Permalänk
Medlem

Antec LANBoy

Har ett gammalt Antec Lanboy som moddats en del, men jag tänkte göra om det rätt ordentligt.

Någon som har några trevliga förslag?

Jag funderar på att byta fronten mot en träfront. Kanske lacka om insidan i guld och svart på utsidan.

Kom gärna med kul idéer!

Permalänk
Medlem

Re: Antec LANBoy

Citat:

Ursprungligen inskrivet av uber_90
Har ett gammalt Antec Lanboy som moddats en del, men jag tänkte göra om det rätt ordentligt.

Någon som har några trevliga förslag?

Jag funderar på att byta fronten mot en träfront. Kanske lacka om insidan i guld och svart på utsidan.

Kom gärna med kul idéer!

Ladda upp bilder, så vi ser hur det ser ut nu

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

Yes sir! Kommer så fort jag hittat kameran.
---------------------------------------------------------
Är det någon som inte vet hur ett LanBoy ser ut orginal kan ni kolla här:
http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_030331_antec_la...

Har nu hittat kameran och tagit en hög bilder.

Ja, här ser man fram/sida.

Sidan, där man ser gallret, som är gjort av engångsgrill-galler!

Snett bakifrån!

Baksidan! (Finns inget grafikkort i, så leta inte i onödan!)

Luckan är öppnad! Här syns den skumma loggan till vårt gamla cs-lag och min hårddisk-fläkt! Sänker från cirka 40-45*C till runt 35*C

Lite suddig bild, men fläkten på närmare håll iallafall!

Där sitter den gamla kusen, en 7700CU! Den sitter på en P4C800-E DLX-planka och kyler en P4 2.8.

Mystisk logga, igen.

Kringutrustning, ska inte användas sen speciellt mycket, datorn ska stå i min garderob som webb/spel-server.

Stress-moddad IBM-mus. Riktiga män kör med bara ett lager lack, sen ska det helst vara 3 liter lack så det flyter iväg som fan!

Min D-link, en 8-portars switch som ska fast i ett CD-"chassi". Portarna kunde inte sitta fast på kortet som de gjorde innan så jag fick löda av dem och ja, som ni ser, dra sladdar istället så jag kan limma fast den där fram på CD-Luckan!

Där har vi den som det (nästan) kommer se ut när det är färdigt. Självklart kommer allt sitta rakt och fast, det är bara löst ihoptryckt där!

Switchen ska nog in i datorn, tror jag iallafall. Kringutrustningen tog jag bara kort på för skojs skull!

Kom nu med tips på moddning! Har ni några trevliga åsikter om någon av föremålen på bilderna för ni gärna framföra dessa!

Permalänk

Hallå du.. Fixa bättre komponenter istället för att modda lådan.. 3.2ghz helt onödigt på cs server och 256mb alldeless för lite..

2ghz med 1gb ram låter bättre..

Visa signatur

Tänk först, Sök sen, Skriv sist!

Permalänk
Medlem

Har tyvärr inte mycket att välja på, har en p4 över så det är ju inte lönt att slänga den för att skaffa sämre Minne har jag inget alls, men jag ska köpa nytt till min vanliga så då blir det DualChannel DDR 1024mb över från den som servern kan få.. (det som står på WS i min sign).. Det borde väl räcka?

Permalänk
Medlem

Kanske skulle vara om du moddade nått uppifrån.

512MB ram klarar nog en cs server.

Permalänk
Medlem

Hur menar du med modda något uppifrån? Speak out man!

Okej, men det blir ändå 1024 över så jag slänger in det sen, till hösten nån gång.

Permalänk
Medlem

du kan ju ta bort "gälarna" på fronten och sätta ett galler med samma mönster och färg som sida fönstret har, fast det ska vara tätare.

och din switch i cd-rom mod borde du göra om så att en port går in så du kan dra nätverks sladden genom datorn.

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

Jag ska göra det så fort jag får tag på ett 100mbit/s-kort, har bara 10mbit/s.. Vågar inte löda på moderkortet.

Permalänk
Medlem

får man fråga vad det är för cd-brännare du har? är det en NEC? för jag har själv ett silvärfärgat chassi (thermaltake kandalf) som just nu är tomt men får resten av grejerna till nya datorn om en vecka och har beställt en sån, undra bara om det var en sådan för då passar färgen perfekt!

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Herregud! va gör du på dagarna asså??

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Permalänk

Varför modda om den ska stå i gadroben??? ''Kringutrustning, ska inte användas sen speciellt mycket, datorn ska stå i min garderob som webb/spel-server'' ???

Visa signatur

-