SweClockers bygger dator till Dreamhack 2005

Permalänk
Medlem

årets sämsta "nyhet"? vem bryr sig? =D

Permalänk
Medlem

Vad kul, då är det åtminstånde en av femtusen som tar med sig en dator till DH.
Kanske någon som vill tipsa Aftonbladet?

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Kan någon säga vad det dära blåa i fronten är för något och vad det är bra för?
ursäkta min okunnighet.

Permalänk
Hedersmedlem

Ifall jag vetat att det var helt ointressant att vi byggde en dator att visa upp på Dreamhack hade jag kunnat jobba med något annat istället Förtydligade nyheten lite.....

Det blåa i fronten är till för att reglera nätaggregatets spänning och hastigheten på fläkten.

Btw. Rykten säger att vi skall försöka hålla denna tråd på en lite högre nivå *rensat*

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnightCharger
Ifall jag vetat att det var helt ointressant att vi byggde en dator att visa upp på Dreamhack hade jag kunnat jobba med något annat istället Förtydligade nyheten lite.....

Det blåa i fronten är till för att reglera nätaggregatets spänning och hastigheten på fläkten.

Btw. Rykten säger att vi skall försöka hålla denna tråd på en lite högre nivå *rensat*

går det att använda en sådan till alla nätagg?
och går det att köpa separerat?
vart kan jag köpa sådana,vad kallas dem?

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir ett Intel sli system då.

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir ett fint system!

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av
går det att använda en sådan till alla nätagg?
och går det att köpa separerat?
vart kan jag köpa sådana,vad kallas dem?

Antec True Control 2.0 (550W). Tvivlar på att den går att använda till andra nätagg. Jag tror inte nätagget finns att köpa ännu (i europa), men kommer så småningom.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

Vad har Sweclockers för intentioner med detta bygge. Max prestanda, en dator som håller tyst eller vad har ni tänkt er?

Permalänk
Medlem

Jag ser lite av hårdvaran redan.
Den blåa fläkten gillade jag mest...

Visa signatur

PC: | Asus TUF Z370-Plus Gaming | Intel Core i5-8600K | Corsair Hydro H60 v2 | 32GB Corsair Vengeance LPX | Intel M.2 512GB | 12TB HDD | Asus ROG Strix RTX 3070 Ti OC Edition 8GB GDDR6X | Fractal Design Define R5 Blackout | Corsair RM750x White | Lenovo G34w-10 34" 3440x1440 | Logitech Z623 THX | Sennheiser G4ME One |
HP Notebook | AMD Ryzen 5 2500U | 16GB | 256GB M.2 SSD | Radeon Vega 8 |

Permalänk
Medlem

Låg nivå på nyheten måste jag säga, fram med syftet så det är någon point med det!?

Hoppas ni förstår vad jag menar?

Annars postar ni väl snart nyheter utan något som helst värde?

Visa signatur

The man, the concept
AMD 3200+ @ 2500Mhz - Asus A8N32-SLI Deluxe - 2x512mb Crucial\Ballistix - Geforce 6800GS - Hyundai L90D+ 2xRaptor 36GB@Raid0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av
går det att använda en sådan till alla nätagg?
och går det att köpa separerat?
vart kan jag köpa sådana,vad kallas dem?

Allt går med lite moddning, det där med fläktstyrningen kan inte vara svårt att fixa, däremot ryker ju garantin på nätagget.

Permalänk
Medlem

Alltså hallå, sluta klaga!
Bättre en nyhet på swec än 10 i skogen.

Jag tycker den är fin!

Visa signatur

Övriga ämnen i våra minnen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonasty4u
det luktar svett på dreamhack!

dom får väll hänga upp en wunderbaum i lådan

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CGD
Vad har Sweclockers för intentioner med detta bygge. Max prestanda, en dator som håller tyst eller vad har ni tänkt er?

Så hög spelprestanda som vi kunde fixa till just den plattformen

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

Nu äre ju DH, Kan ingen säga vad datorn innehåller då!?

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

ISCHIAS!

De som är angivna nördar borde åtminstånde se att det är ett Nvidia baserat SLI system som används med tanke på att ATI crossfire kretsarna länkas via en externa vga split* kabel.

Visa signatur

CPU: AMD Athlon XP 3200+ | Mobo: Asus A7N8X-E Deluxe | Mem: OCZ PC3700 2x512Mb Sync. | GFX: X800XT @ PE | HDD: 2x250Gb S-ATA, 2x200Gb UDMA 133, 2x160Gb S-ATA | SPU: Audigy 2 ZS Platinum | Massa Mods & andra delar + div. skit |

Permalänk
Medlem

Det blir kul att få se specen på den. Längtar.

Hehe bra jobbat.
Det skall blir riktigt kul att få se den, när det presterar som bäst.
X-2 hmm hoppas kan man ju alltid göra. Kan var FX 55 eller ännu värre FX57. Ojoj.
Det blir spännande att se iaf.
Väntar....

Permalänk
Medlem

va hände vart e specsen.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
va hände vart e specsen.

Har inte funkat att fixa ut bilder osv. men det är på gång.
Datorn finns i vilket fall som helst i Intels bås, med gravyr på fönstret

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

Intels bås? Har ni inte ställt den fel

Det blir lite nattjobb för dig för det är många som vill se specen i natt

Permalänk
Medlem

INTEL?! :S.. (Me fantiserar om dubbla xeon)

VILL HA BILDER OCH SPECS!

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LicKeN
Hoppas det blir ett Intel sli system då.

Du hade rätt

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

VIEW US!

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

hmm, och nyttan med detta är...? Gubbarna på Sweclockers har fått sig ännu en gratis dator. Knäppa några kort på den, och skriva en kort artikel om den är tydligen fullt tillräckligt för div. tillverkare att sponsra med delar, sen då? Ser inte att detta har något som helst nyhetsvärde.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hatet
hmm, och nyttan med detta är...? Gubbarna på Sweclockers har fått sig ännu en gratis dator. Knäppa några kort på den, och skriva en kort artikel om den är tydligen fullt tillräckligt för div. tillverkare att sponsra med delar, sen då? Ser inte att detta har något som helst nyhetsvärde.

Gissningslek på hög nivå ser jag. Du som vet kan berätta vem som fick en ny dator?, bara Antec skickade något som var enbart var för DreamHack bygget. För att lugna dig så kostade det nog mer än det smakade....Meningen var att Intel skulle gjort lite mer saker med datorn men men...det är säkert mitt fel också

Edit: Sen finns det två begrepp som det är rätt stor skillnad mellan = "få" och "låna".

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)