Permalänk
Medlem

E Min Cpu Bra???

hej alla!

min kompis (farmboy) mobbar mej hela tiden för att ja har en dålig cpu, enligt honom asså. men nu undrar ja hur bra en presscot på 3,0 ghz e egentligen? ja vet att den i dagens läge e kass men ja vill veta hur länge den håller innan den inte hänger me längre

Visa signatur

[Piikmiin]

Permalänk
Medlem

I dagsläget kass? o_O Hur fasen kan en 3.0 Ghz räknas som kass? I de poängkåta 3dmarkmupparnas värld kanske, men fasen inte i den vanliga
Den är kass när DU känner att den inte räcker till längre.

Permalänk
Medlem

baah ja tror att du ska satsa på ett nytt graffe istället, d du har nu suger ju totalt!!! nt ens 5000 i 03 vafan!!!

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Permalänk
Medlem

Sluta mobba nu!

Permalänk
Medlem

En P4 3 GHz är ju bättre en en sempron iaf, sen vet jag inte hur bra ett 9800 le är, skulle gissa på att det är i stil med SE, ska jag vara ärlig tror jag att ett 9800se har mer potential än ett 9600xt.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

En 3.0 800bus kommer räcka ett tag.
Jag kör fortfarande med en 2.4 533bus, och jag får helt schysst fps i spel osv, processorn spelar inte så överdrivet stor roll faktiskt.

Kanske om du ska lira spel med extremt avancerad fysik och sånt, men en 3.0 räcker definitivt.
Vet att de ska gå att få upp i runt 3.6 stabilt också så det är bara att klocka på grabben. Dessutom smeker den din polares sempron ändå.

Visa signatur

Your days are numbered, puny human race,I am conquering you with blasphemy,Religious foolishness,enslavement of the weak
I am your saviour the blasphemer

Permalänk
Medlem

...mmm 9800le e som sagt nt så bra o nä, d e nt bättre än ett 9600xt så bry er nt!!! (ska ändå köpa 6600gt snart å då jefflar)

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Permalänk
Medlem

Hhmm varken en sempron 3000+ eller en prescott 3Ghz är dåliga direkt tycker jag.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farmboy
...mmm 9800le e som sagt nt så bra o nä, d e nt bättre än ett 9600xt så bry er nt!!! (ska ändå köpa 6600gt snart å då jefflar)

hehe de där var svårt att tyda..

Visa signatur

på luft : 2600c@3700, 3200e@4300
7900gs @ 750/1800 3dmark05:11411, 3dmark06: 6875
6200agp @ 673/718 3dmark03: 8107, 3dmarl 05: 3458

Permalänk
Medlem

mobbare är de största töntarna av alla.

det är din dator inte hans. avgör själv

Visa signatur

Ave!

Permalänk

Byt kompis istället. BIlligaste alternativet

Visa signatur

Opteron 165@2.6Ghz | DFI NF UT | 7900GT | 1024MB TwinM SP BH-5 | Barracuda 200GB + 160GB Sata | Arctic Cooling T1 |
TILL SALU! 2*512Mb TwinM Speed Premium BH-5, Pm:a tack!

Permalänk
Medlem

bra ide, jag röstar på det

Visa signatur

Ave!

Permalänk
Medlem

...skulle va kul om ni skrev till vilka era inlägg e

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Permalänk

Och daer kom svenskan in! Tamtaratarataratam tam tam!

Visa signatur

Your days are numbered, puny human race,I am conquering you with blasphemy,Religious foolishness,enslavement of the weak
I am your saviour the blasphemer

Permalänk
Medlem

DEN Ä TYP BRA!

Permalänk

som många andra sagt tidigare, en 3000mhz är rätt bra. Jag har själv en amd barton xp -m 2500+ som är klockad till 3200+, och den duger till typ HL2 och Doom3 o allt på max. Kanske är lite just så pass, men ändå. Eller man kan ju säkert klara sig med en sämre också, men inte om man vill ha bra FPS.

Det är inte värt att lägga 6000kr på en ny fx processor om man inte har extremt mkt pengar Vänta ett halvår istället och köp en AMD64 4200+ eller nåt så har du en ett tag och sen byter du igen.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

mm d e sant men, graffet e ju de som blir "outdated" först

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Permalänk

Säg så har att om din (så kallade) kompis mobbar dig och sen ahr han en värdelös AMD CPU så kan han örga med att dra åt helvete. Sen så tala om för honom att AMD CPUn so han har inte är särskilt bra heller Intel kommer alltid att vara det bästa alternativet!

Om han istället har en P4 på ca: 3,4 GHz så kan han veta att din prossessor är inte lika bra som din men inte sämre och jag orkar inte skriva vad som händer om han har slöare eller snabbare Buzz. För nu så har jag skriv kramp. jag editar mer senare.

Visa signatur

Jag stavar inte fel, tangenterna sitter bara inte på rätt ställe!
Datorn: |Asus Rampage Extreme| |Intel Core 2 Extreme QX9650 @4.2GHz | |Corsair Dominator 1800Mhz 8Gb DDR3(4x2Gb)| |2xHIS Radeon HD4870| |300Gb WD VelociRaptor +1,53 TiB HDD| |Corsair 1KW PSU
Skärmar: |LG W2452V-PF 24" (Full HD)| |LG M228WA-BZ 22"| |LG 32LB75 32" LCD-TV|

Permalänk
Medlem

WhoiSTech: du är Intel fanboy va?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

har en intel p4 3,0ghz, är nöjd, blir bara lite varm enda klagomålet för min del.
spelar man mycket kan man lägga mer pengar på ett grafikkort än en jättedyr cpu. tycker jag.

Permalänk
Medlem

jajaja alla vet väl att amd äger spelvärden i nuläget!!! inte ens intels nya 3,8ghz spöar en amd 64!!! o hur ska man spela på en cpu som ligger över 40c idle??? sug på den!

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Permalänk
Medlem

farmboy: varför ska det vara nå problem att spela med en cpu som har en idle temp över 40 grader du har dom mest skumma påståendena men du kan ju ingenting heller.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farmboy
jajaja alla vet väl att amd äger spelvärden i nuläget!!! inte ens intels nya 3,8ghz spöar en amd 64!!! o hur ska man spela på en cpu som ligger över 40c idle??? sug på den!

Alltså förklara hur en processor kan spöa en annan processor i spel? Hur kan man testa det utan att skillnaderna på de olika moderkorten/grafikkorten samt operativsystem/drivrutiner etc... påverkar resultatet?

& sen så är det spelarna som spöar varandra, en processor kan endast prestera i spel...

Att en AMD baserad plattform presterar bättre i rena fps är ett välkänt faktum, det vet vi alla...
Men att t.ex. ge min son en state of the art AMD plattform hjälper inte honom, för jag spöar skiten av honom i UT ändå.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farmboy
jajaja alla vet väl att amd äger spelvärden i nuläget!!! inte ens intels nya 3,8ghz spöar en amd 64!!! o hur ska man spela på en cpu som ligger över 40c idle??? sug på den!

Det där var nog det okunnigaste, mest obefogat dryga, dummaste inlägget jag läst över huvud taget här på swec.

Din okunnighet liksom rinner ur min skärm som en flod av svart spillolja som dränker mig ju mer jag läser.
Jag blir helt livlös. Du jämför en 3.8 med alla amd64. En 3.8 strypknullar en t.ex. en a64 2800+ i vilket spel som helst.
Snälla... SNÄLLA specificera VILKEN processor du jämför med! GODE GUD!

Jag föreslår att du hänger dig i din ethernetkabel så att världen slipper dig, och att ingen med dina gener (ja, alla med dina gener bor i ditt hus och ni har bara en nätverkskabel) någonsin tillåts smutsa ner internet igen.

JEEEZ

Visa signatur

Your days are numbered, puny human race,I am conquering you with blasphemy,Religious foolishness,enslavement of the weak
I am your saviour the blasphemer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
WhoiSTech: du är Intel fanboy va?

Det är inget fel på AMD så länge de som har en sådan CPU kan hålla käft om att dom är så bra och att intel inte är ett skit bra så är jag nöjd iaf

EDIT: Upptäckte att det behövdes. Jag har en fin liten 64bitars prosessor (från Intel). Jag lovar er att när den är färdig utvecklad och inte bara på teststadiet så kommer den att vara 64 ggr så bra som AMDs dessutom fula turbo prosessorer. jag har lite kontakter som jag har fått prototypen av så jag har inte köpt den. men kommer inte att göra det heller förren den ligger i prisklassen kring 2,5 tusen eller så.
Så in my ass farmboy även de nyaste spelaen flyter på som fan och jag kan dessutom ha den som server samtidigt

och en sak till ichbineinberline jag gillar verkligen dina inlägg

Visa signatur

Jag stavar inte fel, tangenterna sitter bara inte på rätt ställe!
Datorn: |Asus Rampage Extreme| |Intel Core 2 Extreme QX9650 @4.2GHz | |Corsair Dominator 1800Mhz 8Gb DDR3(4x2Gb)| |2xHIS Radeon HD4870| |300Gb WD VelociRaptor +1,53 TiB HDD| |Corsair 1KW PSU
Skärmar: |LG W2452V-PF 24" (Full HD)| |LG M228WA-BZ 22"| |LG 32LB75 32" LCD-TV|

Permalänk
Medlem

För att tona ner det hela något, har inte idle temp igentligen nån betydelse.. jag har en full load på 63c, en throttle limit nånstans 75-80c, och en idle på 55-58c... På en Prescott 2.8@3.5Ghz. Tilläggas bör kanske att alla tre Vantec tornadosarna är nerskruvade så långt att de bara väldigt svagt är hörbara (1900-2000 rpm) och att med full kräm på allt ligger full load på 43c... helt utan någon skillnad i prestanda eller stabilitet. Jag har iofs kanske haft en del tur med min cpu, eftersom den uppför sig så vänligt... (den är även något svagt undervoltad i bios, för att i slutändan ge "rätt" vcore då moderkortet övervoltar lite...)

Så länge du inte går utanför de temperatur värden då cpu'n börjar förlora livslängd för att den är för varm, finns det ingen större anledning till oro, så länge den bara är stabil. Visst kan jag klocka den högre, om jag kyler mer, men sommarn e på väg, o jag får 35c, i bland mer här inne, då e det skönt med lite marginaler.

ichbineinberline, jag tycker om din humoristiska ådra, dagens roligaste inlägg, men jag antar att man inte uppskattar det lika mycket om man e måltavlan :- )

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhoiSTech
Det är inget fel på AMD så länge de som har en sådan CPU kan hålla käft om att dom är så bra och att intel inte är ett skit bra så är jag nöjd iaf

EDIT: Upptäckte att det behövdes. Jag har en fin liten 64bitars prosessor (från Intel). Jag lovar er att när den är färdig utvecklad och inte bara på teststadiet så kommer den att vara 64 ggr så bra som AMDs dessutom fula turbo prosessorer. jag har lite kontakter som jag har fått prototypen av så jag har inte köpt den. men kommer inte att göra det heller förren den ligger i prisklassen kring 2,5 tusen eller så.
Så in my ass farmboy även de nyaste spelaen flyter på som fan och jag kan dessutom ha den som server samtidigt

och en sak till ichbineinberline jag gillar verkligen dina inlägg

Jag har inget emot Intels cpu'er, kanske deras pris på processorerna, jag är helt enkelt för snål för att köpa Pentium, sen fick jag mitt system för ett jävligt bra pris. Hade intel fortfarande tillverkat Northwood eller börjat satsa på dothan till desktop skulle jag lätt köpa ett sånt system, men jag tror jag håller mig med min A64 i ett par 3 år, den duger för det, kanske uppgradering till dualcore när det går ner i pris. men jag tycker verkligen inte om fanboys på något håll.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhoiSTech
Det är inget fel på AMD så länge de som har en sådan CPU kan hålla käft om att dom är så bra och att intel inte är ett skit bra så är jag nöjd iaf

EDIT: Upptäckte att det behövdes. Jag har en fin liten 64bitars prosessor (från Intel). Jag lovar er att när den är färdig utvecklad och inte bara på teststadiet så kommer den att vara 64 ggr så bra som AMDs dessutom fula turbo prosessorer. jag har lite kontakter som jag har fått prototypen av så jag har inte köpt den. men kommer inte att göra det heller förren den ligger i prisklassen kring 2,5 tusen eller så.
Så in my ass farmboy även de nyaste spelaen flyter på som fan och jag kan dessutom ha den som server samtidigt

och en sak till ichbineinberline jag gillar verkligen dina inlägg

Bara så att du vet så är det inget fel med intel så länge dem som har en sådan kan vara tysta om att dem är så bra och att amd inte är bra så är jag nöjd.:rolleyes:

Var bara tvungen, ditt inlägg var utformat för en sådan svarskommentar.

Du kan nog inte ha din dator som server samtidigt som du spelar något krävande spel, det är något som i stort sett kräver dualcpu.

http://anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2429&p=6

En Intel 670: 7919:-
En AMD 3800+ 3250:-

Sen att man får en AMD 4000+ för halva priset jämfört med en Intel 670 spelar ingen roll.
Varför betala mer än dubbla priset för något som presterar sämre när det kommer till kritan?

Jag är väldigt tveksam till att intel har en ny 64bitars CPU och även till att du skulle får se den. Vad jag vet så kommer Intel hålla sig till 6xx serien ett tag till.

Till trådskaparen, din processor är inte bra, men den duger helt klart för dagens och morgondagens spel/applikationer.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ichbineinberline
Det där var nog det okunnigaste, mest obefogat dryga, dummaste inlägget jag läst över huvud taget här på swec.

Din okunnighet liksom rinner ur min skärm som en flod av svart spillolja som dränker mig ju mer jag läser.
Jag blir helt livlös. Du jämför en 3.8 med alla amd64. En 3.8 strypknullar en t.ex. en a64 2800+ i vilket spel som helst.
Snälla... SNÄLLA specificera VILKEN processor du jämför med! GODE GUD!

Jag föreslår att du hänger dig i din ethernetkabel så att världen slipper dig, och att ingen med dina gener (ja, alla med dina gener bor i ditt hus och ni har bara en nätverkskabel) någonsin tillåts smutsa ner internet igen.

JEEEZ

va va detta för jävla påhopp???!!!
e d verkligen lönt o skriva allt dedär om du ändå vet att ja har rätt----->>>amd e bättre än intel i spel o d finns inget du kan göra åt d HAHAHAHAHAHAHAHA ....o du, ja kör trådlöst så dedär me o hänga sej kan du nog skippa

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Permalänk
Medlem

Är övertygad om att en P4 3.0E tar en socket A sempron som ligger på ett KT600 Chipset i spel... bara man har ok kylning och kan överklocka.

Men men, kanske dumt och provocerande inlägg av mig, är lite rebusad så jag kunde inte stå emot

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb