Permalänk
Medlem

Scart -> S-video och ljud

Vill först säga att jag inte är säker på att den här tråden hamnade rätt. Min monitor är dock inblandad så jag lade den här. Flytta den gärna om det behövs...

Jo, det är så att jag upptäckte att min monitor (Dell 2005fpw) har bild-i-bild funktion då den har s-video och komposit ingångar på baksidan. Det jag skulle vilja göra är att dra en kabel från digitalboxen till monitorn, dvs

scart -> S-Video + Ljud

Jag har kolla på t.ex. netonnet men det verkar som att de bara har kablar s-video - scart eller scart -> s-video (dvs inget ljud). Vad jag förstår så 'r scart enkelriktad (?).

Jag är helt borta när det gäller sånt här som ni kanske märker.

Iallafall, är det någon som kan tipsa om var man kan köpa den kabel/kablar jag behöver? Den behöver vara 10 meter och s-video och ljud kontakterna skall helst vara möjliga att skruva isär eller vara så "tunna" som möjligt (då jag skall dra dem genom en vägg på 70cm).

Jag bör i göteborg så butiker i göteborgs närområde vore att föredra.

Mvh
/Tobbe

Permalänk
Medlem

Det finns tex. denna variant på ClasOhlson S-video med 2xRCA (hane) till SCART-anslutning. In/out-omkopplare.. 5:e uppifrån.

Permalänk
Medlem

Jo, jag har kollat på den, men det verkar vara lite sunkig kvalité samt att kontakterna är gjutna. Får aldrig igenom dem genom hålet i väggen:(

Permalänk
Medlem

Det finns förstås lite bättre kvalité om så herrn önskar, har själv denna variant (fast åt andra hållet) mellan min DVD och TV.

Supra Scart->S-Video/2RCA

På den som jag har kan man skruva loss kontakthylsorna, men för att det ska göra någon nytta för dig så måste du ju också kapa kabeln och sedan löda om dem. Dock så är ju kabeln inte direkt trådtunn, men kvalitén är underbar.

Permalänk
Medlem

ok, den kanske var lite väl maffig...

men tack för tipset