Permalänk
Medlem

ATI drivisar... igen.

Jag har råkat göra något som jag inte vet hur man skall åtgärda.

Jag råkade skriva i fel inställningar i MatrixView skärmsläckaren. Sedan dess så ser jag grön "matrix text"i överkant och på vänsterkansten av glxgears rutan. Och sedan känns det som om det är en hotspot uppe i vänstra hörnet för det är bara där som kuggljulen rör sig.
Jag kör de näst nyaste drivrutinerna från ATI. Fick 650fps i glxgears innan felet nu får jag ca 330fps.
Kör Ubuntu 5.04 gnome och ett ATI radeon 9600se.
Eftersom jag installerar allt med Synaptic så har jag inte installerat de nya drivrutinerna. Dessutom är dessa rpm.
Är det så illa att jag måste installera om hela maskinen?

All hjälp uppskattas.
//Flogiston

EDIT:
Bör tilläggas, linux kunnadegrad: -2 eller nått i den stilen.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

Ta bort/installera om MatrixView och/eller ATI-drivisarna är mitt tips.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

skall bara lista ut hur jag gör för att avinstallera matrixview för den är med från början.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

Kan du inte installera det igen? Då borde den ju registrera det som ett installerat program, och då kanske du kan välja det och ta bort det? Lite halvt fulhack sådär.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Jag installerade om skärmsläckarna.
Gjorde ingen skillnad. Drivrutinerna vågar jag mig inte på. Har haft dåliga erfarenheter av sånt. X som slutar fungera och liknande.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

Spara din gamla config då? Och skriv över den om det skiter sig. ATI är väl dock rätt simpelt att installera vill jag minnas? De har ju t.o.m. ett eget program för att confa X för just ATI. Sen att det kanske inte funkar är ju en annan sak.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Jag har installerat om ubuntu på datorn nu.
Nu fingerar glxgears igen. Skall ge mig på drivrutinerna snart.
Får ändå 330 fps utan att ha installerat några drivrutiner.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox