Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drbrain

Ska man ha 2m ATX-kabel till moderkortet och hårddisk/cd då eller?
Men en riktigt ITX-nätdel hade ju underlättat betydligt men dom är ju snordyra om man ska ha lite kräm i dom. Nu finns ju fördelen att detta borde klara av att driva ett P-M moderkort om man skulle vilja ha lite bättre fart

Självklart menar jag inte att du ska ha nån 4delad kabel som hänger till datorn. men det går väl med en vanlig 4ledad kabel från nätagget och nån snygg koppling i burken?

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevva
Självklart menar jag inte att du ska ha nån 4delad kabel som hänger till datorn. men det går väl med en vanlig 4ledad kabel från nätagget och nån snygg koppling i burken?

Nu hänger jag inte riktigt med här iofs...

Nåja.. denna nätdelen får plats och nu är ju allt byggt efter den så nog får den sitta kvar alltid

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk

riktigt snyggt

Visa signatur

Antec SLK3000 | Asus P4P800 | P4C Northwood HT 2,6ghz @ 3,5ghz + Big TT | 2x512mb Corsair TWINX PC4400 | Sapphire ATI Radeon 9800pro [R360] + VF700 |
Intel P4 Överklocknings DB | ATI Radeon 9200 Vmod | ArneAnkas 3dMark 2001 DB |

Permalänk
Inaktiv

blir bara bättre och bättre!!!! keep on!!

Permalänk
Medlem

Det här kommer att bli riktigt snyggt! Good work. Längtar tills den är klar, vill beskåda skönheten i dess fulla prakt :D!

Permalänk

snyggt bygge.. följer den varje dag.. men varför har du tagit bort den blå kontakten över ljudutgången? http://ericzone.mine.nu/drbrain/datorer/icom/DSC01813.jpg
fick den inte plats?? eller onödig att ha? vilken utgång är den till igentligen...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
snyggt bygge.. följer den varje dag.. men varför har du tagit bort den blå kontakten över ljudutgången? http://ericzone.mine.nu/drbrain/datorer/icom/DSC01813.jpg
fick den inte plats?? eller onödig att ha? vilken utgång är den till igentligen...

Det är Line-In, den hade gått att ha kvar men nu kunde jag flytta moderkortet lite mer så det blev lite bättre plats. Så jag tog bort den, har nog aldrig använt den ingången ändå. Visserligen används den till bakhögtalare också men den ska inte ha surround ändå och det finns "piggar" på moderkortet till alla ljudutgångar så det går att sätta dit igen om man nu mot förmodan skulle vilja ha den kontakten igen

---Update klar, inkl bilder i loggen---

Nu börjar det snart vankas "uppvisning".
Skålen är klar! Alla hål, skruvar osv är klara och allt passar faktiskt ihopa utan större problem iaf. lite spackel återstår men det är minimalt. Målning med primern är också påbörjad så smått så nu drar det ihopa sig på allvar

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

Najs

Visa signatur

[color="blue"]DET HETER CCFL, INTE NEON[/color].Neon är en ädelgas och används inte i en DATOR.
Har du försökt att söka? :)

Permalänk
Medlem

Ser härligt bra ut!
Längtar till nästa update.

Permalänk
Medlem

Riktigt härligt bygge! Ser strålande ut, fantasi är det inte snålt om här iaf!.

Visa signatur

Mvh.

Permalänk
Medlem

Väldans fint, skulle suttit ned och funderat ut något sätt att göra skärmen mer inställningsbar bara, men fortfarande väldigt fint och om du gjort allt rätt behöver du ju inte ändra på skärmen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Supernice! Gillar den skarpt! Ska allt målas vitt? Kommer säkert bli jäkligt snuggt. Ta din tid bara, så du inte blir besviken ifall du skulle hasta dig igenom någon fas. Det är en dag imorrn med.

Är det ok att kopiera projektet? Har nämligen en 15" TFT som skulle behöva komma till nytta på nåt vis. En liten nätt surfdator i storarummet hade gjort sig perfekt!

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Ryden>
Visst hade det varit nice med en rörlig arm... iaf så man kan tilta/luta skärmen, men det borde ju nästan gå att sätta dit i efterhand när/om man tröttnar på den som den är nu

Laggeman>
Allt ska målas vitt ja... man se ju missar i spacklingen nu iaf när man grundmålat. Blir till att slipa lite så man får det jämt och fint.. speciellt på skärmen där alla missar(låter som det är gigantiskt många nu.. hehe ) syns väldigt tydligt.

Och du kan kopiera på hur mycket du vill... jag har ju kopierar rätt mycket själv

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

Coolt.

( Idag har jag beställt en helt ny låda till min HTPC, den jag gjorde på jobb blev inte riktigt bra, dessutom orkar jag inte mecka mer med den datorn, den får bli utan pekskärm helt enkelt. Xboxen kommer byggas in i en annan låda framåt våren när jag är säker på att jag har sparat ihop tillräckligt mycket cash till Maldiver-resan i april.. Den är inte så jobbig att ha att göra med som min htpc är... )

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Så.. då vart allt grundmålat iaf.... fy satan vad det luktar, man blir ju helt groggy

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Avstängd

bilderna i byggartråden är gone.

Visa signatur

Jag är Underbarnet

Permalänk
Medlem

Hmm... brosans server måste ha gått ner isf... jobbigt för han e på semester också =/

Får se om jag orkar slänga upp lite nya bilder nån annanstans...

Edit: 3st nya bilder iaf på ny host... dom gamla får dyka upp när servern är fixad igen..

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

Sweet dude! Jag har plats att lägga upp bilder på så länge, om du vill. Skicka ett mail så fixar vi det.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Då var en ny update klar då!
Nu har det äntligen kommit på lite riktig färg så man kan börja ana hur det kommer se ut.
Me likes!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laggeman
Sweet dude! Jag har plats att lägga upp bilder på så länge, om du vill. Skicka ett mail så fixar vi det.

Tack för erbjudandet, men får hoppas brosan kommer hem från semestern snart och fixar servern. Borde vara klart i helgen får jag hoppas. Blir mycket jobb att länka om alla bilder osv ändå...

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

helvete, ser jävligt bra ut faktiskt.

Permalänk
Medlem

Cool!

Kollade lite på skålarena på ikea, synd att de är plana i botten och har en jobbig kant längst upp.

Funderar annars på att bygga en sfär.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Who! Nice! Gillar det starkt! Fast hade jag gjort den så hade den fått en lite mer utstående färg.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Vitt är en underskattad färg till datorer... nästan bara Apple som fattat att det är snyggt.

Vitt ser så stilrent och fräsht ut.... men en nice motivlackering hade inte suttit fel

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drbrain
Vitt är en underskattad färg till datorer... nästan bara Apple som fattat att det är snyggt.

Vitt ser så stilrent och fräsht ut.... men en nice motivlackering hade inte suttit fel

Håller absolut med! Min nästa dator skall bli vit :).

Ser j**ligt snyggt ut med färgen på. Bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Lite nya bilder är uppe så man ser ytan lite bättre..

Klarlackning är påbörjad så snart snart snart.... börjar bli lite otåligt på att få montera ihopa snart

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

Tänkte bara passa på och fråga vilken färg som du använder(märke/inköpsställe..)

btw. nice bygge..

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kentucky
Tänkte bara passa på och fråga vilken färg som du använder(märke/inköpsställe..)

btw. nice bygge..

Det är, hör och häpna.... Biltema high-quality färg =/

Ärligt talat var det inget fel på färgen.... blev faktiskt riktigt grymt, lite förvånad att det faktiskt blev så bra som det blev.

Nästa gång blir det nog dock ingen vit låda... eventuella fel, dammkorn, dålig spackling osv syns ju lite för bra på denna färg.

Allt är färdigmålat nu iaf... ska bara få torka ett extra dygn innan det blir montering imorrn... så jag klarade det nästan inom semesterns ramar (börjar jobba imorrn)

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se slutresultatet! Har du köpt tangentbord och mus? Eller bara bestämt vilket det blir?
Vill gärna se en bild med datorn igång där den ska stå så man ser tgb och mus.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Tgb och mus är inköpt... blev Logitech Cordless Desktop LX 501.
Hittade inget vitt mini-tgb som var trådlöst så detta får duga... kanske lite stort men men...

Någon undrade vad kalaset har kostat och jag har räknat lite på det och kommit fram till att slutnotan troligtvis hamnar precis under 4000-gränsen. Det är med allt material/färg osv inkl hårdvaran och skärmen. Skärmen (1500kr) hade jag visserligen sedan innan men den är ändå inkluderad i slutsumman.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

Hur går det med datorn, drbrain?
4000 är inte så farligt för att få en stilig liten dator.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.