Permalänk
Medlem

400 mhz 128mb ram , vad kan man göra

har en dator som jag inte använder . den är på 400 mhz 128 ram . Ingen hårddisk dock , ngt kul man kan göra med den?

Permalänk

Ta ut dina aggressioner på den? Det skulle jag gjort

Visa signatur

Core 2 Duo@3.0GHz|Geforce 8800GT 512MB|3GB DDR Ram|160GB Hitachi Deskstar 7K250 1x250GB Maxtor 1x 750GB Whattevva|

Permalänk
Medlem

HAha, har inga aggressioner *spelar aldrig*

Permalänk
Medlem

1. Hoppa på den (det skulle även jag gjort ).
2. Använda den som server.
3. Bygga in den i en väska.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Fresco?

EDIT: Onaj, det kommer ju att krävas en diskettstation.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem

diskettstation har den

Permalänk

ge den till mig..?

Visa signatur

Tänk först, Sök sen, Skriv sist!

Permalänk
Medlem

Kanske borde anat det då den antagligen är ganska gammal.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem

när jag fick en dator från skolan en gång. Hoppade jag på den ett x antal gånger. ett AT chassi med en 486a

Visa signatur

[color="blue"]DET HETER CCFL, INTE NEON[/color].Neon är en ädelgas och används inte i en DATOR.
Har du försökt att söka? :)

Permalänk
Medlem

Du bor i Eslöv, kom hit till Helsingborg med den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zWeaX
när jag fick en dator från skolan en gång. Hoppade jag på den ett x antal gånger. ett AT chassi med en 486a

Oj, du verkar ju vara intelligensreserven här på forumet.

On topic: Bygg en köksdator. Modda in den i ett köksskåp och köp en liten LCD+trådlöst NIC. Sedan kan du surfa och kolla recept på den i köket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Oj, du verkar ju vara intelligensreserven här på forumet.

On topic: Bygg en köksdator. Modda in den i ett köksskåp och köp en liten LCD+trådlöst NIC. Sedan kan du surfa och kolla recept på den i köket.

Vad är NIC?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

kast med stor tung dator?
eller så kan du kanske göra om den till en brandvägg, krävs bara en cdspelare 2 nätverkskort och en floppy

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Vad är NIC?

Snälla ställ inga jävla offtopic frågor som förstår hela tråden.

Network interface card, kan det vara svårare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
Snälla ställ inga jävla offtopic frågor som förstår hela tråden.

Network interface card, kan det vara svårare?

Snälla sluta grina, ingen kan allt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
Snälla ställ inga jävla offtopic frågor som förstår hela tråden.

Network interface card, kan det vara svårare?

Ojoj nån är grinig idag
Varför skulle jag förstöra tråden med en fråga som inte är offtopic.

Tycker du borde gå en kurs i hur man uppför sig

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av macan
kast med stor tung dator?
eller så kan du kanske göra om den till en brandvägg, krävs bara en cdspelare 2 nätverkskort och en floppy

Kast med liten kärring
Tycker Dundes köksdator var en riktigt bra idé

Visa signatur

Snöskotermeganörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Ojoj nån är grinig idag
Varför skulle jag förstöra tråden med en fråga som inte är offtopic.

Tycker du borde gå en kurs i hur man uppför sig

Är inte frågan offtopic? Som att någon skulle fråga vad mhz är, tycker inte riktigt det hör ihop med "400 mhz 128mb ram , vad kan man göra" men men...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frallis fralla
Kast med liten kärring

Haha, tack för ett gott skratt, Grogg var så skönt.

Sparka sönder datorn!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
Är inte frågan offtopic? Som att någon skulle fråga vad mhz är, tycker inte riktigt det hör ihop med "400 mhz 128mb ram , vad kan man göra" men men...

Nej frågan var inte offtopic, och ditt uppförande var bara urbota dumt.
Alla kanske inte vet vad NIC eller MHz står för eller betyder.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

en sådan klarar ju lätt webb.. köp en xboxdisk eller något bara.. sedan kan man ju lägga upp en bouncer på den oxå..

i en garderob nära mig står det en PIIa på 450mhz med 384 mb ram, den kör div applikationer under slackware utan problem. den har tex hand om mellan 4-8 hemsidor (minns inte riktigt nu ) och 5 bouncers - och den har gått om kraft kvar. din har visserligen bara 128mb minne, som min andra garderobsdator. den kör en ftp + en hemsida och har MYCKET kvar att ge.

Ang. alla påhopp på stackarn som inte visste vad nic var så säger jag bara väx upp! har ni aldrig stått nakna inför något?

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Det är väl sdram kan man tänka sig, och det kostar ju inte många kronor att uppgradera.

Permalänk
Medlem

Det är sdram som är dyrt, ddr är ju gratis i jämförelse/prestanda...

Permalänk
Medlem

något som förstör tråden är ju att börja käfta om vad nån jävla fråga...

göra sönder en så dator är ju onödigt, skaffa en hårddisk så kan du ha den som surfdator, spelserver, filserver, router, brandvägg eller något helt annat.
annars kan du ju typ sätta på en fet kylning på processorn se hur mycket du kan klocka den (om det inte är en compaq eller nån annan "paketdator")

annars så kan du få en dator av mig att hoppa på så tar jag din.

http://www.datortrimmarna.net klicka sen på förklaringar och sedan data vm

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail