Permalänk
Medlem

För mig fungerar det ypperligt. Jävlar vad mycket tid detta sparar in när man t.ex. vill visa någon en bild, eller lägga upp en på ett forum.
Framförallt, det för så att man _orkar_ visa bilden.

En sak bara, den verkar skriva över filer hursomhellst. Man bör bli frågan om man vill göra det, om det existerar en fil med samma namn.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

s.c.s.i, i dagsläget skriver den över alla filer, men när jag löst mina GUI-problem kommer det finnas möjligheter att få upp messageboxar och dylikt. Det där med att orka visa bilder stämmer bra på mig oxå. Innan har det varit så grymt jobbigt att lägga upp en bild eller annan fil att man hoppat över det.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Första gången jag körde programmet så låg det i en mapp på skrivbordet. Sedan flyttade jag det till Program Files-mappen, körde och stängde av, i hopp om att den skulle uppdatera sökvägen, men icke!

Testade också att stänga av "show menu item", stänga av programmet, köra det igen och slå på det, men det hjälpte inte heller.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har definitivt inte fel lösenord, har skrivit om det nu X antal gånger. Får det bara inte att fungera. #12014

Inget jag råkat förbise? Öppna portar eller något sådant? Användarnamn och lösenord är så rätta de kan bli. Har också testat med http://www.home.no/blablablalba men det fungerar inte heller.

Verkar som ett jäkligt smidigt program annars.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
Sebastianj: Ta bort dump2ftp.manifest om du har den senaste versionen.

Oj, det verkar som den inte kopierade exe-filen eftersom den avbröts vid dll-filen.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

s.c.s.i, Om du ska byta mapp för programmet måste du först avinstallera högerklicksmenyn. Sen får du ta bort dump2fp.dll när inga explorer-fönster är öppna. Går det inte att ta bort dllen får du starta om datorn (logga ut/logga in). Detta p.g.a att explorer använder dllen hela tiden när den är installerad. Dessutom, om dllen skulle uppdateras (än så länge är det bara exen) kan explorer ladda in en gammal dump2fpt.dll som den hittar i nån katalog, se därför till att alltid bara ha en kopia av filerna på datorn.

kottkrig,öppna port 21. Funkar inte det, ta bort dump2ftp.ini och kör programmet igen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

s.c.s.i, Om du ska byta mapp för programmet måste du först avinstallera högerklicksmenyn. Sen får du ta bort dump2fp.dll när inga explorer-fönster är öppna. Går det inte att ta bort dllen får du starta om datorn (logga ut/logga in). Detta p.g.a att explorer använder dllen hela tiden när den är installerad. Dessutom, om dllen skulle uppdateras (än så länge är det bara exen) kan explorer ladda in en gammal dump2fpt.dll som den hittar i nån katalog, se därför till att alltid bara ha en kopia av filerna på datorn.

Varför krångla till det på det viset? Antar att dump2ftp.exe anropas med en parameter som är sökvägen till filen man högerklickade. Detta går ju väldigt enkelt att uppnå genom att enkelt lägga in en nyckel i Registret.

Förstår inte riktigt varför du använder dll-filen på det viset.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag är väldigt anti-registret. Sen är det inte så krångligt egentligen. Ser man bara till att ha dllen och exefilen i samma katalog uppstår normalt sett inga problem. De problem som kan uppstå är helt och hållet windows fel som inte gör som det står i deras hjälpfiler om hur dller laddas in.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tja, Windows fel är våra problem, eller hur?

Det är synd att programmet inte kan flyttas runt, eftersom det ju saknar ett installationsprogram. Att behöva starta om datorn för att kunna flytta det känns inte så kul, och som sagt, problemet är enkelt att komma runt, samt att du behöver bifoga en fil mindre med programmet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

suveränt program, som många av dina andra, tack

Om en fil med samma namn redan finns på ftpn.. ersätter den nya filen den då eller?..

Visa signatur

Saknar ÖÄ :'(

Permalänk
Medlem

s.c.s.i., så enkelt är det tyvärr inte. Att integrera sitt program i explorer kräver en ActiveX COM server som vad jag vet måste ligga i en dll. I och med att explorer körs hela tiden i windows uppstår det problem när man vill flytta dllen. Inget jag kan göra något åt.

Zydar87, jepp. Kommer nog alternativ för det i senare version.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Det är synd att programmet inte kan flyttas runt, eftersom det ju saknar ett installationsprogram. Att behöva starta om datorn för att kunna flytta det känns inte så kul, och som sagt, problemet är enkelt att komma runt, samt att du behöver bifoga en fil mindre med programmet.

varför ska du flytta omkring programmet?

Permalänk
Avstängd

s.c.s.i:

Du kan göra det själv genom att lägga till följande i registret:

(Default)
"C:\Program Files\Dump2FTP\Dump2FTP.exe" "%1"

under nyckeln:
HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\Dump2FTP\Command

--

Det verkar fungera och dessutom slipper man onödiga activex dll:er som ligger i bakgrunden och snor resurser (små resurser - men ändå)

Dessutom blir inte filerna låsta i explorer om du vill flytta på programmet. Bara att uppdatera genvägen i registret.

Jag har även gjort det för Notepad++ 3.1 då man inte längre kan välja att göra det i installationsprogrammet:

Edit2: Censurerad och redigerad för att slippa upprörda miner

Permalänk
Medlem
Citat:

kottkrig,öppna port 21. Funkar inte det, ta bort dump2ftp.ini och kör programmet igen.

21 är öppnad och har även testat nu att ta bort dump2ftp.ini. Fortfarande fel. Tyvärr... Funkar superbt att logga in på home.no med mitt användarnamn och lösenord, så det är troligtvis inte där problemet ligger.

Edit: Inte så att programmet ballar ur med ett lösenord bestående enbart av siffror eller något sådant?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Verkar vara guld det här programmet, problemet är att jag i princip endast använder mig av scp/sftp nu för tiden. Vad jag vet så överger de flesta operatörer ftp mer och mer på grund av att det är för osäkert.

Så scp/sftp stöd vore perfekt!

Visa signatur

5D MkII

Permalänk
Medlem

Damn vilket underbart program, tack så jättemycket för det

Har dock ett problem:

Jag har ju konto hos lopia, hade jag haft en annan server så hade jag bara kunnat använda http://www.x-per.se/temp/ som uppladdninsställe, problemet med loopia är att om man gör så så läggs filen man laddar upp på 2 mappar tillbaka.

Jag behöver komma förbi /x-per.se/public_html/(här ligger webbinnehållet)temp/ men jag får det inte att funka.
Några tips?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

Lagt upp mirror om det är ok:
http://www.fredd.se/dump2ftp/dump2ftp.zip

Om du inte tycker det är ok att jag lägger upp mirror, så skicka PM så tar jag genast ner den.

Visa signatur

Äger diverse saker ;)

Permalänk
Medlem

Cure, så kan man ju göra med ja. Tänkte inte på det Det fungerar ju än så länge, men jag har tänkt att utveckla menybiten lite grann i framtiden. Så den är mer dynamisk. Sen försvinner ju den fina ikonen också.

X-per, jag förstår inte problemet. Ge ett exempel.

vectrex (och alla andra som vill ha sftp-stöd), jag har bara hunnit titta lite snabbt på det och det verkar som att Wininet INTE har sftp-stöd. Jag ska se om jag kan fixa på annat sätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok, om jag lägger in adressen http://www.x-per.se/temp/ så hamlar bilderna här:

(notera sökvägen och mappen)

Fast dom igentligen ska hamna här:

(notera sökvägen)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

s.c.s.i., så enkelt är det tyvärr inte. Att integrera sitt program i explorer kräver en ActiveX COM server som vad jag vet måste ligga i en dll.

Nej, det går att lägga in en context menu utan en COM-server, genom att lägga till en nyckel i Registret. Minns dock inte riktigt var, återkommer om det.

Edit: Kan vara bra att läsa hela tråden innan man skriver.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

x-per, skriv in public_html/temp/ som Directory.

s.c.s.i, det håller jag med om

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Delight: Din inbox är full.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Funkar tyvärr inte, får detta meddelandet då:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mycket bra program, men jag har hittat en liten bug

Min adress till mitt konto är http://kund-fr.theland.se/, dock är det denna url som hamnar i min clipboard http://kund%2Dfr.theland.se/

Edit: http://w1.883.telia.com/~u88304243 blir http://w1.883.telia.com/%7Eu88304243

Permalänk

En annan funktion som vore nice är om man kan definera olika servrar för olika mappar. Så att filer i t.ex. D:\UT2004\Maps laddas upp till ett annat ställe än alla andra filer.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malesca
Ja, på vissa servrar tillåter de inte vanlig FTP utan bara sFTP. Angående hur sFTP skiljer sig från FTP vet nog Google mer än jag.

Om du inte har nåt bättre för dig kan du ju passa på att göra nåt webcamprogram som stöder sFTP också, det var omöjligt att hitta när jag kollade senast.

SFTP är en del av OpenSSH (kanske finns andra implementationer).

Står för Secure File Transfer Protocol och är FTP över SSL.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc

Står för Secure File Transfer Protocol och är FTP över SSL.

Eller, mja...

Citat:

http://susning.nu/SFTP

Många SFTP-klienter har likheter med FTP-dito, men SFTP är inte detsamma som FTP över SSH, utan ett eget protokoll som mer liknar nätverksfilsystemprotokoll? som NFS än FTP.

Och jo just det, trevligt initiativ Delight!

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av codename[black]
Eller, mja...

SSH != SSL.

Och jag har faktiskt rätt i att SFTP följer OpenSSH, alla burkar som kör SSHD och har angivit tillåtelse kan man använda sftp till.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

SFTP går inte över SSL, från mansidan:

sftp is an interactive file transfer program, similar to ftp(1), which performs all operations over an encrypted ssh(1) transport. It may also use many features of ssh, such as public key authentication and compres- sion.

SFTP är ett subsystem av SSH (som kommer påslaget som standard i OpenSSH) och ska inte blandas ihop med FTP över SSL eller TLS och inte heller med SCP (Secure Copy) som inte kräver något speciellt av servern mer än en SSHd och ett fungerande skal.

Visa signatur

"`F' is group reply. This is because `G' is for sort and `g' is for get new mail. And `G' is for sort because `sort' used be called `group', and anyway `S' is for save mailbox and `s' is for file message in folder, because `f' is group reply and `F' is group reply including original text."

Permalänk

Väldigt trevligt program måste jag säga.
Har dock en förfrågan, min webbserver använder inte port 21 (pga. att jag har en annan FTP-server på samma IP som används som primär FTP-server), så det vore väldigt bra om man kunde få välja vilken port som ska användas.

Visa signatur