänk
Medlem

vill du träffa så är ju ett tips att sluta spraya och börja bursta.

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snippar
vill du träffa så är ju ett tips att sluta spraya och börja bursta.

men när man har lärt sig att spraya hs då är man hett ju . bursta gör jag nu med akn och det duger men vill upgradera med spray istället . upgradera är säkert fel stavat

Permalänk

spayar du så är det ju inte statiskt håller du in knappen så blir det ju inte samma träfftavla varje gång. men på nära håll kan det vara bra att spraya. men skall du spraya på avstånd så blir det inte bra det går inte att veta exakt var skotten kommer att sitta pga random generatorer med mera. men knäna eller något ger nog en bra träffyta om du är nära motståndaren pga att pipan stiger.

Permalänk
Medlem

Om du ställer dig och sprejar mot en vägg (utan att kompensera för rekylen) så kommer du se var kulhålen hamnar. Ta lärdom av det och lär dig vilket håll du ska dra musen för att träffa där du vill.

I vanliga cs ser träffbilden ut som ett T (först upp, sen höger, sen vänster, sen höger). I CS:S ser träffbilden också oftast ut som ett T men går lite mer slumpmässigt än i sin föregångare så man får medans man sprejar kolla hur vapnet beter sig.

EDIT: Detta gäller alltså med Colten. Jag rekommenderar ingen att spreja med AK i CS:S om du inte är extremt nära din motståndare eftersom rekylen är omöjlig att hantera (inte som i CS alltså).

Permalänk
Testpilot

Kulhålen som man ser i väggen stämmer inte med var dom hamnar i verkligheten.
Så fort du skjuter så kommer din dator att rita ut ett kulhål (fast bara hos dig) och sedan säga till servern att du sköt ett skott, då kommer servern räkna ut med hjälp av massor av faktorer (rörelse, om du befinner dig i luften, hur stor spridning vapnet har) var skottet kommer hamna i verkligheten.

Så va det iallfall i gamla CS och jag tror inte dom har ändrat på det till nya, så lata som dom är.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Måste faktiskt påstå att min spray är förvånandsvärt bra

funkar bäst när jag är i knipa, typ 3st mot mig, då händer det inte all för sällan att 3HS sitter på 5-6 skott.

Är absolut sämst på punkteld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Måste faktiskt påstå att min spray är förvånandsvärt bra

funkar bäst när jag är i knipa, typ 3st mot mig, då händer det inte all för sällan att 3HS sitter på 5-6 skott.

Är absolut sämst på punkteld.

Wow, får jag ta på dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paradoxy
Wow, får jag ta på dig.

Du kan få ta på mig, jag kan nog med stor säkerhet säga att min sprejj är nog den bästa i hela världen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tHOORd
Du kan få ta på mig, jag kan nog med stor säkerhet säga att min sprejj är nog den bästa i hela världen

Lovar du att inte spreja mig om jag tar på dig?

Permalänk
Medlem

CS simulerar krig och anti-terror.

Sikta då som man gör när man är ute i kriget, sikta på "Large body part" och tryck av tre skott. Vapnet stiger inte så mycket att du missar ifall du gör en tre burst med AK eller Colt. Spraya är onödigt och tar för mycket tid plus att man måste reloada mycket mer ofta...

Visa signatur

. Jag .
.. Hon ..
... Vi ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paradoxy

Lovar du att inte spreja mig om jag tar på dig?

Det där lät nästan lite äckligt.....;-)

Visa signatur

A64 3000+ 90nm | Arctic Cooling Freezer 64 | GIGABYTE GA-K8NF-9 | 120 GB + 80 GB + 10GB | 2048 PC2700 | FSP 350W | Sapphire X800XL | VF700-AlCu | ADDA 120 | Samsung 913N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paradoxy
Lovar du att inte spreja mig om jag tar på dig?

Jag kan inte lova, ibland sliter han sig:P

Permalänk
Medlem

Re: vart ska man sikta för att få hs med spray? i spelet css

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ripan_
vart ska man sikta för att få hs med spray?

Det finns bra guider hur vapnena reagerar vid spray osv. Sök på google och du ska finna.

Sedan är det ju givetvis en övningsak. Prova som någon föregående talare sa att skjut emot en vägg och se hur kulerna sprider sig. Öva emot bots eller på någon public server.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tHOORd
Jag kan inte lova, ibland sliter han sig:P

Du låter farlig

Permalänk
Medlem

Jag siktar alltid på kroppen (magen) när jag gör minna hs med colten och med ak:n så är det nästan omöjligt. 1 skottet träffar de andra sätter jag överallt runt om killen.

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem

rakt mot huvudet och ett välstyrt skott i pannhålan Skulle du hamna i en "spraysituation" så är ett ganska enkelt sätt att få hs att sikta till vänster om fötterna

EDIT: Med colten då förstås

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ripan_
men när man har lärt sig att spraya hs då är man hett ju . bursta gör jag nu med akn och det duger men vill upgradera med spray istället . upgradera är säkert fel stavat

Oroa dig inte. Det är inte bara "uppgraderat" du stavat fel.

Visa signatur

Sam: "Give me some intelligence."
Guard: "I don't have any intelligence."
Sam: "He, he, you just called yourself stupid."

Permalänk
Medlem

En Crosshair består "iaf för mig" av 4 linjer, den uppersta linjen, toppen på den linjen skall vara ungefär i ansiktshöjd på motståndaren, sen håller du in och försöker att dra ner siktet lite medans du sprayar för annars åker crosshairen upp i luften, jag har lyckats många gånger så.

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,2GHz - 1024MB @ DualDDR400 - AV8 - 3d Eye - GF6800 GT, 60 GB Seagate - Barracuda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ra1
En Crosshair består "iaf för mig" av 4 linjer, den uppersta linjen, toppen på den linjen skall vara ungefär i ansiktshöjd på motståndaren, sen håller du in och försöker att dra ner siktet lite medans du sprayar för annars åker crosshairen upp i luften, jag har lyckats många gånger så.

Du vägrar skriva "siktet". Finns inget ord som heter "crosshairen".

Visa signatur

Sam: "Give me some intelligence."
Guard: "I don't have any intelligence."
Sam: "He, he, you just called yourself stupid."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MemberX
Du vägrar skriva "siktet". Finns inget ord som heter "crosshairen".

Crosshair finns på engelska, ja jag vägrar säga siktet.

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,2GHz - 1024MB @ DualDDR400 - AV8 - 3d Eye - GF6800 GT, 60 GB Seagate - Barracuda

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solo
CS simulerar krig och anti-terror.

Sikta då som man gör när man är ute i kriget, sikta på "Large body part" och tryck av tre skott. Vapnet stiger inte så mycket att du missar ifall du gör en tre burst med AK eller Colt. Spraya är onödigt och tar för mycket tid plus att man måste reloada mycket mer ofta...

Tre skott? Trodde det var två.

Visa signatur

Att skapa en särskild rökavdelning på en restaurang, är inte det lite som att skapa en egen pissavdelning i en pool?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ra1
Crosshair finns på engelska, ja jag vägrar säga siktet.

Crosshair ja, men inte Crosshairen.

Visa signatur

Sam: "Give me some intelligence."
Guard: "I don't have any intelligence."
Sam: "He, he, you just called yourself stupid."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MemberX
Crosshair ja, men inte Crosshairen.

men herregud va du ska tjata, hur orkar du?

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,2GHz - 1024MB @ DualDDR400 - AV8 - 3d Eye - GF6800 GT, 60 GB Seagate - Barracuda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nastarovia
Tre skott? Trodde det var två.

Med en treskotts burst så dör dem.

Visa signatur

. Jag .
.. Hon ..
... Vi ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ra1
men herregud va du ska tjata, hur orkar du?

Svenska språket är min kompis, och du misshandlar honom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Svenska språket är min kompis, och du misshandlar honom.

Men snälla, vad mycket stavfel jag hade.... -_-

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,2GHz - 1024MB @ DualDDR400 - AV8 - 3d Eye - GF6800 GT, 60 GB Seagate - Barracuda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solo
CS simulerar krig och anti-terror.

Sikta då som man gör när man är ute i kriget, sikta på "Large body part" och tryck av tre skott. Vapnet stiger inte så mycket att du missar ifall du gör en tre burst med AK eller Colt. Spraya är onödigt och tar för mycket tid plus att man måste reloada mycket mer ofta...

Sant.