Tio meter lång VGA-kabel?

Permalänk
Medlem

Tio meter lång VGA-kabel?

Blir så jävla trött på alla projektorföretag som försöker kränga långa bildkablar för över en lax. Kan inte kosta mer än 200 spänn max! Vart kan man köpa en tio meter lång VGA-kabel (hona/hane)?

Permalänk
Medlem

Långa VGA-kablar blir dyra eftersom de måste vara av hög kvalite för att kunna vara såpass långa, bara att bita i det sura gräset.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Det krävs kablar av mycket hög kvalite om du ska få bra bild om kabeln är 10meter lång, därför priset. Annars kan du ta en vanlig kabel sen hane/hane och serie koppla ett gäng. Men antagligen kommer du få brus och störningar

Permalänk
Medlem

köppte min på inetdata.se för ca 200kr funkar perfa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BJorNus
köppte min på inetdata.se för ca 200kr funkar perfa!

Perfekt! En sån blir det. Tack BJorNus!

Fattar inte vad Dell tänkte med när dom valde att placera en M1-DA kontakt som digital ingång på sin MP3300 Projektor. Varför kunde dom inte sätta dit en DVI-I istället så man slapp köpa specialkablar för flera lakan... fan man blir lack!

Permalänk

Det är framför allt högre upplösningar (typ 1600*1200) som det blir problem med om man kör längre kablar. Projektorer har ju generellt sett inte allt för hög upplösning så antagligen kommer det att funka.
Dessutom spelar det lite roll vad man har för grafikkort också. Läste en artikel på nån hårdvarusida (har tappat bort den länken) som testade olika grafikkorts förmåga att skicka en stark signal.

Permalänk
Medlem

Okej, jag har en DLP XGA (1024*768) som även kan köra 1280*1024 (interlaced). Får väl se om det fungerar. Jag ville ha en 10-meterskabel så man slipper ha massa förlängningar överallt.

Om någon hittar en M1-DA > DVI-I converter för en billig penning så får den personen gärna kontakta mig!