Planescape torment - Klasser.

Permalänk
Medlem

Planescape torment - Klasser.

Lite då och då så lirar jag Planescape torment. Nu är det ju så att en kille erbjuder sig att göra mig till tjuv, och healer-tanten verkar kunna lära mig att trolla. Men jag får ångest vid klassbyten. Ska man köra på fighter, eller ska man byta klass? Har inte kommit speciellt långt, men jag har dödat (SPOILER) necromancern i Maoseleum och lite annat krafs. Och kan nån ge min en hint på hur man hittar Pharod?

edit: Fatalt stavfel.

Permalänk
Avstängd

Jävla fin spoilervarning du har där.

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Han suger.

Permalänk
Medlem

Meningen är att man ska sluta läsa efter spoiler-texten, om man inte vill veta.

Permalänk
Avstängd

Men du har ju stavat spoiler fel! Du har förstört mitt liv nu, förstår du det?

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Han suger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpenaN
Men du har ju stavat spoiler fel! Du har förstört mitt liv nu, förstår du det?

SATAN! Förlåt!

Permalänk
Medlem

Du kan fritt välja mellan klasserna warrior, thief och mage. För att byta sinsemellen måste du prata med en tränare av den klassen. Tränarna är tjuven, Mebbeth, Dak-Kon (mage och fighter) och Annah. Annah blir tillgänglig först senare. Jag rekommenderar att du letar vidare efter Pharod, snacka med tjuvarna i Ratpickers' Square och Mebbeth.
Jag rekommenderar starkt att du kör den klassen som passar dig, jag tycker mage är roligast, men om du har lite wisdom (ingen bonus xp och således en låg lev och få spells) eller intelligence (få spells / level) så kan du fundera på att köra thief eller fighter. Ett gäng levels som fighter är aldrig fel för att få upp dina fightingskills och hps. Ta lite tid att leta igenom Sigil innan du börjar springa efter Pharod.

Permalänk
Medlem

Ovavsett vilken klass man är så är wisdom den absolut viktigaste som man kan lägga sina points på, då det påverkar dialogerna mest i detta dialogintensvia spel.

Visa signatur

The world is made of murderers dreams

Permalänk

inte helt ontopic. Började köra det för nån vecka sedan. (har inte provat det innan) men det verkade lite föör komplicerad för en trött hjärna.. Lite crazy, va?

Permalänk
Medlem

Oki, men han är ju så jefla dålig på att träffa. Jag kör med eld-hammaren jag hittade i Players Maze. Jag har råkat reta en Black Abishai, så den jagar nig varje tgång jag kommer till den delen av Hive. Finns det inget bra ställe där man kan slakta och gå level up några gånger? Så jag kan öka på dex och wis?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herrlindqvist
inte helt ontopic. Började köra det för nån vecka sedan. (har inte provat det innan) men det verkade lite föör komplicerad för en trött hjärna.. Lite crazy, va?

Joro, det är svårt att sätta sig in i. Och du måste va förberedd för att läsa dialogen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp
Oki, men han är ju så jefla dålig på att träffa. Jag kör med eld-hammaren jag hittade i Players Maze. Jag har råkat reta en Black Abishai, så den jagar nig varje tgång jag kommer till den delen av Hive. Finns det inget bra ställe där man kan slakta och gå level up några gånger? Så jag kan öka på dex och wis?

Döda black abishai! De ger bra med xp (7000) och lite buffad så klår du dem. Skulle dock inte rekommendera att överdriva det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sloppy
Joro, det är svårt att sätta sig in i. Och du måste va förberedd för att läsa dialogen.

Döda black abishai! De ger bra med xp (7000) och lite buffad så klår du dem. Skulle dock inte rekommendera att överdriva det.

Argh dom är ju omöjliga. Den dänger mig på typ 3 slag, och jag hinner kanske ge den en träff.