Vista Äkta OS för oss Gamers

Permalänk
Medlem

Vista Äkta OS för oss Gamers

Här svart på vitt för alla som trodde något annat..Grina, njut skrik ut i vild total glädje grabbar för här är The Future

http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1841218,00.asp

Permalänk

Re: Vista Äkta OS för oss Gamers

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrHyde
Här svart på vitt för alla som trodde något annat..Grina, njut skrik ut i vild total glädje grabbar för här är The Future

http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1841218,00.asp

Nice! Speciellt WinSat som analyserar datorn och anpassar spelet!

Visa signatur

Just do it.

Permalänk
Medlem

När släpps det? Kommer det till svensk version? Pris?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stenfors
När släpps det? Kommer det till svensk version? Pris?

* När det är klart (förhoppningsvis)
* Har inte alla Windowsversioner under "modern tid" kommit i svensk version?
* Antagligen hamnar väl priset på motsvarande nivå som XP...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av evil penguin
[/QUOTE

jasså... Tänkte om det fanns ett fastställt datum

windows x64 finns väl inte i svensk version

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Stenfors
[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av evil penguin
[/QUOTE

jasså... Tänkte om det fanns ett fastställt datum

windows x64 finns väl inte i svensk version

[/QUOTE]

Det som sagts är väl "slutet av 2006" eller något åt det hållet, men det kan ju komma att ändras...

Om x86-64 versionen av Windows XP inte finns på svenska så är väl det jag sa inte 100%igt sant, det är ju dock inget nytt OS vad jag vet? Den versionen går ju "knappt att köpa" över huvud taget heller... (Den finns bara som OEM-version, ingen retail - uppenbart är ju att det inte är en produkt de marknadsför i någon nämnvärd utsträckning.)

Windows XP för x86 finns ju i allra högsta grad på svenska, lika så tidigare versioner, och det kan du nog räkna med att Vista också kommer att göra...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Ok, tack för svaren.

Permalänk
Avstängd

Kommer aldrig installera det där.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

ja för oj vad svårt det är att själv tweka och ställa ner grafiken! tänk om jag och windows inte prioriterar samma saker?

Visa signatur

Gaming: 9800X3D, 32Gb 6000MHz, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Avstängd

Om du kallar något som de släpper ut för "the future" kallar jag dig "the retard" eller du kanske menade "the future of insecurity and total control of your internet habits" ??

xp blev ju bl.a. kallad eXPosed, men här snackar vi total kontroll. så du kan ju säga

Asta la Vista privacy

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

dom lär ju övervaka exakt allting man gör på datorn så tack, men nej tack..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Den dagen Vista/Longhorn kommer att vara ett krav för PC-spelande blir den samma som jag lägger av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
Den dagen Vista/Longhorn kommer att vara ett krav för PC-spelande blir den samma som jag lägger av.

Installera Linux

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Avstängd

Fan vad microsoft snålar med xboxen. De borde fan skaffa riktigt direktx10 till den. Och en HD-dvd. Kommer väl ta knappt ett år innan PC spelen är förbi nästa generation. Som att ps3 ska hålla 10 år, hahahahah.

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Right now, it's all a bit too much to take in. Some of the specs are still in flux, and you need an unabridged programmer-to-English dictionary to even comprehend the scope of the changes and their ramifications. Suffice it to say: When DirectX 10 games hit us, they're going to be of a quality that next-gen consoles can't touch.

En självklarhet kanske, men ändå skönt att se

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion

Hail to that!

XP får duga för mig, det är prestandasnålt, extremt stabilt och snyggt om man stänger av ful-skalen.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Ifall MS implementerer mer av sitt paranoida skit i OS:et så att de kan kontrollera mer av vad jag gör så blir det Linux istället.

För dom som inte är så "hipp" på Linux finns alltid Suse 9.3, vilket är ett jävligt enkelt och stabilt system. Sen fixar man bara Cedega(WineX) så går det att lira de flesta PC spel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Ifall MS implementerer mer av sitt paranoida skit i OS:et så att de kan kontrollera mer av vad jag gör så blir det Linux istället.

Du vågar inte använda windows men du vågar låta dennis använda micron på lanen? ; \

Permalänk
Medlem

hehe.. nix.. hade jag sett honom gå mot micron hade jag kastat mig framför den som skydd.. den mannen e ju farlig med vitvaror

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pepsi15
Fan vad microsoft snålar med xboxen. De borde fan skaffa riktigt direktx10 till den. Och en HD-dvd. Kommer väl ta knappt ett år innan PC spelen är förbi nästa generation. Som att ps3 ska hålla 10 år, hahahahah.

Snåla hmm det är väl så att DX10 inte är färdigt på långa vägar och vad tror du att MS är villiga att stoppa in hur bra hårdvara som helst i en Consol hehe..allt är en fråga om pris grabben och visst skulle man önska sig mer men så är det ju alltid och priset skulle då bli mycket mycket högre..

BTW, prosessorn i nästa shit box är urusel jämfört mot min gamla XP barton t.o.m ..den är typ dubbelt så snabb som den i xbox bara och man kan ju tycka som så att dom kunde trycka in en A64 eller så men där har vi det igen PRISET..det ända som blir bra är ju grafik kortet hehe..

Som du säger kommer Pc'n gå om med hästlänger snabbt denna gång..snabbare än det varit förut så in the end you Get What You Pay For..SIMPE AS THAT!

Till alla som snackar skit om MS säger jag bara väx upp för faan era jäv.. små fjortisar och tacka dom istället för att dom vill göra nästa OS så spelvänligt och bra som möjligt och att dom alltså satsar stenhårt på Pc Spelarna

Så patetiskt att snacka skit om MS, som sagt väx upp och skaffa ett liv..XP är det bästa som hänt alla Gamers och vänta bara tills VISTA kommer så STFU MORONS!

Permalänk
Medlem

Hoppas W2K kommer hänga kvar även om det blir generationsskifte...
Kan förstå att Win98 föll bort när XP kom, men W2K är ju ändå deras bästa OS.

Permalänk
Medlem

Måste iaf köpa en ny dator om man vill annvända longhorn...

Citat:

Microsoft is expected to recommend that the "average" Longhorn PC feature a dual-core CPU running at 4 to 6GHz; a minimum of 2 gigs of RAM; up to a terabyte of storage; a 1 Gbit, built-in, Ethernet-wired port and an 802.11g wireless link; and a graphics processor that runs three times faster than those on the market today.

http://www.microsoft-watch.com/article2/0,1995,1581842,00.asp

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

MrHyde: Så vitt jag kommer ihåg ska Xbox 360 ha en IBM PowerPC på 3.2GHz med tre kärnor. Tror inte ens din Barton kommer i närheten av den prestandan. Sen att dom kommer trycka in senaste ATi grafikkärnan med 10MB DRAM rakt i kärnan kommer väl bara vara ett plus i kanten antar jag.

Sen skulle jag personligen uppskatta ifall du slutade kalla folk för fjortisar. Den enda fjortisen i den tråd verkar vara du, ser så ut på din stavning åtminstonde.

Permalänk
Medlem
Citat:

Snåla hmm det är väl så att DX10 inte är färdigt på långa vägar och vad tror du att MS är villiga att stoppa in hur bra hårdvara som helst i en Consol hehe..allt är en fråga om pris grabben och visst skulle man önska sig mer men så är det ju alltid och priset skulle då bli mycket mycket högre..

BTW, prosessorn i nästa shit box är urusel jämfört mot min gamla XP barton t.o.m ..den är typ dubbelt så snabb som den i xbox bara och man kan ju tycka som så att dom kunde trycka in en A64 eller så men där har vi det igen PRISET..det ända som blir bra är ju grafik kortet hehe..

Som du säger kommer Pc'n gå om med hästlänger snabbt denna gång..snabbare än det varit förut så in the end you Get What You Pay For..SIMPE AS THAT!

Till alla som snackar skit om MS säger jag bara väx upp för faan era jäv.. små fjortisar och tacka dom istället för att dom vill göra nästa OS så spelvänligt och bra som möjligt och att dom alltså satsar stenhårt på Pc Spelarna

Så patetiskt att snacka skit om MS, som sagt väx upp och skaffa ett liv..XP är det bästa som hänt alla Gamers och vänta bara tills VISTA kommer så STFU MORONS!

Vet du överhuvudtaget vad du pratar om? Vem är det som är patetisk om man skriver 15 rader om att man inte vill göra Xbox 360 för dyr och att M-Soft rockar?

Visa signatur
Permalänk
Relik 📜

Jippie, ytterligare en kasta-skit-över-MS-tråd.

Snart får nog någon moderator ge er en egen forumdel, där ni BARA kan kasta skit över MS.

OnT: Vista verkar vara grymt snabbt i 3D, det är skönt. Skadar ju inte att jag tycker det är snyggt också.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag gillar MS tack vare dom har vi mycket gott. sen är ingen perfekt

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Devil: kanske ms skulle tacka xerox o apple för windows istället

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Jag gillar MS tack vare dom har vi mycket gott. sen är ingen perfekt

Visst är det så men som sagt finns det ju en del fjortisar iallafall mentalt som tycker det bara är så ballt att smutskasta MS..gör något bra själv istället säger jag än att bara snacka en massa skit om andra som är obefogat!

Permalänk
Medlem
Citat:

Visst är det så men som sagt finns det ju en del fjortisar iallafall mentalt som tycker det bara är så ballt att smutskasta MS..gör något bra själv istället säger jag än att bara snacka en massa skit om andra som är obefogat!

Tja, grejerna dom tillverkar är bra (oftast) fast sen att köpa upp varende företag som vill konkurera är lite fel, visst, MS, vill inte ha konkurans, men änndå.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

DX10 är jag intresserad av, resten i artikeln var mest strunt. Oj, nytt UI som numera inte innehåller ordet "my" framför kategorierna - helt förbluffande!

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter