Permalänk
Medlem

Radeon x850 till TV

Hej..
kanske dum fråga men jag hittar inget bra på internet så jag vänder mig hit.
har nyss fått en dator med ett Radeon x850 XT kort i och jag vill koppla den så jag kan kolla på film på TV:n.
Har tidigare bara haft nVida kort och använt Tvtool men det fungerar inte nu.

Det är S-video uttag på kortet och jag har köpt kabel, samt scart till TV. Behöver man något program?

Tack för svar!

/Glenn

Permalänk
Medlem

har du testat med kabeln du köpt?

sen vet jag att radeon kort (iaf äldre) ger svartvit bild med s-video kabel.. i denna tråd står hur du kan fixa till en annan mycket bättre kabel!

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=22952...

Permalänk
Inaktiv

ATI Catalyst. det kör jag med. sen väjer man två skärmar.. sen har jag Film på ena och internet/spel på den vanliga

Permalänk
Medlem

Hmm... Jag får f*n inte till det.

Jag har köpt en s-video samt kopplat den till en scart [köpte en scart med bara utag för s-video, samt ljud och bild... röd, vit, gul. Alltså bara den lilla delen som man kopplar in i tv:n], tillsammans med ljudkablarna från datorn. Sen har jag satt i scarten i TV:n men jag får inte datorn att koppla om till TV.

Den verkar inte känna av att scarten sitter i TV:n.
Jag har inget s-video utag i TV:n.

Jag har ATI Catalyst men som sagt den verkar inte hitta TV:n..
Några tips?

Permalänk
Medlem

Kör du med "utöka skrivbordet till denna skärm", funkar fint för mig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glenno
Hmm... Jag får f*n inte till det.

Jag har köpt en s-video samt kopplat den till en scart [köpte en scart med bara utag för s-video, samt ljud och bild... röd, vit, gul. Alltså bara den lilla delen som man kopplar in i tv:n], tillsammans med ljudkablarna från datorn. Sen har jag satt i scarten i TV:n men jag får inte datorn att koppla om till TV.

Den verkar inte känna av att scarten sitter i TV:n.
Jag har inget s-video utag i TV:n.

Jag har ATI Catalyst men som sagt den verkar inte hitta TV:n..
Några tips?

Har för mig att tv-tool attomatisk slår om till rätt kanal när man slåt över med det programet. men det gör inte catalyst, så leta fram tv manualen och se efter hur du får fram av kanalerna, borde finnas en knap på fjären om inte prova att backa från 0 så kan du hitta rätt.