Permalänk
Medlem

Koss the plug till z800i

Hej
Nån som vet om det går att ex Koss the plug som hörlurar till SonyEricsson z800i?

//Patrik

Visa signatur

Gravitation can not be held responsible for people falling in love"

Permalänk

Om du hittar någon slags omvandlare. Det är ett "litet hål" i telefonen.

Permalänk
Avstängd

hålet på telefonen är en 2.5mm kontakt på koss the plugg och andra lurar är det 3.5mm kontakt, bara tt köpa en omvandlare på classe kjell och company eller vilken stereo affär som helst ::)

Visa signatur

Vill du mig något så citera mina inlägg.
"Allt är gratis när man har bredband"
"Allting fungerar med våld. Om inte, använd MER Våld"

Permalänk
Medlem

Tack!

Visa signatur

Gravitation can not be held responsible for people falling in love"

Permalänk
Medlem

det är inte alls 2,5 plugg inte på min i alla fall.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

va snackar ni om? finns inte ens nån audioplugg på Z800i! finns ju bara headset anslutningen. iaf sålänge man inte köpt adapter.

Permalänk
Medlem

Hmm, hur ligger det till egentligen?
Finns det 2,5" eller inte?

Visa signatur

Gravitation can not be held responsible for people falling in love"

Permalänk
Medlem

Jag har en V800 (samma telefon som Z800, men annan mjukvara) och den har inte någon 2,5mm kontakt. Det är speciella hörlurar från S-E som gäller. Ev. kanske man kan få tag på piratkopior. Är man lite händig kan man skarva själv, om man tvunget måste ha andra hörlurar.

Permalänk

Som vanligt så skrivs det en massa felaktigheter av folk som alldeles tydligt bara uttalar sig för nöjets skull. Är ju farligt att basera ett dyrt inköp på sån info.

V800/Z800 har ingen 2.5 mm stereokontakt. Det var z1010 som hade det...
Men, det finns adapter att köpa för en billig peng. 39:-
Kolla: http://www.kjell.com
Under Mobilteletillbehör/Handsfree/Handsfree adapter Det står till K700 men jag kan inte inse varför den inte skulle funka till en z800. Samma systemkontakt.
Mycket nöje.

Permalänk
Medlem

hur låter ljudet egentligen i ett par vanliga lurarar 3.5mm (med den lilla adaptern), eller i de valiga headsettet till z800?
är de bara skrälligt diskant ljud man får fel i öronen av eller är de skapligt ljud?

Permalänk

Har inte V800/Z800 någon sån? Haha, fan va kass!! De talar ju för att jag INTE ska byta min Z1010 mot en Z800i. Kan få göra det gratis typ...

Permalänk
Medlem

Så, nu ska vi se här, du avstår från att byta till en (något) smidigare telefon med bättre display, större minnesmöjligheter och överlag en hel del förbättringar från föregående modell för att du måste ha en adapter för att använda vanliga hörlurar?

Wow...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DIFference
Har inte V800/Z800 någon sån? Haha, fan va kass!! De talar ju för att jag INTE ska byta min Z1010 mot en Z800i. Kan få göra det gratis typ...

Ironiskt nog så har z800 en mycket bättre mp3-spelare än den nu uråldriga z1010. Men visst är det synd att de inte har stereopluggen. Oxå synd att det inte finns radio i z800 men det är ju en annan fråga.

Permalänk
Medlem

det finns inte men kommer att släppas men vet inte om dom kommer fungera till z800i http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&temp...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Så, nu ska vi se här, du avstår från att byta till en (något) smidigare telefon med bättre display, större minnesmöjligheter och överlag en hel del förbättringar från föregående modell för att du måste ha en adapter för att använda vanliga hörlurar?

Wow...

V800/Z800i:

Jag vill inte ha en klumpig adapter under mobilen för att kunna lyssnar på musik eller använda headset med sladd.

Jag har testat en V800, och trots de 200 000 extra färgerna så märks knappt någon skillnad, det handlar som vanligt inte om 60 000 eller 260 000 färger. Det är i stort sett samam display.

Tycker den är JÄTTEOBEKVÄM att hålla i.

"Böjen" längst ner (eller högst upp på luckan om man säger) är både ful och gör den "obekvämare".

Knapparna är riktigt jobbiga att knappa på jämfört med Z1010.

Den är bara 4 mm tunnare, jag stör mig inte på att min Z1010 är så tjock som den är.

Jag har aldrig någonsin fyllt mina 36 mb (totalt) så jag skulle aldrig behöva mer.

Bättre kamera skiter jg ullständigt i, använder aldrig kameramobil. Har en superbra digitalkamera, den kommer spöa skiten ur mobilkameror i flera år till, även att den BÖRJAR bli lite gammal bland digitalkamerar då den är 2 år gammal.

Får jag tycka detta för dig?

Punkt slut!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DIFference
V800/Z800i:

Jag vill inte ha en klumpig adapter under mobilen för att kunna lyssnar på musik eller använda headset med sladd.

Jag har testat en V800, och trots de 200 000 extra färgerna så märks knappt någon skillnad, det handlar som vanligt inte om 60 000 eller 260 000 färger. Det är i stort sett samam display.

Tycker den är JÄTTEOBEKVÄM att hålla i.

"Böjen" längst ner (eller högst upp på luckan om man säger) är både ful och gör den "obekvämare".

Knapparna är riktigt jobbiga att knappa på jämfört med Z1010.

Den är bara 4 mm tunnare, jag stör mig inte på att min Z1010 är så tjock som den är.

Jag har aldrig någonsin fyllt mina 36 mb (totalt) så jag skulle aldrig behöva mer.

Bättre kamera skiter jg ullständigt i, använder aldrig kameramobil. Har en superbra digitalkamera, den kommer spöa skiten ur mobilkameror i flera år till, även att den BÖRJAR bli lite gammal bland digitalkamerar då den är 2 år gammal.

Får jag tycka detta för dig?

Punkt slut!

Fortfarande en väldigt mkt bättre telefon, hur mkt du än intalar dig själv att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icystriker
Fortfarande en väldigt mkt bättre telefon, hur mkt du än intalar dig själv att så inte är fallet.

Word !
Han talar i nattmösan pöjken...

Permalänk
Medlem

dom hörlurar man fick med är suveräna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubbb
det finns inte men kommer att släppas men vet inte om dom kommer fungera till z800i http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&temp...

de kommer inte att fungera med z800i. endast k750 har fastport kontakt, vilket lurarna du länkat till kräver.

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icystriker
Fortfarande en väldigt mkt bättre telefon, hur mkt du än intalar dig själv att så inte är fallet.

Men säg vad som är bättre då istället för att bara säga att det är så. Jag TYCKER inte det. Jävla diktatorfasoner du försöker dig på bara.

Du vet allt som jag räknade upp som negativt måste också räknas in.

Det är i stort sett samma mjukvara. Lite uppdaterade ikoner, bättre kamera (vilket som sagt är skit samma) och fler färger (vilket bevisligen inte ger märkbart bättre bild (både enligt mig och de försäljare jag pratat med).

Permalänk
Medlem

Mjukvaran i z800 har massvis med buggfixar jämfört med z1010 (iaf mot R1G), samt att den har bättre batteritid.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erict200
de kommer inte att fungera med z800i. endast k750 har fastport kontakt, vilket lurarna du länkat till kräver.

Kanske dum fråga men vad är "fastport" för nåt?

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chichin
Kanske dum fråga men vad är "fastport" för nåt?

Enkelt förklarat en ny typ av anslutning för tillbehör som SE börjat med på K750, kommer komma på alla modeller sen.

Visa signatur

Robban

Permalänk
Medlem

Fan då! Nån som testat adaptern från Kjell&Compant än, vill gärna veta hur det låter.

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chichin
Fan då! Nån som testat adaptern från Kjell&Compant än, vill gärna veta hur det låter.

Den adaptern är väl till 2.5mm-kontakt och således behöver man då ytterligare ne 2.5->3.5mm-adapter för att kunna använda sina hörlurar.

Det blir nog mycket bättre att modda sitt headset som man har. Det finns beskrivet här i forumet om än för Nokia, men alla headset är likadana typ.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

Finns en mod, Läs i modd delen av forumet. En guide hur du gör om dina vanliga lurar till se lurar.