ccapp.exe vill inte avslutas!

Permalänk

ccapp.exe vill inte avslutas!

ccapp.exe som är en fil till Norton vill inte avslutas och gör så att min dator inte vill stängas av.

Den gör även så att andra program är svåra att stänga och att dem hänger sig! Tex. Ad-aware när jag försöker uppdatera programet.

Någon som har nåt förslag på hur man fixar detta?
Det är inte något virus eller spyware.....

Visa signatur

Mvh / Best Regards
Dennis

Permalänk

Nej, det är inget virus eller spyware. Det är norton som inte avslutas när du avslutar windows.
Ta och avinstallera Norton, och installera (om du inte kan tänkta dig något annat program) det igen.

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk

Ok, är det det enda sättet då? Har googlat lite och sett att många andra har liknande problem men hittar inge lösning på det....

Visa signatur

Mvh / Best Regards
Dennis

Permalänk

har me samma problem

Visa signatur

*sorry*

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Antec Sonata, TruePower 380w | Intel Pentium 4 Prescott, 3.0 GHz | Kingston 2x512 RAM | WinFast PX6600 TD 128 MB | Audigy 2 ZS | Seagate Barracuda SATA 120GB | NEC ND-3520A

Permalänk
Medlem

jag klarar att stänga av det. Jag brukar förs stänga ner brandväggen och auto protect, sen går det att stänga av den

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk

tack för alla svar, ska prova det ni säger!

Visa signatur

Mvh / Best Regards
Dennis

Permalänk

Starta Symantec LiveUpdate och uppdatera Symantec Common Client samt NortonAntivirus.
Vissa användare av NAV 2003 har haft detta problem med ccapp.exe.

Mer detaljer: http://service1.symantec.com/support/nav.nsf/8d071816eedd7cac...

/Rocky

Visa signatur

En skillnad mellan människor och djur är att några av de förstnämnda har lyckats utveckla ett skrivet språk för distanskommunikation.
Åsikter och fakta är inte samma sak | En del ser problem enbart som hinder medan andra betraktar dessa som möjligheter
Den enda -ism jag hyllar är Realism | Inform rednecks on facts, just calling somebody stupid wont start any thinking process.

Permalänk

nope funkade inte heller!
Får väl ta bort skiten och installera Panda istället. Har beställt det idag. Det vet jag i allafall att det funkar bra!

Visa signatur

Mvh / Best Regards
Dennis

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dennis8001
nope funkade inte heller!

Då hoppade du säkert över något steg, men det spelar ju ingen roll nu då du byter AV.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dennis8001
Får väl ta bort skiten och installera Panda istället. Har beställt det idag. Det vet jag i allafall att det funkar bra!

Ahaa... du har alltså kört Panda på exakt samma dator och konfigurering tidigare.
Men se till att du följer avinstallationsanvisningarna, annars är du snart tillbaks här igen.

Vi vet fortfarande inte vilken version du har, men det brukar vara minst 3 olika komponenter i kontrollpanelen.
De ligger inte bredvid varandra om du sorterar efter namn (LiveReg och LiveUpdate börjar inte på bokstaven N som Nortons övriga komponenter).

Visa signatur

En skillnad mellan människor och djur är att några av de förstnämnda har lyckats utveckla ett skrivet språk för distanskommunikation.
Åsikter och fakta är inte samma sak | En del ser problem enbart som hinder medan andra betraktar dessa som möjligheter
Den enda -ism jag hyllar är Realism | Inform rednecks on facts, just calling somebody stupid wont start any thinking process.

Permalänk

Jag har den senaste Norton (fick med datorn)
Nja, jag körde bara live updaten på Norton och det enda den gör att hänga sig.
Hittade info hur man tar bort Norton så förhoppningsfullt ska det gå bra! J*kla norton ;=)

Visa signatur

Mvh / Best Regards
Dennis

Permalänk
Medlem

Har samma problem =( Hade redan testat att uppdatera också. Får väl ominstallera och se om det hjälper då. Det jobbigaste är att ccapp.exe inte avslutar innan det gått flera minuter.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W