Permalänk
Medlem

hoppsan - hittade denna

enkel och snygg logga - kanske vore nått

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Blir väl inte så populärt att snå någon annans logga

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drbrain
Blir väl inte så populärt att snå någon annans logga

det är väl ingen som har intel eller amd-loggor heller

jag menar bara att den är enkel och effektiv i utformningen - inte att man skall sno den rakt av...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drbrain
Angående I/O-portar så ska dom inte komma ut alls är det tänkt. Mus/tgb ska vara trådlöst och sändare kommer således att vara inne i lådan. Trådlöst nätverk via USB kommer också vara "inbyggt" sen behövs det väl inte mycket mer?
Skärmensladden kommer att dras i fästanordningen till skärmen så den ska vara helt osynlig, hoppas jag iaf

Så du ska inte ha några högtalare till den alltså?

Visa signatur

Epox 8rda+ | 3x512mb PC3200 | AMD Athlon XP 3200+@2200mhz(original) | Club3d radeon 9800 PRO@ Hercules radeon 9800XT 256MB 410/380 (Zalman VF700 AlCu silent mode) | 120 gig maxtor fluid 8mb cache 7200 RPM | 300W Nätagg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonjuynyjeh
Så du ska inte ha några högtalare till den alltså?

"oj.. det hade jag glömt"

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Hade jag inte tänkt... kanske ska dra ut en utgång iaf så man kan koppla dit om man vill.. kanske sånadär runda saker som finns till iMacen

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

snyggt kan det nog bli när det är klart

Permalänk
Medlem

jag hade för för mig att de runda högtalarna till imacen har en speciell kontakt och fungerar endast med imacar

EDIT: fungerar även med powermacar också

Permalänk
Medlem

de här ser mycke fint ut

*väntar på update*

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drbrain
Hade jag inte tänkt... kanske ska dra ut en utgång iaf så man kan koppla dit om man vill.. kanske sånadär runda saker som finns till iMacen

Låter ju bra, ser ut att bli riktigt häftigt i alla fall :). Personligen skulle jag aldrig överleva utan ljud (sitter på 5.1 surround)

Visa signatur

Epox 8rda+ | 3x512mb PC3200 | AMD Athlon XP 3200+@2200mhz(original) | Club3d radeon 9800 PRO@ Hercules radeon 9800XT 256MB 410/380 (Zalman VF700 AlCu silent mode) | 120 gig maxtor fluid 8mb cache 7200 RPM | 300W Nätagg.

Permalänk
Medlem

Jag tror att detta har mycket goda möjligheter att bli årets modd :D.

Permalänk
Medlem

Snyggt snyggt. En sak som jag vill säga bara. Inget klag bara ett förslag. Ta ur nätagget och bygg en snygg alu låda och ha liggandes på golvet. med sladdar upp till datorn istället. som en "strömdosa" då får du mer plats och mindre värme. ett förslag bara. keep up the great work! bästa jag sett på SweC.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevva
Snyggt snyggt. En sak som jag vill säga bara. Inget klag bara ett förslag. Ta ur nätagget och bygg en snygg alu låda och ha liggandes på golvet. med sladdar upp till datorn istället. som en "strömdosa" då får du mer plats och mindre värme. ett förslag bara. keep up the great work! bästa jag sett på SweC.

Alternativt köpa ett mini-itx agg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Home|Roz
ICum va bara tvungen hehehe

hahaha har suttit i minst 30 min o skrattat! haha

Men kör me miCom tycker ja.

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Medlem

Liten update klar... bara knappa två timmar hann jag med idag. Men vi får hoppas att det blir mer imorrn.... vill ju att det ska bli klart snart....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av steelice
jag hade för för mig att de runda högtalarna till imacen har en speciell kontakt och fungerar endast med imacar

EDIT: fungerar även med powermacar också

Borde väl finnas fler högtalare som kopierat det utseendet, tycker man ju iaf

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonjuynyjeh
Låter ju bra, ser ut att bli riktigt häftigt i alla fall :). Personligen skulle jag aldrig överleva utan ljud (sitter på 5.1 surround)

Nu kommer det iofs inte att vara den "primära" datorn utan görs mest för att det ska bli snyggt och är roligt.
Morsan ville kanske ha den i köket om den kommer se bra ut... och där finn ju redan 5.1 ljud som är till "Köksdatorn"(kolla mitt galleri för info) så man borde ju kunna koppla in den där om man inget annat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taran
Jag tror att detta har mycket goda möjligheter att bli årets modd :D.

Det var inte dåligt det....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevva
Snyggt snyggt. En sak som jag vill säga bara. Inget klag bara ett förslag. Ta ur nätagget och bygg en snygg alu låda och ha liggandes på golvet. med sladdar upp till datorn istället. som en "strömdosa" då får du mer plats och mindre värme. ett förslag bara. keep up the great work! bästa jag sett på SweC.

Ska man ha 2m ATX-kabel till moderkortet och hårddisk/cd då eller?
Men en riktigt ITX-nätdel hade ju underlättat betydligt men dom är ju snordyra om man ska ha lite kräm i dom. Nu finns ju fördelen att detta borde klara av att driva ett P-M moderkort om man skulle vilja ha lite bättre fart

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ramii
hahaha har suttit i minst 30 min o skrattat! haha

Men kör me miCom tycker ja.

Så kul var det väl ändå inte....

Och miCom blir det nog... låter ganska bra

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

AirTunes så slipper du kablar för ljud, vet dock inte om det fungerar med PC.

Visa signatur

Don't Panic
Studerar

Permalänk
Medlem

Trådlösa högtalare är väl iofs lite overkill.. då är jag nog hellre utan eller har ett par med sladd.

Liten update på dagens arbete.. som synes går det inte supersnabbt men jäklar vad tiden springer iväg när man måste testa sig fram för varenda liten detalj...

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

Inte höj och sänkbar sjärm? Kommer den inte ens gå att vrida?

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Du får köra med trådlösa hörlurar så är den biffen klar:)

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

brutalt bygge! önskar dig lycka till!

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!

Permalänk
Medlem

Skärmen bli fast monterad som sagt... blir ju betydligt enklare än att konsturera en egen arm som går att vrida. Visst hade det varit bra om den gick att tilta fram/bak men men... kanske kommer i v2.0

Hittade ett par ganska snygga USB-högtalare på komplett.se.....
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=302816&cks=PRL
Perfekt för då behöver man ju inte en ful strömsladd till dom. Dom lär säkert s*ga app*ng med avseende på ljudet men nu är inte det inte det som är viktigt utan utseendet.

Harman Kardon Soundsticks II eller nån av JBL's högtalare hade ju varit nice men det känns som dom överskrider budgeten rejällt med tanke på att jag inte ens tänkt ha ljud till den

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

riktigt nice.!

Permalänk
Medlem

grymt! Det jag kom på precis är att man borde dela upp modd forumet i två delar. En för dem med komplett verkstad och en för McGyver moddares som använder sig av det som finns i ett "normalt" hem, för min del saker som strumpbyxor, tuggumi och statiskelektricitet. Hrph***

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk
Inaktiv

ser bra ut!!! men jag tycker nästan att du ska göra så sjärmen kommer lite hägre upp ifrån lådan

Permalänk
Medlem

Hur går det nu drbrain? Har bygget stannat upp?
Jag fick med min egen låda till jobb idag, så imorrn ska jag fixa till moderkortsplåt-platsen så jag kan få ihop skiten snart, börjar dra ut rejält på tiden...

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Det har inte stannar upp iaf... update kommer senare ikväll när bilderna är "sorterade"

Jag hoppas på att allt plåtarbete är klart imorrn så det kan spacklas och målas senare i veckan, börjar ju jobba nästa vecka så det börjar bli lite brottom om man säger så...

Bara längtar till färgen kommer på och allt e klart så man kan njuta av bygget

Edit: Då var updaten klar då. Dagens arbete finns att skåda i projketloggen

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

Ser bra ut!
Har du kollat så vga-kontakten inte tar i skålen när den kommer på? Tycker det ser lite tight ut där. Smart lösning med strömkontakten, kommer det sågas upp ett hål så den sticker ut, eller kommer hela kontakten sitta innanför så man bara ser sladden sticka ut sen?

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Eftersom VGA-kontakten inte går igenom röret till skärmen så blir det att ta fram lödkolveni vilket fall som helst. Kanske blir tight där men det borde ju gå att klämma dit... annars får även det bli ett uppdrag för lödkolven

Var ju tänkt att strömkontakten ska synas utifrån men det kanske blir smidigare om man bara drar ut sladden.. dels så syns ju inte en ful strömkontakt där bak/på sidan och sen slipper man ju göra hål på skålen. Det är inte helt lätt att göra hål i den nämnligen.. svårt att borra i en rund plåt

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

Edit: Dubbelpost av nån anledning... går ju inte att ta bort detta inlägg heller... jeje

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

Förbannat så snyggt!

Visa signatur

|| Amd Sempron 2400+ @ 2.0ghz || Asus A7V600-X || 2*512mb Twinmos (1gb) || nVidia Gainward 6600GT "GS" || 200gb Maxtor || Win XP pro sp1 ||
|| Ultra-X Flat || MX510@Steelpad 4D || Koss SB-45 ||