World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-general&...

Nu är 1.6.0 patchnoten officiell.

så gött med nerf på wotf

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Hoppas alliance får lite offensiva "racial-skills" eller vad det heter någon gång i framtiden. Hitta kistor och lättare se osynliga är inte så jätteanvändbart

obs, säger inte att horde på något sätt är overpowerd..

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Hoppas alliance får lite offensiva "racial-skills" eller vad det heter någon gång i framtiden. Hitta kistor och lättare se osynliga är inte så jätteanvändbart

obs, säger inte att horde på något sätt är overpowerd..

hmm gnomes använder escape artist ofta i fights, dvärgar använder stoneform i fights

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
hmm gnomes använder escape artist ofta i fights, dvärgar använder stoneform i fights

+ att perception har blivit lite buffad och faktist är användbar.

Visa signatur

ntz

Permalänk
Medlem

Japp! Perception fungerar väldigt bra nu. Försöker en Rogue vanisha iväg så ser man honom ändå.
Det fungerar även bra om man vet att det är en Rogue nära dig någonstanns (du har hört det där äckliga ljudet eller att du såg på avstånd när han stealthade)

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Tycker dom är ganska defenciva.. ta sig ur en fälla, 2sec cast.. stoneform ger väll bara 5% mer armor och gör så man knappt kan röra sig ^^. Visst att perception är riktigt bra, men det är ändå bara bra mot rogues, när man vet att dom är där.. annars helt värdelös

Tänkte att alliance skulle få något riktigt användbart, som taurens AOE-stunn

Fast jag tror inte dom kommer ändra direkt mycket >.>

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

nya rewards till warsong gulch http://www.worldofwarcraft.com/pvp/battlegrounds/rewards-wars...

ganska fina va?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigSpawn
Woho, har letat efter swiftnesspotioen receptet ett bra tag, men inte fått det droppet, samt att det brukar kosta 10G startbud med 20G BO på AH, så inte vilja köpa det.
Men har kollat AH typ varje morgon innan jobbet, och efter jobbet och igår när jag kom hem låg receptet där med BO 50s!!!:) bara o handla snabbt:D Glömde tyvärr i min iver att kolla vem som sålde, för ville skicka 1G som tack iaf, för det var säkert nån stackars låglvl som inte visste värdet på receptet.

Sen vill jag säga att jag var imponerad av horde uppe i winterspring igår, de körde faktiskt med riktigt schysst spel. några exempel:

Blev påhoppad av en 5lvl högre mage, o dödar honom, springer iväg en kort bit, tar fram min imp(hade slut på shards) o har ganska lågt på mana och HP, och mage ressar snabbt o ger sig på mig igen, och jag lyckas döda honom igen. denna ggn kutar jag iväg en bit till, och hamnar i trubbel med 3 mobs då jag ser den där magen komma ridandes, och tänker att nu kommer han att passa på o döda mig när jag e körd.

Till min förvåning så dismountar han kutar emot mig, och kör /bow iom att jag inte var beredd på det så råka jag feara honom, med körde en wave direkt så att han förstod att det var av misstag.
Det är SÅ det ska vara med pvp tycker jag, att man kan erkänna att nån är bättre.

Blev påhoppad av en 5lvl högre warrior, som jag oxå döda, och han gav sig inte på mig igen.

blev påhoppad av en 6 lvl högre shaman som jag fick ner till 5% och tryckte på fel knapp så att han hann heala sig, och jag dör. när jag sen ressar mig, så rör han mig inte igen.

En 6lvlar högre warrior attackerar mig när jag sitter o dricker(ok, det var fegt, men det är pvp) och jag dör, men sen så när jag ressar så springer han runt o hjälper mig grinda lite smått.

Undrar om de inte var från samma guild, för de körde ungefär samma emotes, och döda mig bara 1gång och lät mig sen vara.
Det gjorde mig iaf glad, för då kunde jag grinda i relativ lugn o ro:)

Det är så det skall gå till.
Som exempel:
jag stod och grindade pengar och slogs mot en mob, det kommer en Orc lvl 58 hunter som skickar peten på mig (trodde jag). jag stunnade peten och dödade huntern. Efteråt funderade jag lite varför han inte skjöt på mig direkt och förstod att han skulle hjälpa mig med moben... inte döda mig
Med lite dåligt samvete såg jag när han respawnade och gömde sig. Senare såg jag honom grinda på ett annat ställe och då red jag dit och hjälpte honom. Vi grindade ihop i ett par timmar eter det.

nu kommer det mindre roliga... dagen efter när jag grindade pengar (sparade till Epic mount) Kommer han igen, han skickar sin pet igen. MEN..... nu var det på MIG och inte min mob. Tagen på sägen så hann jag inte heala mig innan han hade skjutit manadrain så jag dog. Heligt förbannad respawnade jag, letade upp honom och dödade honom 2 ggr. 3:dje gången trängde jag upp honom i ett hörn, skrev /no och lät honom vara.
Sen kunde vi grinda tillsammans i ett par dagar utan problem.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

* Ignite - Can now be dispelled by any effect that dispels magic effects.

:S nerf

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem

world server down på sunstrider nu:(

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Hoppas alliance får lite offensiva "racial-skills" eller vad det heter någon gång i framtiden. Hitta kistor och lättare se osynliga är inte så jätteanvändbart

obs, säger inte att horde på något sätt är overpowerd..

Humans racial som gör att man ser stealth är näst bästa PvP racial som finns.. WotF är ju bättre (jag är warlock så jag hatar WotF ) .. Och Gnomes racial Escape Artist är också extrem i pvp, mot Druider (entangle)..
Så alliance har lika bra pvp racial traits som horde imo..

Permalänk
Medlem

stoneform imune to bleed poison and disiase

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burman
Humans racial som gör att man ser stealth är näst bästa PvP racial som finns.. WotF är ju bättre (jag är warlock så jag hatar WotF ) .. Och Gnomes racial Escape Artist är också extrem i pvp, mot Druider (entangle)..
Så alliance har lika bra pvp racial traits som horde imo..

Den ska nerfas till 5 sek istället för 20.

Permalänk
Medlem

Ja, WOTF är ingen höjdare som warlock, så nerfen till 5sek från 20 kommer ju göra mycket, tidigare var det ju bara att försöka överleva o göra så mycket ska som möjligt de första 20sek, för att sen hoppas på nån fear för att få lite andrum(om man nu inte fick ner dom på 20sek).
Med 5sek så kommer det att bli mycket enklare(även om de även har trinket). Gissar att det sitter en massa UD o e sura nu, framförallt rouges:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigSpawn
Ja, WOTF är ingen höjdare som warlock, så nerfen till 5sek från 20 kommer ju göra mycket, tidigare var det ju bara att försöka överleva o göra så mycket ska som möjligt de första 20sek, för att sen hoppas på nån fear för att få lite andrum(om man nu inte fick ner dom på 20sek).
Med 5sek så kommer det att bli mycket enklare(även om de även har trinket). Gissar att det sitter en massa UD o e sura nu, framförallt rouges:D

Bara jag som använder WOTF när jag blir fearad inte innan för att vara immune?
Kort sagt mig påverkar det inte alls.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
Bara jag som använder WOTF när jag blir fearad inte innan för att vara immune?
Kort sagt mig påverkar det inte alls.

Jupp så gör jag med.

Visa signatur

Lingonmannen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
Bara jag som använder WOTF när jag blir fearad inte innan för att vara immune?
Kort sagt mig påverkar det inte alls.

det gör det väl?
Warlock fearar, du WOTF, voila du har 20 fria sekunder, kan inte bli fearad igen, 20 sekunder räcker gott o väl för att döda en clothgubbe.

efter patch
warlock fearar du WOTF, 5 sekunder senare, så får du en fear, och tack o adjö med en rogue då!

Permalänk
Medlem

Försvinner inte WOTF om man blir fearad en gång?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
det gör det väl?
Warlock fearar, du WOTF, voila du har 20 fria sekunder, kan inte bli fearad igen, 20 sekunder räcker gott o väl för att döda en clothgubbe.

efter patch
warlock fearar du WOTF, 5 sekunder senare, så får du en fear, och tack o adjö med en rogue då!

WOTF + Trinket så lätt blir det inte Sen har kan ju alltid kick och stuns som Rogue så det blir inte så lätt att fera UD Rogues i fortsättningen heller.

Trevligt att dom buffade Canibalise nu kommer det gå åt mindre bandag när jag grindar.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
WOTF + Trinket så lätt blir det inte Sen har kan ju alltid kick och stuns som Rogue så det blir inte så lätt att fera UD Rogues i fortsättningen heller.

Klart det inte kommer bli lätt, men jämför 20sec immune + trinket, med 5sek immune + trinket. Kommer att göra stor skillnad. Jag har kunnat döda UD rogues i min lvl 1/3 av ggrna ungefär(om jag blir påhoppad, ser jag dom först är det enklare), men jag gissar att nu med nya ändringarna kommer det att bli typ 50/50, vilket är en klar förbättring tycker jag:) fast det återstår ju att se hur det verkligen blir när ändringen väl kommer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
P HEW!

Vi var i DireMaul. hade precis klarat av north tribute.

Okey.. Skarr ploppar upp vi hoppar ner och slår.. vid 20% kommer ~7st hordes och slår oss.. vi får ner skarr till 3% alla dör utom jag för jag var fearad.. springer fram till skarr och avslutar honom med lyckat crit.. han dör.. jag dör..

hinner kolla looten..
http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=5267
Droppades.. jag rollade 100

sen dog jag.

Springer som en galning till Arenan.. och phew.. jag kunde loota

Väldigt fin fin offhand.. dumma hordes

Känner igen det där, fast åt andra hållet Vi kom dit, hittade draken i pvp arenan med en human mage sittandes och vilandes brevid, antagligen tillhörande en grupp som precis försökt döda draken. Vi hoppar ner och alla dör på första försöket. Andra försöket går riktigt smidigt, vi dödar draken och diskuterar looten. Minns inte rikigt vad som droppades men det var någon medioker grej. Då plötsligt hoppar 6 Alliance ner och slår ihjäl oss. Dom tålde kanske inte att Horde klarade biffen på fem man

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
det gör det väl?
Warlock fearar, du WOTF, voila du har 20 fria sekunder, kan inte bli fearad igen, 20 sekunder räcker gott o väl för att döda en clothgubbe.

efter patch
warlock fearar du WOTF, 5 sekunder senare, så får du en fear, och tack o adjö med en rogue då!

Ah sant sant.

Tänkte mest på priests har ju 30 sekunder cooldown på sin Psycic Scream så de är ju fortfarande rätt körda, är det ingen cooldown alls på warlocks fear?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
Ah sant sant.

Tänkte mest på priests har ju 30 sekunder cooldown på sin Psycic Scream så de är ju fortfarande rätt körda, är det ingen cooldown alls på warlocks fear?

nej men casttime

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

1.5 sec cast.. inte allt för farligt.. men kan dock bli lite svårt att få iväg en rogue ibland..

Men enda som funkar mot rogues är Seduce imo... Seduce, shadowbolt, searing pain , seduce och göra så 3 ggr tills dom blir immuna och då e dom flesta rogues döda..
Men warlocks fear äger i PvE och mot alla andra klasser
För dom blir inte immuna i PvE så man kitar named elites 2-3 lvls högre mha den

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker Shamans är lite halvsvåra imot andra klasser?

1. Dom har Mail + Extremt mycket liv
2. Dom kan heala
3. Dom kan sätta upp earthroot (Man går slowmotion)
medans dom gör det så kan dom springa bak och kasta saker som tar ~1500dmg

Ända sättet jag vet är att använda posion imot dom mindning/cripple

-------------------

sen druider i WSG (ctf battleground)

Dom kan gå in i shapeform till leopard. Springa fort ifrån a-b. Om något går fel hoppar dom in i normal shape och healar dom själva eller slänger en root på den som är efter honom. Sen går in i leopard igen och får ganska lätt poäng. Annars hoppar dom in i Bearform och tål skitmycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Är det bara jag som tycker Shamans är lite halvsvåra imot andra klasser?

1. Dom har Mail + Extremt mycket liv
2. Dom kan heala
3. Dom kan sätta upp earthroot (Man går slowmotion)
medans dom gör det så kan dom springa bak och kasta saker som tar ~1500dmg

Ända sättet jag vet är att använda posion imot dom mindning/cripple

Heter inte earthroot heter earthbind ..
Du glömde säga att dom har ca 500 damage instant cast spells som kan antingen avbryta spells eller slowa med 50% med 6 sec CD (med talents, 8 utan har jag för mig)
Och dom är inte lite halvsvåra .. dom är ODÖDLIGA ffs! >_<

Och dom e extra imba mot warlocks.. dom sätter upp tremor totem vilket bryter seduce och fear.. jätte skönt..

Permalänk
Medlem

shamaners totem är även bra i instancer;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burman
Heter inte earthroot heter earthbind ..
Du glömde säga att dom har ca 500 damage instant cast spells som kan antingen avbryta spells eller slowa med 50% med 6 sec CD (med talents, 8 utan har jag för mig)
Och dom är inte lite halvsvåra .. dom är ODÖDLIGA ffs! >_<

Och dom e extra imba mot warlocks.. dom sätter upp tremor totem vilket bryter seduce och fear.. jätte skönt..

har lyckats smiska på shamaner i min lvl och till och med 6 lvls över som mest, men gissar att det var klantar bakom spakarna som trodde det skulle bli en enkel match:) ett tips är väl att försöka hålla sig i rörelse så att man inte bara står mitt bland deras totems o häckar(kan ju blir svårt om de får ner en earthbind) och aldrig ge dem chansen att heala när de får låg hälsa. fick som sagt var igår ner en 6lvls högre shaman till 5%hp, men tryckte på fel knapp så att han heala sig, och då e man körd!;)
Fast en bra spelad shaman är som sagt var nästan omöjliga.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
[B]Är det bara jag som tycker Shamans är lite halvsvåra imot andra klasser?

1. Dom har Mail + Extremt mycket liv
2. Dom kan heala
3. Dom kan sätta upp earthroot (Man går slowmotion)
medans dom gör det så kan dom springa bak och kasta saker som tar ~1500dmg

Ända sättet jag vet är att använda posion imot dom mindning/cripple

De är ruggigt imba. Lätt svåraste klassen för rogues. Jag kör också cripp poison och mindnumbing på shamaner (alltid för övrigt, så fort jag PvPar). Det har gett bäst resultat...även att de kan cleara poisons (för så är det väl?) så är det värt besväret. Wound poison funkar också bra...i synnerhet vid högsta poisonrank.