Intresse för webtidning som inriktar sig på grafisk formgivning/formgivning?

Permalänk
Medlem

Intresse för webtidning som inriktar sig på grafisk formgivning/formgivning?

hejhej!
Jag undrar om det finns något intresse för en svensk webtidning som inriktar sig på grafiskformgivning/formgivning som motsvarar Cap&Design eller liknande?

Om intresse finns, så undrar jag självklart om det är några som är intresserade att genomföra detta.

mvh Mårten.

Permalänk
Medlem

Tycker att allt rörnade design och grafisk formgivning är av intresse men ahr varken tid eller ork att vara med att dra igång något sånt. Kan dock skriva någon lite artikel eller ge med mig något av mina alster. Lycka till.

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem

Jag är gärna på... bara jag slipper huvudansvaret. Men som sagt: jag är på att försöka åtminstone... nu lär vi väl inte slå cap&design i första taget, men man ska alltid försöka!

Vi är två här, du kan gå in på www.ivrig.com för att läsa mer om mig, och vi driver någon form av koalitionsföretag tillsammans... men jeje...

Har du nån plan, några mer idéer?

Permalänk
Medlem

Jag är fetpå
Kan utveckla sidan och kanske fylla ut sidan(med artiklar osv)

Sen kan man ha ett slags galleri där man får votea andras hemsidor.
Kanske i CSSZengarden-stil.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Jag är gärna på... bara jag slipper huvudansvaret. Men som sagt: jag är på att försöka åtminstone... nu lär vi väl inte slå cap&design i första taget, men man ska alltid försöka!

Vi är två här, du kan gå in på www.ivrig.com för att läsa mer om mig, och vi driver någon form av koalitionsföretag tillsammans... men jeje...

Har du nån plan, några mer idéer?

Har massor med idéer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggee
Jag är fetpå
Kan utveckla sidan och kanske fylla ut sidan(med artiklar osv)

Sen kan man ha ett slags galleri där man får votea andras hemsidor.
Kanske i CSSZengarden-stil.

Vote system har jag tänkt på och det är något som kommer finnas.

De som är intresserade är välkomna att skicka ett mail till mig på dahlof@gmail.com. Skicka gärna med vad ni är intresserade av att göra. Samt ålder och gärna vart ni bor.

Jag kommer självklart att stå för huvudansvaret och som ansvarig utgivare.

Permalänk
Medlem

Jag antar att ingen betalning utlovas.
Kan inte du lägga till mig på min icq? (Se sign)
Min msn är annars: "ogge92 (snabela) home (pönkt) se"

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggee
Jag antar att ingen betalning utlovas.
Kan inte du lägga till mig på min icq? (Se sign)
Min msn är annars: "ogge92 (snabela) home (pönkt) se"

Ingen betalning utlovas då det är en gratistidning.

Permalänk
Medlem

Jag kan vara med en del.
Inte så mycket men definitivt en del, och det är ingen bulls*t

Jag har rätt stor erfarenhet av 3d grafik och 2d-program som Corel Painter.
För tillfället har det dock blivit mycket programmering inom 3d.

För tillfället arbetar jag med att tillverka plugins till 3dsmax. Jag har tex Idsoftware, Codemasters, Blur Studio, IOI (de som gjorde Hitman) som betatestare av mitt senaste program.

Jag bygger precis en ny hemsida, men ni kan kika på mitt mycket gamla galleri på
www.fusion-wave.com

PolySpeed forum
www.fusion-wave.com/forum/index.php

Jag skulle tex kunna skriva några artiklar om Flash, programmering av 3d verktyg. En artikel om hur man gör tutorials med Camtasia kanske.

/Andreas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f97ao
Jag kan vara med en del.
Inte så mycket men definitivt en del, och det är ingen bulls*t

Jag har rätt stor erfarenhet av 3d grafik och 2d-program som Corel Painter.
För tillfället har det dock blivit mycket programmering inom 3d.

För tillfället arbetar jag med att tillverka plugins till 3dsmax. Jag har tex Idsoftware, Codemasters, Blur Studio, IOI (de som gjorde Hitman) som betatestare av mitt senaste program.

Jag bygger precis en ny hemsida, men ni kan kika på mitt mycket gamla galleri på
www.fusion-wave.com

PolySpeed forum
www.fusion-wave.com/forum/index.php

Jag skulle tex kunna skriva några artiklar om Flash, programmering av 3d verktyg. En artikel om hur man gör tutorials med Camtasia kanske.

/Andreas

Andreas jag skulle uppskatta om du hörde av dig via mail till mig omgående Du hade ingen kontaktinformation.

Permalänk

Låter ganska kul att starta en tidning om grafiskformgivning/formgivning...
Skulle vilja vara med och göra något fast eftersom jag bara kan Photoshop så blir det nog inte så mycket som jag kan ge.
Men om du vill ha någon all-around gubbe så är jag på!

EDIT: Kom på att man kanske kunde ha något deviantart liknande utrymme där folk kan spara sina fina relaterade alster... Tycker det nästan ska vara så att man loggar in på första sidan för att det finns så mycket att göra som användare att man vill registrera sig.

Bara något jag kom på här mitt i natten

2ND EDIT: Satan vad det ploppar upp ideér i mitt huvud, måste sova nu. Återkommer...

Visa signatur

Nicke, Hej Hej!

Permalänk
Medlem

Har det blivit något av det här? Jag är gärna på annars.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag kommer starta det här som projektarbete under hösten.

Permalänk
Hedersmedlem

Behövs korrläsare så kan jag ställa upp.

Permalänk

Vilket språk/CMS tänkte du använda? Django är rätt så bra om man vill ha frihet men ändå slippa koda allt för mycket i onödan då den fixar administarionsgränssnittet. Ett vanligt CMS har fördelen att de bara är att sätta upp, men nackdelen att de normalt är svårare att få det som man vill ha det. Skriva I PHP har fördelen att det ger mycket frihet och finns på varenda webhotell men man bör nog leta reda på någon sorts framework om det ska gå smidigt nog och såklart dess brist på vettig OO och namespaces i 4:an.

Vad som är viktigt är i alla fall att man tänker på framework och språk innan man skaffar webhotell. Så man inte låser sig i onödan.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

Den här tråden är iof ganska gammal. Men jag tar gärna emot intresseanmälningar via PM.

Permalänk
Medlem

Hur går det med projektet då?

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samurai
Hur går det med projektet då?

Som sagt det kommer att komma igång till hösten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
Behövs korrläsare så kan jag ställa upp.

noo ! det är ju det enda som jag skulle kunna tillföra projektet

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

Skulle nog kunna skriva en eller annan artikel.. Aja.. hmm.. lite sleten kom precis hem från krogen..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
noo ! det är ju det enda som jag skulle kunna tillföra projektet

Vi får väl ha en tävling! Den förste att stavva ,punktera eller grammatik fel förlorar...

Permalänk
Medlem

HAHA! Då har du redan förlorat Teetow för du skrev "stavva". Det är fel, det ska bara vara ett v i stava. "Stava"

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
Vi får väl ha en tävling! Den förste att stavva ,punktera eller grammatik fel förlorar...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
HAHA! Då har du redan förlorat Teetow för du skrev "stavva". Det är fel, det ska bara vara ett v i stava. "Stava"

Inte bara det! Han lade till ett mellanslag före, och inte efter, kommat. Dessutom uppstår en liten felsyftning som gör att den som stavar, punkterar (heter det inte interpunkterar?) eller grammatikar fel först förlorar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isbjörnen Igor
Inte bara det! Han lade till ett mellanslag före, och inte efter, kommat. Dessutom uppstår en liten felsyftning som gör att den som stavar, punkterar (heter det inte interpunkterar?) eller grammatikar fel först förlorar.

HAHAHAHA! Hysteriskt!

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
HAHAHAHA! Hysteriskt!

Jag försöker avgöra huruvida du är ironisk eller inte. Du fattar att jag gjorde det med mening, va?

Permalänk
Medlem

Haha, jag fattade direkt iaf Teetow.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
Jag försöker avgöra huruvida du är ironisk eller inte. Du fattar att jag gjorde det med mening, va?

Jag är ironins fader.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
Jag är ironins fader.

då är frågan om Teetow är morsan..

Permalänk
Medlem

Jag kan ställa upp med bilder lite nu och då, om någon kommer med idéer så kan jag fota..
Sedan kan jag ge viss tillgång till mitt eget bibliotek med bilder(egna bilder).

Låter riktigt skoj detta!

Visa signatur

weeeee

Permalänk
Medlem

Även jag skulle kunna ställa upp med lite plåtande, dock så är man ju bara en glad lite amatör!

Har väll inga direkta kunskaper innom något spec. ämne, men det låter definitivt som ett roligt projekt!

Visa signatur

Jag är konstig. Är du?
----
http://posera.nu/

Permalänk
Medlem

hur går det med det här projectet?

Visa signatur

//Toombass