Permalänk
Medlem

Stötar

Är det normalt att få stötar när man nudar dator skärmen.
Inte plastet utan glaset

Visa signatur

Amd64 Venice 3000+ @ 9*266
Asus A8V-E Delux/ Som inte vill sammarbeta
Ati X800Xl 400/490 @ 439,71/546.75

Permalänk
Medlem

Är det en CRT-skärm?

I så fall, gör en degauss och se om det är samma efteråt

Permalänk

har du jordat till datorn/skärmen ??

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem

Re: Stötar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av babbe
Är det normalt att få stötar när man nudar dator skärmen.
Inte plastet utan glaset

Nej.

Permalänk
Medlem

Ja det är såklart en CRT.

Degasusar minst 3 gånger om dagen så det är det nog inte.
det konstiga e att det började i måndes och jag har hatt skärmen i minst ett år.
den e kanske gammal men inte så gammal.

Edit: ja den e jordad har inte i gång datorn om det inte e jordat.

Visa signatur

Amd64 Venice 3000+ @ 9*266
Asus A8V-E Delux/ Som inte vill sammarbeta
Ati X800Xl 400/490 @ 439,71/546.75

Permalänk

Hej!

Wow, mitt första inlägg här, jaja...

Hur som helst, det kan inte vara så att du helt plötsligt har börjat använda mycket fleesekläder eller så? Så att det helt enkelt är du och inte skärmen som är upprorsmakaren?

I övrigt brukar jag uppleva ungefär två ggr/år att jag får stötar från bilen när jag kliver ur och i den, ofta på hösten och våren.. Vet inte om det har nånting med luftfuktigheten eller så att göra kanske?

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem

Oft:
på tal om stötar, någon som testat att jorda bakdelen av burken till ett element? jag hade just vart i plurret och var tokvåt i håret när jag skulle ner och gräva bakom min chieftec efter hörlursuttaget, i ögonblicket huvudet träffade elementet och handen på bakplåten så såg man i flashande blixtar, fast bara i huvudet samt det där jäkla stickandet i handen, fast man repade sig efter ca 30sek. Man kunde nästan tro att mitt enermax aggregat med tokhög ampere gick rakt genom skallen

Ont:
Jag hade också så man fick stötar för ett år sen eller två, man kände i fingret om man drog förbi precis vid skärmytan, fast nu verkar det vara borta degaussar nästan aldrig förutom när min katt har tokpälsat på den

Men jag får nästan alltid tokstarka stötar från bilen som någon skrev här ovan, brukar dra ut ärmen men stöten går rakt igenom, vågar inte äns ta i bildörren längre

Permalänk
Medlem

En bra tekniker använder alltid 100% bomull ! blir billigast så

Visa signatur

Antec Sonata + Hiper R 480W * A64 3000+ Winchester & Arctic Cooling Freezer 64 * GIGABYTE GA-K8NF-9 Nforce4 * A-Data 2 x 512 M * WD Raptor 36 GB SATA & Maxtor 80 GB IDE * NEC 3520A * HIS X800XL ICEQ *