Vilken webbläsare använder ni?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
Inte hos mig iaf.

Läs gärna Kanels inlägg. Det fungerar utmärkt om man bara använder rätt parametrar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel

"." eller "/" ger textsökning, "," eller "shift-/" ger länksök.

Visa signatur

En skillnad mellan människor och djur är att några av de förstnämnda har lyckats utveckla ett skrivet språk för distanskommunikation.
Åsikter och fakta är inte samma sak | En del ser problem enbart som hinder medan andra betraktar dessa som möjligheter
Den enda -ism jag hyllar är Realism | Inform rednecks on facts, just calling somebody stupid wont start any thinking process.

Permalänk
Medlem

Skrev fel, det ska vara ","
Använder den på numriska tagentbordet.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Skrev fel, det ska vara ","
Använder den på numriska tagentbordet.

Lätt hänt att det blir fel och "numpad" är säkert en bättre placering för en del. Bra med olika alternativ.:)

Visa signatur

En skillnad mellan människor och djur är att några av de förstnämnda har lyckats utveckla ett skrivet språk för distanskommunikation.
Åsikter och fakta är inte samma sak | En del ser problem enbart som hinder medan andra betraktar dessa som möjligheter
Den enda -ism jag hyllar är Realism | Inform rednecks on facts, just calling somebody stupid wont start any thinking process.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredo
Jättebra, det kände jag inte till, men kan man få så att man inte behöver trycka på något alls?

En annan sak, när jag trycker på en knapp t ex Top 10 eller Bookmarks på Start Bar och sedan klickar igen (om jag gått in av misstag t ex), stängs den inte utan öppnas en gång till, vilket inte känns rätt, då måste jag fara med musen nån annanstans för att klicka bort den. Kan man ställa om det beteendet?

I Bookmarks-menyn kan man inte högerklicka på ett bokmärke också, det är irriterande.

Du får använda bokmärkspanelen istället, nås via
ctrl + alt + b
ctrl + shift + 2
ctrl + 2

Man kan inte få den att söka direkt, anledning är ju att man skall kunna använda tangenterna till olika snabbkommandon. När man blivit van så tänker man inte på det, i början störde jag mig också lite på att man måste trycka en knapptryckning först och FF:s variant var bättre. Men nu tycker jag möjligheterna att använda snabbknappar på dom andra knapparna väger över i fördel jämfört med direktsökning utan extra knapptryckning.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Firefox, bra och kan X-forwardas från min server.

Permalänk
Medlem

CRAZY BROWSER

Visa signatur

Shadyrecords & Aftermath

Permalänk

Trist nog IE.

Permalänk
Medlem

FF.. helt klart

- Spyware imun
- Gratis
- Snabb (när den e igång)
- finns för alla OS

Permalänk
Medlem

firefox + det som står här:

http://www.tweakguides.com/Firefox_1.html

underbart snabb och läcker. använder också freedownloadmanager och flashgot för snabbare nedladdningar.

optimoz mousegestures och adblock är ett måste. bugmenot-extensionen är också helt underbar

använder ieview för att snabbt kolla sidor i ie som inte funkar i ff.

och sen känner jag mig inte lika orolig när jag surfar på ljusskyggare sidor med ff ;P

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

Avant är den bästa webbläsaren...Samma features som firefox men byggd på ie.
http://www.avantbrowser.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpetsnaZ
Avant är den bästa webbläsaren...Samma features som firefox men byggd på ie.
http://www.avantbrowser.com/

Det är ju IE man vill undvika, och sen tvivlar jag på att Avant har samma features som FF. Körde Avant innan jag gick över till FF, och vad jag minns fanns inga extensions till exempel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Avant, CrazyBrowser, SlimBrowser etc... alla de är som att klä svinet i balklänning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
använder mest FF för att den tar minst plats och ser prydligast ut.. om man flyttar runt lite och har små ikoner räcker en rad i toppdelen.

Och det kan enkelt göras exakt lika litet i IE, bara det att du inte provat ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LotiX

Och det kan enkelt göras exakt lika litet i IE, bara det att du inte provat ^^

Problemet är att hur litet man än gör IE så försvinner ändå inte alla opatchade hål.

Visa signatur

En skillnad mellan människor och djur är att några av de förstnämnda har lyckats utveckla ett skrivet språk för distanskommunikation.
Åsikter och fakta är inte samma sak | En del ser problem enbart som hinder medan andra betraktar dessa som möjligheter
Den enda -ism jag hyllar är Realism | Inform rednecks on facts, just calling somebody stupid wont start any thinking process.

Permalänk

Avant

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LotiX
Och det kan enkelt göras exakt lika litet i IE, bara det att du inte provat ^^

Hur gör man detta i IE?

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Avstängd

Så här kan IE 6.0 se ut avskalad i helskärmsläge:

Fast så vill inte jag ha min webläsare..Men det går om man prompt vill.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Så här kan IE 6.0 se ut avskalad i helskärmsläge:
http://www.gunnarsson.biz/old/IE_60.JPG

Fast så vill inte jag ha min webläsare..Men det går om man prompt vill.

Det är skillnad på fullskärm och ett litet fönster.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Avstängd

Jo, förvisso..
Men vad gör det för skillnad när man vill surfa avskalat?
Kontentan är att det finns lika lite visuella "knappar" att styra surfningen med, och man får ett "renare" fönster, eller?
Själv ser jag inte vitsen med ett så "rent" webläsarfönster.
Skillnaden på IE är bara att med icke helskärm dyker arkiv, redigera mm, upp..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Använder FF men börjar tänka mer och mer på att gå över till IE då enda anledningen man körde FF var säkerheten men det verkar som den blir dramatiskt sämre med varje % användare dom får. IE har ju redan tabbar med MSN Toolbar

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Jo, förvisso..
Men vad gör det för skillnad när man vill surfa avskalat?
Kontentan är att det finns lika lite visuella "knappar" att styra surfningen med, och man får ett "renare" fönster, eller?
Själv ser jag inte vitsen med ett så "rent" webläsarfönster.
Skillnaden på IE är bara att med icke helskärm dyker arkiv, redigera mm, upp..

Kontentan är den att man kan konfigurera utseendet mycket mer i andra läsare än IE.
Jag hade det så avskalat förrut, fungerade helt utmärkt.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel
Kontentan är den att man kan konfigurera utseendet mycket mer i andra läsare än IE.
Jag hade det så avskalat förrut, fungerade helt utmärkt.

Kan så vara, fast med en ytterst liten skillnad som resultat.
För min egen del finns inget behov av att kaniffla webläsaren till oigenkännelighet, jag tycker dom flesta "knapparna" i defaultläget kommer till användning, men det beror väl mest på att jag inte lyckas lägga kortkommandon på minnet.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Firefox.

Permalänk
Medlem

Firefox som popup blocker möckar sig på Älskar den i övrigt

Visa signatur

SYS: >>BIG RIG>>AMD Sempron 2800+, 1024MB ASUS K8N-VM integrerat Nforce 6100 Soundblaster Live 5.1 >>LAPTOP1>> AMD Athlon 64 X2 Mobile TK-57 2048 DDR2 Radeon X1200 >>LAPTOP2>> Intel P 166 MMX 32 MB ram 2,1 GB HDD

Permalänk
Medlem

opera till 99% , använder IExplorer till Lunarstorm

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Avant Browser kicks ass! 'nuff said.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raditz
Internet Explorer bra o stabilt

Hmm...?