Permalänk

Haha, jag fyller också år idag.

JAg hittade en 1/8 buggy på skroten. (En Inferno DX2:a) Efter ltie fixande med motorn så gick den. Har misshandlat den ganska regält... (typ köra på vintern i pulkabaken och flyga på de guppen som småbarnen byggt) Sen gjorde jag ett gupp i snön på gatan också, bilen flög väll ivf 1.5M ovanför marken och landade utan skador... (de gånger den landade "rätt" )

Nu är en liten plastbit till en kulled i framvagnen pajj och jag har inte orkat skaffa en ny, så jag funderar på att använda motorn till nått annat.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

riktigt grymmt bygge... sådan skulle man haft när man var liten

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk
Medlem

Lite intresserad av det där mini-jetaggregatet, hur mycket kostade det? var köpte ni det?
Funkade det bra med elmotorn? (har en likadan elmotor (den finns på klasse eller hur?))

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocket
Lite intresserad av det där mini-jetaggregatet, hur mycket kostade det? var köpte ni det?
Funkade det bra med elmotorn? (har en likadan elmotor (den finns på klasse eller hur?))

Jetaggregatet är köpt i en hobby butik i göteborg, kommer inte ihåg vad den heter men det står någon stans tidigare i tråden. Elmotorn fungerade utmärkt tillsammans med aggregatet men vi ville ha något som man kunde köra lite längre med utan fartförlust.

Vi fick äntligen delen som vi väntat på så länge i förra veckan. Vi satte ihop båten och skulle ut och provköra men som vanligt var det något som strulade. Denna gången va det kopplingen som sammanfogar axlarna som gick sönder så det blev inget kört

Permalänk
Medlem

hur lång körtid var det me elmotorn? (vilket batteri?)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocket
hur lång körtid var det me elmotorn? (vilket batteri?)

Det beror helt på vilket batteri och motor du har. Den motorn vi körde med kommer inte från classe så våra tider går inte att jämföra med vad du kommer få...

Permalänk
Medlem

ok...de såg nämligen precis likadana ut! titta!

(den stora)
tycker iaf att de var mycket lika:D

Men hur mycket kostade jetaggregatet?(typ)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocket
ok...de såg nämligen precis likadana ut! titta!
http://www.clasohlson.se/images/products/S/lo/B/323263_3264_3...
(den stora)
tycker iaf att de var mycket lika:D

Men hur mycket kostade jetaggregatet?(typ)

Tror det blev lite under 500kr med frakt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [dannzig]
vilket projekt !

riktigt jävla tokfett måste jag säga....

ska bli skojigt i sommar o åka med kollegans riktiga rejsbåt som gör 70knop.... med utombordare.... han van sin klass i roslagsloppet förra året....

ja då vet han hur man gasar varjefall

Visa signatur

Life begins at 9000rpm. S2000 for life!

Permalänk
Medlem

Fick värsta iden nu, varför inte bygga en radiostyrd dator ?

Visa signatur

Stationär: Intel C2D E8400 3.0GHz | 2x2GB XMS2 Corsair | Sapphire Radeon HD4870 512MB | Western Digital 640GB (AAKS) | Asus P5Q-E | Antec Sonata III 500W |
Bärbar: LG r200 - Intel C2D T7100 1,8GHz - 2GB PC5300 - radeon hd2400 - 160gb hdd
Mobil: HTC Touch Diamond

Permalänk
Medlem

Det var ett tag sedan det var något liv här, hur går det ?

Permalänk
Medlem

coolt

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [dannzig]
vilket projekt !

riktigt jävla tokfett måste jag säga....

ska bli skojigt i sommar o åka med kollegans riktiga rejsbåt som gör 70knop.... med utombordare.... han van sin klass i roslagsloppet förra året....

70 knop ? 200 häst ? oså borde de låta ganska mycket ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caly Centurion
70 knop ? 200 häst ? oså borde de låta ganska mycket ?

han har 300+ enligt vad jag förstått. helt egenutvecklat skrov osv.....
kan köra 40+ i 1.5 meters vågor utan problem

låter nått så IN ÅT HELVETE. propellern är ju en surfacepiercing... alltså konstruerad för att vara inte helt under vattnet...

Visa signatur

surgubbe, familjefar , nörderier i allmänhet

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera att ni bygger ett litet drev, så ni får högre utväxlning på motorn. Annars får ni ha en motor som varvar som utahelvete.

Jag kan dra in lite bilder på hur dreven ser ut i min båt.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800