xp logo genomskinlig varför ? hjälp

Permalänk

xp logo genomskinlig varför ? hjälp

9 av 10 gånger jag startar datorn så är min xp logo genomskinlig i 15- 20 sekunder innan den börjar ladda vilket är 15-20 sekunder för länge, FÖR man vill att datorn ska starta PÅ EN GÅNG.
Men nån enstaka gång så är inte logon genomskinlig och då laddar den på 3 sekunder vad är felet ?

har formaterat om datorn säkert 4 gånger men samma fel då också.. felet kommer inte för än 5-6 omstarter, så kan det då bero på något annat prog ja intstallerar ?

använder samma xp skiva som ja hade till förra datorn xp pro sp2

installerar samma saker som jag hade på min förra dator vilket va en amd barton.

Permalänk
Medlem

Genomskinlig? *förvirrad*

Visa signatur
Permalänk

xp logon står stilla den laddar alltså inte. och den är 20 % synlig, bilden är fryst och nästan helt svart men man ser xp logon i bakrunden svagt

Permalänk
Medlem

Råkade ut för det för ett tag sedan med. Datorn var förövrigt rätt så ostabil över lag och ett par gånger så stängde även hårddisken av sig helt. Löste detta genom att ta bort massa skit på disken. Hade väl över lag 1 gb ledigt på de flesta partitionerna då, när jag rensade lite så startade datorn som den skulle och den slutade dö hela tiden.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk

jo men jag har ju rensat disken å de hjälpte inte har nyss formaterat datan ännu en gång men samma sak fast nu så är det hel svart bild i bland i 15-20 sekunder innan xp logon kommer fram och börjar ladda

Permalänk
Medlem

Hade samma problem tidigare. Datorn crashade även med jämna mellanrum.
En biosuppdatering fixade biffen:)