BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomtenirc
När en av dina gunners skjuter ihjäl en fiende så får du detta.

Nja, det är väl ändå en kill assist man får när gunners skjuter ihjäl ngn.

Driver ability assist får man nog för att man kör omkring med folk ombord... typ.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

nån här som kan spela BF2 med bara 512MB RAM smärtfritt?
Måste vänta innan ja får tag i mina 2GB ja ska stoppa in men ja kan int låta bli att spela tills dess.

Tar det upp mindre RAM och sänker laddningarna från hårddisken om jag sänker upplösningen och detaljerna?

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

vet att det ska finnas en länk till no-cd fix för BF2 i denna tråd, dock orkar jag inte leta igenom 118 sidor. någon som kan vara snäll å PMa mig länken??

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk

Jag har just investerat i ett Leadtek 7800 GTX och när jag spelar BF2
online med alla grafik inställningar i hög och 1024x768
så laggar spelet vad kan detta komma sig jag trodde att jag skulle kunna krämma på för fullt nu ,
Skulle det kunna hjälpa med 2 gig i minne istället för 1 gig som jag har nu,
och om det är så att det krävs mer minne måste det då vara samma sort som dom som sitter där eler kan jag välja ett annat märke.

Visa signatur

Core 2 Duo 6600,Corsair 2x2gb PC6400, 320gb seagate sata-2 16mb,Leadtek 8800GTS ,Hiper M 520W, m-ATX Foxconn 945G7MD,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dek
Nja, det är väl ändå en kill assist man får när gunners skjuter ihjäl ngn.

Driver ability assist får man nog för att man kör omkring med folk ombord... typ.

Precis.. kill assist får man då dom dödar någon, låter ganska vettigt ändå att få poäng för att köra omkring med sina team mates.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som får mus/t-bords lagg i BF2? Kör med ett Logitech MX3100 paket med trådlösmus/t-bord. Får det med senaste drivrutinerna, har testat utan logitechs drivrutiner men jag får samma strul ändå. Kontrollerna låser sig, så helt plötsligt springer man rakt fram bara och efter en liten stund så gör gubben allt man gjorde medans "lagget" bråkade. Det är bara i BF2 som det händer, fungerar klockrent i alla andra spel jag testat :/. Blir aningen svårt och allmänt trist att spela då.

Någon som har något tips på en lösning?

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAngAn_
Är det bara jag som får mus/t-bords lagg i BF2? Kör med ett Logitech MX3100 paket med trådlösmus/t-bord. Får det med senaste drivrutinerna, har testat utan logitechs drivrutiner men jag får samma strul ändå. Kontrollerna låser sig, så helt plötsligt springer man rakt fram bara och efter en liten stund så gör gubben allt man gjorde medans "lagget" bråkade. Det är bara i BF2 som det händer, fungerar klockrent i alla andra spel jag testat :/. Blir aningen svårt och allmänt trist att spela då.

Någon som har något tips på en lösning?

så är det med trådlösa grejor... men pröva att byt batteriet

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glennsan 65
Jag har just investerat i ett Leadtek 7800 GTX och när jag spelar BF2
online med alla grafik inställningar i hög och 1024x768
så laggar spelet vad kan detta komma sig jag trodde att jag skulle kunna krämma på för fullt nu ,
Skulle det kunna hjälpa med 2 gig i minne istället för 1 gig som jag har nu,
och om det är så att det krävs mer minne måste det då vara samma sort som dom som sitter där eler kan jag välja ett annat märke.

Jag tror inte att det är hårdvaran som inte pallar... kolla inställningar, drivrutiner osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glennsan 65
Jag har just investerat i ett Leadtek 7800 GTX och när jag spelar BF2
online med alla grafik inställningar i hög och 1024x768
så laggar spelet vad kan detta komma sig jag trodde att jag skulle kunna krämma på för fullt nu ,
Skulle det kunna hjälpa med 2 gig i minne istället för 1 gig som jag har nu,
och om det är så att det krävs mer minne måste det då vara samma sort som dom som sitter där eler kan jag välja ett annat märke.

Att tweaka windows hjälper till att frigöra mer minne till spelen, om du inte redan har gjort det.

Kör själv med grafiken på hög och 1600x1200, flyter fin fint för mig.

Mitt datorsystem finns i min profil.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Att tweaka windows hjälper till att frigöra mer minne till spelen, om du inte redan har gjort det.

Kör själv med grafiken på hög och 1600x1200, flyter fin fint för mig.

Mitt datorsystem finns i min profil.

Har också laggproblem. Vad menas med "tweaka windows"?

Visa signatur

CM Storm Sniper Black Edition - Corsair HX 750W - RESERATOR 1 - ASUS P8P67 PRO - Intel® Core™ i7-2600K@4,5GHz - G.Skill Rippjaws PC12800 8Gb - INTEL X-25m 80Gb - Corsair SSD Force Series™ GT 120GB - ASUS GeForce GTX 560Ti@980MHz

Permalänk
Medlem

Har problem med att BF2 laggar till ibland med "problem med anslutningen" trots en ping på runt 40. Händer ganska regelbundet. Inte kul när man flyger kan jag säga!!!! Störtar ALLTID =(

Permalänk

Stötte på en irriterande bugg låg tillsammans med en lagkamrat på marken och sköt när en fiende blackhawk kom emot oss. Piloten bestämde sig för att krascha på oss men när han gör det så får jag en kill på piloten och en teamkill på min "kompis" ? . Min gode vän gjorde då det enda han tyckte var rätt och gav mig en punish för teamkill. Alltid trevligt
Lite senare körde jag av misstag på en av hans minor och dog självklart hämnas jag genom att ge honom en punish även om det var mitt fel. Sen blev det ett jäkla liv på honom.

Punsih systemet är en bra tanke men det behöver göras om då det verkar som om det enda folk väljer i alla lägen är punish och inte forgive det skapar bara en dålig stämning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glennsan 65
Jag har just investerat i ett Leadtek 7800 GTX och när jag spelar BF2
online med alla grafik inställningar i hög och 1024x768
så laggar spelet vad kan detta komma sig jag trodde att jag skulle kunna krämma på för fullt nu ,
Skulle det kunna hjälpa med 2 gig i minne istället för 1 gig som jag har nu,
och om det är så att det krävs mer minne måste det då vara samma sort som dom som sitter där eler kan jag välja ett annat märke.

Laggningen slutade när jag ökade minnet från 1GB till 2GB. 1024 x 768 och alla inställningar på hög + 4xAA och BF2 flyter som smält smör.

Visa signatur

Core 2 Quad Q6600 | MSI P45 NEO-F | 2 x 2GB A-Data Vitesta | Sapphire Radeon HD4850 512MB | Intel X25-M G2 80GB SSD | 320 Samsung SpinPoint F1 | Antec Sonata III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z@mbie
Har också laggproblem. Vad menas med "tweaka windows"?

Man stänger av program i windows som ej behövs bland annat etc.

Finns många sidor om tweakning på nätet, detta är en av dom.
http://www.tweakxp.com/

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kingfisher
Stötte på en irriterande bugg låg tillsammans med en lagkamrat på marken och sköt när en fiende blackhawk kom emot oss. Piloten bestämde sig för att krascha på oss men när han gör det så får jag en kill på piloten och en teamkill på min "kompis" ? . Min gode vän gjorde då det enda han tyckte var rätt och gav mig en punish för teamkill. Alltid trevligt
Lite senare körde jag av misstag på en av hans minor och dog självklart hämnas jag genom att ge honom en punish även om det var mitt fel. Sen blev det ett jäkla liv på honom.

Punsih systemet är en bra tanke men det behöver göras om då det verkar som om det enda folk väljer i alla lägen är punish och inte forgive det skapar bara en dålig stämning.

Mm, irriterande. Men en sak jag aldrig fattat, vad gör det för skillnad om man blir punsihad eller inte? Man får väl fyra minuspoäng i alla fall?

Visa signatur

"The distance between insanity and genius is measured only by success."
-Eliot Carver, Tomorrow Never Dies

Permalänk
Medlem

ja men kul att ligga på 7 poäng och så får man en TK så blir det vips 1.

Permalänk
Medlem

nan som har testat den har med bf2
http://www.zboard.com/us/Battlefield2/

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Universal
Mm, irriterande. Men en sak jag aldrig fattat, vad gör det för skillnad om man blir punsihad eller inte? Man får väl fyra minuspoäng i alla fall?

Jag tror man blir kickad efter ett antal gånger som man har blivit bestraffad.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sapodilla
Laggningen slutade när jag ökade minnet från 1GB till 2GB. 1024 x 768 och alla inställningar på hög + 4xAA och BF2 flyter som smält smör.

Fler som ökat minnet från 1gb till 2gb och blivit av med lagg?
Ska nog skaffa +1gb...

Visa signatur

CM Storm Sniper Black Edition - Corsair HX 750W - RESERATOR 1 - ASUS P8P67 PRO - Intel® Core™ i7-2600K@4,5GHz - G.Skill Rippjaws PC12800 8Gb - INTEL X-25m 80Gb - Corsair SSD Force Series™ GT 120GB - ASUS GeForce GTX 560Ti@980MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ohden
Jag tror man blir kickad efter ett antal gånger som man har blivit bestraffad.

Blir man punished 4 gånger så får man stå över en omgång, sen kan man hoppa in på servern igen.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Kalla mig äckligt noob, men jag undrar en sak.. Om man har en joystick, kan man då på något smidigt sätt göra så då man flyger använder man sig av joysticken och när man kör tank eller går, så använder man musen?

Visa signatur

Varför är ingen snäll mot mig? :(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuperApa
Kalla mig äckligt noob, men jag undrar en sak.. Om man har en joystick, kan man då på något smidigt sätt göra så då man flyger använder man sig av joysticken och när man kör tank eller går, så använder man musen?

Inga problem alls, det är bara att sätta in vilka inställningar du vill ha under aircraft controls.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Tackar så mycket, då blir det till att beställa en joystick då

Visa signatur

Varför är ingen snäll mot mig? :(

Permalänk
Medlem

Fan vad gott då. Satt och lirade 5-6 rundor och fick guld på nästan alla. Nu visar det sig att inget av det jag spelat registrerats

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem

Jag har märkt av jag blivit smått fanatisk med rankingen helt omedvetet.
Sitter med mina 300 sketna poäng o lirar o det går ooooolidligt långsamt att kunna få låsa upp ett vapen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z@mbie
Fler som ökat minnet från 1gb till 2gb och blivit av med lagg?
Ska nog skaffa +1gb...

Ökningen från 1gb till 2gb gör enorm skillnad,iallafall för mig.Tidigare hade jag problem att köra 1280x960 4xAA resten på high,jag fick minneslagg hela tiden. Nu kan jag köra 1920x1200(szx,szy-hacket) 4xAA resten high utom ljus och skuggor, fps ligger på 40, det funkar men jag vill gärna ha lite mer så oftast kör jag 1600x1200 med lite utdragen bild för att täcka widescreenskärmen och har fps på 60. Så en ökning av minnet är att rekommendera för de flesta som sitter på 1024 i ram och vill köra med höga inställningar(förutsatt att man har en gpu som vill det)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Precis.. kill assist får man då dom dödar någon, låter ganska vettigt ändå att få poäng för att köra omkring med sina team mates.

Jag kanske har fel men jag tror att det är så att man får drive ability assist är när man kör någonting och någon i fordonet dödar någon. Kill assist tror jag är om man skadar någon men inte dödar, och nån annan dödar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Blir man punished 4 gånger så får man stå över en omgång, sen kan man hoppa in på servern igen.

Är det så på alla eller är det olika på olika servrar?

Visa signatur

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smolk
Är det så på alla eller är det olika på olika servrar?

Har varit så på alla jag har spelat på hittills iallafall.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samurai
Fan vad gott då. Satt och lirade 5-6 rundor och fick guld på nästan alla. Nu visar det sig att inget av det jag spelat registrerats

Jupp, hände mig också på BBB-server #3... Drog ihop några hundra poäng, en badge och nån guld och silver.. inte registrerats- Jag sitter bara och håller tummarna för att det ska gå in snart! =/

Visa signatur

"The distance between insanity and genius is measured only by success."
-Eliot Carver, Tomorrow Never Dies

Permalänk
Medlem

Är loginservern nere?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"