Ge mig kritik på min fina nya sida!!

Permalänk
Medlem

Ge mig kritik på min fina nya sida!!

Sådär... då har jag också gjort det Egentligen vill jag inte alls ha någon kritik på den här sidan, för ingenting kommer ändras i vilket fall. Jag kände bara för att sprida lite SOMMARglädje på forumet, och till det passar min nya "SOMMARsida" som jag utvecklar under en SOMMARkurs just nu! Lite bilder tagna i helgen och så... sidan validerar strict xhtml och css och fungerar i IE och FF (däremot förstår inte FF margin-top så bra så den ligger tyvärr inte helt rätt i höjdled där, nån som vet hur man löser det lite snabbt?)

Så... hmmm... det var nog det hela, ha en trevlig sommar allihop!

EDIT:

Kanske ska lägga upp länken också?

http://www.ivrig.com/sommar/index.html

Permalänk
Medlem

Den var riktigt fin. Sidan var väldigt kompakt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag gillade den också, men kanske lite väl kompakt...
men helt klart fint

Permalänk
Medlem

Tycket logotypen var nice..

Tyckte dock resten var för minimalistiskt och vitt dvs inte så snyggt..

Permalänk
Medlem

för liten och för enkel enligt mig. jag gillar minimalistiska sidor men dom ska inte se simpla ut för det. för simpel helt enkelt...

Permalänk
Medlem

Men fick ni någon liten sommarkänsla då? Det var det huvudsakliga målet, att sprida lite sommar till folket här på SweC

Permalänk
Medlem

Mohahaha nu är det min tur. Nu är det du som sitter i heta stolen darkmoon. Mohaha (6)
Nä, men den var enkel. Väldigt enkel, här visar du att även enkla sidor kan bli fina. Fotona var ju huvudpunkten .
Jag vill hellre ha vinterkänslor. Då jag inte gillar sommaren så mycket

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk

loggan fångar ögonen, men vad fan är det för något egentligen?

btw. bilden med staketet var riktigt fin. respect.

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk
Medlem

ser ut som några sladdar från nätagget o en solros ^^

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

Re: Ge mig kritik på min fina nya sida!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
(däremot förstår inte FF margin-top så bra så den ligger tyvärr inte helt rätt i höjdled där, nån som vet hur man löser det lite snabbt?)

teste med marginheight istället för top margin, då ska det nog funka

Visa signatur

Asus M2N-E | AMD Athlon X2 4600+ @ 4600mhz | Corsair 2x1024mb PC5400 | Sapphire ATI Radeon x1900xt 512 mb | Antec P150

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beerbaron
loggan fångar ögonen, men vad fan är det för något egentligen?

btw. bilden med staketet var riktigt fin. respect.

Hehe... det är faktiskt ett elskåp som jag hittade längs vägen när jag strosade runt i... torsdags tror jag Tyckte det var lite spännande när de färglada sladdarna mötte naturens gröna prakt... Varje ställe har en historia, vet inte om jag orkar dra just det där elskåpets...

Fattaru:

Margin-height? Hmmm... ska prova, har jag faktiskt inte hört talas om förut, men det är värt ett försök!

sAnden:

Ja visst är det skönt att ge igen ibland? Tackar för uppskattningen, vem vet det kanske blir en vintersida också när året lider mot sitt slut?

Permalänk

hm.. om du skapat den som ett exempel på dina kunskaper i webbdesign så borde du nog ge den ett par omgångar till.. den är ju inte direkt "designad" i dagsläget.

Permalänk
Medlem

jadu, mkt sommar var de inte förutom i loggan, lite grönt o lite blommor är ju aldrig fel då de gäller sommar

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarn
jadu, mkt sommar var de inte förutom i loggan, lite grönt o lite blommor är ju aldrig fel då de gäller sommar

Det var väl mest bilderna som åsyftades

Björn:

Så det tycker du inte? Är design tvunget att vara futuristiska paneler eller grafik som ska likna sten? Jag föredrar att hålla det enkelt, det är trots allt informationen på sidan som är det viktiga, inte utseendet. Design är så mycket mer. Användbarhet, logik, smakfullhet, gestaltlagarna, fungerande kod, osv... sen kan det naturligtvis bli bättre om man lägger ner mer än 2 timmar på det.

Permalänk
Medlem

Tycker storleken på textlänkarna till höger var lite för stor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av björn.....
hm.. om du skapat den som ett exempel på dina kunskaper i webbdesign så borde du nog ge den ett par omgångar till.. den är ju inte direkt "designad" i dagsläget.

Jag tycker du har fel där. Mycket fel.
En design behöver inte vara Beckisdesign, och den behöver inte vara typ 2advanced(var bara tvungen alla tjötar om den, jag gilalr den inte). Det finns ingen fast deffinering på ordet design. Denna är väl designad på hans sätt?

Offt: Du bor jävligt fint darkmoon. Vet dock inte om du tog bilderna nära dig men men.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden
Jag tycker du har fel där. Mycket fel.
En design behöver inte vara Beckisdesign, och den behöver inte vara typ 2advanced(var bara tvungen alla tjötar om den, jag gilalr den inte). Det finns ingen fast deffinering på ordet design. Denna är väl designad på hans sätt?

Offt: Du bor jävligt fint darkmoon. Vet dock inte om du tog bilderna nära dig men men.

Höhö, trevligt försvar där

Jag bor egentligen inte just där... hmmm... Om man säger så här: Jag är uppvuxen i de där trakterna, Stenungsund, mellan Göteborg och Uddevalla på den sköna västkusten. Området där jag tagit bilderna heter (av någon anledning) Negerbyn, inte så trevligt namn. Det var en gång ett bostadsområde med många många familjehus. Sen kom någon på att området låg för nära de industrier runt vilka Stenungsund byggt hela sin ekonomi. Så industrierna köpte upp husen och jämnade dem med marken. De där elskåpen och liknande är "lämningar" från den perioden. Tilläggas bör att jag faktiskt aldrig bott i det där området, men det har en historia, och det är viktigt

Permalänk
Medlem

Tjao :). Fint plejs iaf. Jag ska nog ut i mina trakter o ta lite bilder. Runt sjön osv. Tror det kan bli lyckat, övergivet men fint.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden
Tjao :). Fint plejs iaf. Jag ska nog ut i mina trakter o ta lite bilder. Runt sjön osv. Tror det kan bli lyckat, övergivet men fint.

Det tycker jag du ska! No place like home

Permalänk

Sommar!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag håller med Björn.. Det känns som du bara slängt ihop något väldigt väldigt snabbt. Min åsikt är att det inte blev så lyckat och sen tycker jag inte den känns så sommrig.. Speciellt inte logon... Vad har kablar med sommaren att göra?

Visa signatur

hej hopp.

Permalänk
Medlem

Om du läser tråden så vet du nog Mousie. Han säger ju att bilderna är huvudpunkten. -.-

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Men fick ni någon liten sommarkänsla då? Det var det huvudsakliga målet, att sprida lite sommar till folket här på SweC

Visst fick man sommarkänsla när man såg datorkablarna på första sidan

Sidan är lite för liten men annars ser det ju bra ut!

Visa signatur

Nvidia 7800 GT, AMD64 3500+, 1024MB RAM.

Permalänk
Medlem

Sådär... nu har jag byggt på den och ändrat fokus på hela rasket. Har faktiskt lyckats få den att funka korrekt i både IE och FF nu, med ett par smärre hacks kan tilläggas.

Ny adress också:
http://www.ivrig.com/johannes/

Konstruktiv kritik är naturligtvis välkommen. Påhopp undanbedes

Permalänk
Medlem

Jag fick inte heller någon sommarkänsla. Man kommer in på sidan, ser topbilden och då tänker man (iaf jag och några till) inte på sommar. Och du säger att bilderna ska förmedla sommarkänslan, men när man har sett topbilden har hjärnan redan bestämt sig för att det inte är sommar.
Annars tycker jag sidan är alldeles för simpel som en del andra också sagt.

Visa signatur

///Johannes

Permalänk
Medlem

Ska jag vara ärlig så finns det inte så mycket att kommentera för utom headern och dina renderingar.

Tycker du ska göra den större och försöka smälla in lite mer färger.
Nu är det typ vitt, svart ram, header, vitt.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G