samsung tft från dell laptop. Hur kopplar jag sån till d-subkabel?

Permalänk
Medlem

samsung tft från dell laptop. Hur kopplar jag sån till d-subkabel?

Hade en laptop från 1997 på 166mhz som jag disikerade igår för att göra ngt kul med, fick idén att sätta skärmen i chassit på mitt hemmabygge (ett litet skåp ). Men jag behöver veta hur jag kopplar så jag får en d-sub kabel eller liknande till den.. bild på skärm + uttag på den kommer snart.. finns det nån standard för dessa lcd-skärmar borde det ju finnas ett kopplingsschema ngn stans, nån som vet ngt?

Visa signatur

Weeei... Gud är god =)

Permalänk
Visa signatur

"My girlfriend always laughs during sex - no matter what she's reading." - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

du menar att ta skärm från en laptop och koppla in i en valig dator?
Glöm det, du behöver en konverter som kostar tusentals kronor..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
du menar att ta skärm från en laptop och koppla in i en valig dator?
Glöm det, du behöver en konverter som kostar tusentals kronor..

Så fel, så fel att jag skulle vilja tvätta mina ögon efter att ha läst ditt inlägg.
Skall det vara så jävla svårt att knipa käft om man har 0% kunskap ang. trådämnet?

Helig: Lösningen heter CrttoLcd och är ett D/A/A/D kontrollerkort. Används mycket flitigt inom tyska DIY-projektorscenen. Kortet kostar mellan 400-450:- + ev. frakt beroendes på leverantör.

Här har du en snabblänk till en utav de billigaste:
http://www.byho.ch/ishop24/product_info.php/products_id/70

I framtiden kanske du skall ta och testa sökfunktionen innan du startar en tråd, okej?
Vad jag vill minnas så har jag dragit ovanstående minst 5ggr bara denna månaden, så för allas bästa, testa sök innan du startar en tråd.

//FotoBullen

Visa signatur

"My girlfriend always laughs during sex - no matter what she's reading." - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FotoBullen
Här har du en snabblänk till en utav de billigaste:
http://www.byho.ch/ishop24/product_info.php/products_id/70

Fast det där kortet kostar väl typ 978,38 kronor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FotoBullen
Så fel, så fel att jag skulle vilja tvätta mina ögon efter att ha läst ditt inlägg.
Skall det vara så jävla svårt att knipa käft om man har 0% kunskap ang. trådämnet?

Helig: Lösningen heter CrttoLcd och är ett D/A/A/D kontrollerkort. Används mycket flitigt inom tyska DIY-projektorscenen. Kortet kostar mellan 400-450:- + ev. frakt beroendes på leverantör.

Här har du en snabblänk till en utav de billigaste:
http://www.byho.ch/ishop24/product_info.php/products_id/70

I framtiden kanske du skall ta och testa sökfunktionen innan du startar en tråd, okej?
Vad jag vill minnas så har jag dragit ovanstående minst 5ggr bara denna månaden, så för allas bästa, testa sök innan du startar en tråd.

//FotoBullen

Jaha, sorry då.
Konstigt bara att alla säger just det i varje tråd...

I så fall så hade jag endast lite fel på vad det kostade så sluta gnäll.

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FotoBullen
Helig: Lösningen heter CrttoLcd och är ett D/A/A/D kontrollerkort. Används mycket flitigt inom tyska DIY-projektorscenen. Kortet kostar mellan 400-450:- + ev. frakt beroendes på leverantör.

Här har du en snabblänk till en utav de billigaste:
http://www.byho.ch/ishop24/product_info.php/products_id/70

Tack

Citat:

I framtiden kanske du skall ta och testa sökfunktionen innan du startar en tråd, okej?
Vad jag vill minnas så har jag dragit ovanstående minst 5ggr bara denna månaden, så för allas bästa, testa sök innan du startar en tråd.

Sorry, relativt ny här, letade efter sök, men såg det ingenstans.. ser de nu. ska tänka på d till nästa gång!

Visa signatur

Weeei... Gud är god =)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psylocke
Fast det där kortet kostar väl typ 978,38 kronor?

Ja se på fan, här hade jag tydligen lyckats länka fel.
Skall ta och leta fram den rätta länken senare ikväll, 45-50 Euro i en tysk DIY shop var det jag var ute efter. Beklagar misstaget.

//FotoBullen

Edit:

Ultima: Ta det inte så hårt, men jag anser att man skall veta vad man skriver om annars kan man lika väl skita i att skriva.

Visa signatur

"My girlfriend always laughs during sex - no matter what she's reading." - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Men känns ändå för mkt att slänga ut för den tft-panelen.. ganska gammal ju, specs för en nästan exakt likadan finns här: http://www.dr-berghaus.de/flatpanel/details.php?panel_id=113&...
min panel är 2 år äldre, men ungeför samma specs.. ingen som har en beg kontroller?

Visa signatur

Weeei... Gud är god =)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FotoBullen
Så fel, så fel att jag skulle vilja tvätta mina ögon efter att ha läst ditt inlägg.
Skall det vara så jävla svårt att knipa käft om man har 0% kunskap ang. trådämnet?

Helig: Lösningen heter CrttoLcd och är ett D/A/A/D kontrollerkort. Används mycket flitigt inom tyska DIY-projektorscenen. Kortet kostar mellan 400-450:- + ev. frakt beroendes på leverantör.

Här har du en snabblänk till en utav de billigaste:
http://www.byho.ch/ishop24/product_info.php/products_id/70

I framtiden kanske du skall ta och testa sökfunktionen innan du startar en tråd, okej?
Vad jag vill minnas så har jag dragit ovanstående minst 5ggr bara denna månaden, så för allas bästa, testa sök innan du startar en tråd.

//FotoBullen

Det var då fasen vad du ska vara tyken då, Ultima ville ju inget illa. Jag stör mig något grymmt på dig, du ska alltid rätta stavfel och hacka ner på folk, usch.

Permalänk

Helig: Kolla med grabbarna på, http://www.diy-community.de/ ang. begagnad CrtToLcd.

saWeha:

Jag tillförde fakta.
Ultima tillförde absolut ingenting förrutom felaktiga spekulationer begrundade på andra medlemmars felaktiga inlägg.

Avslutar med ett citat jag tycker passar väldigt bra in här.
"Well, that´s your opinion." - The Dude

//FotoBullen

Visa signatur

"My girlfriend always laughs during sex - no matter what she's reading." - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

åhh tyska.. weeei :S kan inte många or...

Visa signatur

Weeei... Gud är god =)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helig
åhh tyska.. weeei :S kan inte många or...

Du kan köra sidan genom babelfish i altavista om du vill.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

juste det glömde jag..

Visa signatur

Weeei... Gud är god =)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FotoBullen
Helig: Kolla med grabbarna på, http://www.diy-community.de/ ang. begagnad CrtToLcd.

saWeha:
http://www.outerringperformance.com/fun/lebowski.jpg
Jag tillförde fakta.
Ultima tillförde absolut ingenting förrutom felaktiga spekulationer begrundade på andra medlemmars felaktiga inlägg.

Avslutar med ett citat jag tycker passar väldigt bra in här.
"Well, that´s your opinion." - The Dude

//FotoBullen

Vad jag menade är att du behövde säga något i stil med "Nä fan vet du ingenting,om du inte vet så håll käften" ungefär så skrev du. Kan du inte skriva lite finare eller vad man nu ska säga..

mvh(?)
//Erik

Permalänk
Medlem

FotoBullen: så jag vet inte vad jag snackar om?
Jag sa att man behöver en speciell konverter och det stämmer ju. Då jag har hört att det är så dyrt och aldrig sätt någon länk till någon sådan produkt så har jag aldrig heller sätt något pris och skrev därmed det som jag hört mest.

Tat lugnt människa.

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saWeha
Vad jag menade är att du behövde säga något i stil med "Nä fan vet du ingenting,om du inte vet så håll käften" ungefär så skrev du. Kan du inte skriva lite finare eller vad man nu ska säga..

Håller med , på ett forum ska man kunna uttrycka sig utan att andra känner sig nedtryckta..

Visa signatur

Weeei... Gud är god =)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FotoBullen
http://www.dr-berghaus.de/prod_CRTtoLCD2.html

//FotoBullen

How handy. Trevligt att någon har tagit sig för att ordna fram en sådan pryl.

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
FotoBullen: så jag vet inte vad jag snackar om?
Jag sa att man behöver en speciell konverter och det stämmer ju. Då jag har hört att det är så dyrt och aldrig sätt någon länk till någon sådan produkt så har jag aldrig heller sätt något pris och skrev därmed det som jag hört mest.

Tat lugnt människa.

Där satt den
Håller med dig, jobbig kille den där Fotobullen....

Permalänk

saWeha: "Well, that´s your opinion." - The Dude

ultima: Högst troligast inte då du hänvisar att din "kunskap" inom trådämnet begrundar sig på vad du har hört utav andra. Nästintill ett jäkla postjägeri skulle jag vilja påstå. Ge helt enkelt fan i att skriva om du inte tillför någon konkret fakta som trådskaparen efterfrågar. Skall det vara så hemskt svårt?

PaNic: Onekligen.

//FotoBullen

Visa signatur

"My girlfriend always laughs during sex - no matter what she's reading." - Steve Jobs

Permalänk
Hedersmedlem

La till en länk till tillverkaren (Kontron) i samlingstråden. Ska se om jag hittar nån svensk återförsäljare.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Jag är rätt sugen på att få tag på kontroller som klarar UGXA (1600x1200) och har DVI/VGA samt video-in (s-vhs eller i värsta fall composit).

Den jag hittat som klarar allt kostar typ 6000:-..... Men crtToLcd-3 verkar klara det faktiskt, lite svårt att veta om den är kompatibel med skärmen jag vill använda. Men pris stod inte på någon avn länkarna, vilket brukar vara standard eftersom det är svårt att få tag på enstaka sådana kontrollers. Verkar vilja sälja i 1000-pack typ...

Jag vill nämligen bygga in en UXGA 15" laptop-skärm i min diy-projektor.

Permalänk
Avstängd

denna tråd ska jag bevaka.. jag älskar sweclockers-bråk..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

CyberVillain: tyvärr finns det folk som vaknar på fel sida varje dag...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TechGuru
Verkar vilja sälja i 1000-pack typ...

Tror att de tillverkar främs för att sälja till stora företag som serietillverkar skärmar...

Visa signatur

Weeei... Gud är god =)

Permalänk
Medlem

ingen som hittat en leverantör som säljer konverterna till privatpersoner än?

Permalänk

http://www.gadaffy.ch.vu/

Roland som driver shop´en tar in CrtToLCD kontrollerkorten.
Ca 50 Euro kostar dem, nästa leverans bör bli runt Juni/Juli någongång.

Grabbarna på http://www.diy-community.de/ köper sina kort hos honom och dem talar bara varmt om shop´en.

//FotoBullen

Visa signatur

"My girlfriend always laughs during sex - no matter what she's reading." - Steve Jobs