lan över internet? vad heter programmet?

Permalänk
Medlem

lan över internet? vad heter programmet?

Letar efter ett program där flera användare på olika platser kan skapa ett eget "lan" över internet. Vet att det har funnits en tråd om detta innan men jag vet inte om den låg i öä, hittar den inte nu iaf.
Någon som vet vad jag pratar om?

Permalänk
Avstängd

vpn

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
vpn

nej det var inte vpn (tror jag iaf) i tråden var det bl.a. ett swec "lan"

Permalänk
Medlem

Hamachi heter programmet

MVH Wipe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wipe
Hamachi heter programmet

MVH Wipe

ah, tackar så mycket

Permalänk

hur fungerar ett lan över internet?

Permalänk
Medlem

BattleLAN kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
hur fungerar ett lan över internet?

m, skulle jag också vilja veta =D

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk

ja vad är ett LAN över internet och hur fungerar det?

Permalänk

¨lan =)

Du ska andvända Hamachi. det funkar så att du creatar ett vanligt lan game. och sedan connectar polarna genom lan game. och sedan funkar det som ett internet game svårare än så äre inte.
Men det tare ett tag inann man fattar det.

Visa signatur

3.2ghz. Ati radeon 9800 256mb. 1024mb ddr minne. Mx 510. Ratpad. Creative headset.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
ja vad är ett LAN över internet och hur fungerar det?

Googla runt lite på VPN.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk

Jag använder Hamachi funkar hur bra som helst.
delar filer och allt via de perfäkt till de än att sitta och skick dom via slöa msn

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk

måste verkligen vara avancerat det här med LAN över internet!
ja... ingen har ju ens försökt förklar avad det är för något.

Permalänk

VPN är samma ak som om man är ihop kopplade via en hubb eller en switch eller en router bara att de är över intenet såvara än så är de inte annas testa att googla på vpn

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk
Medlem

VPN står för Virtual Private Network. Det skickar intern information över publika nätverk t. ex. internet. Du kan alltså (om du har ett vpn mellan dig och jobbet) sitta hemma och spela med dina jobbarkompisar och tanka de filer du delar ut i det vanliga nätverket. Det finns säkra och osäkra VPN, ett säkert vpn använder sig utav IPSec protokoll serien som krypterar trafiken mellan servrarna. Microsoft använder sin egen utvecklade PPTP (Peer-to-Peer Tunneling Protocol) som anses inte vara lika säkert som IPSec.

Ett VPN diagram kan t. ex. se ut så här:
Hemma -> VPN server ---> (Internet) <--- VPN server <- Kontoret

Det fiffiga med VPN är att man inte märker av att man sitter över internet utan det är som att vara på ett helt vanligt LAN, fast över internet.

MVH/ KeSO

Visa signatur

Fiber åt folket!