Permalänk
Medlem

ICum va bara tvungen hehehe

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

Dagens update är klar... lite småpill till ramen på skärmen.
Väldigt mycket jobb men det blir nog kalasfint

iCum är kanske inte så bra i o m att det är tänkt att den ska stå i köket

miCom låter bra hittils..

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk

Du glömde en 6 i dagens update där.. det står 2 juli.. ska väl vara 26 juli?

Visa signatur

Tänk först, Sök sen, Skriv sist!

Permalänk
Medlem

Har du tänkt att ha några fötter på datorn? Eller den ska stå plant mot underlaget? Kommer armen till skärmen vara flexibel som på Macen?

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laggeman
Har du tänkt att ha några fötter på datorn? Eller den ska stå plant mot underlaget? Kommer armen till skärmen vara flexibel som på Macen?

Fötter ska den ha men så det blir en springa på några millimeter mellan skål och bord. Behövs nog för kylningen, hur den nu ska se ut

Flexibel arm hade varit guld men då den ska tillverkas själv så vet jag inte om det är så kul längre... flexibel med modifikation kanske... "flexibel m h a skruvmejsel"

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

Ramen till skärmen ser bra ut.
Lycka till med armen!

Permalänk
Medlem

BCom BowlComputer

Permalänk
Avstängd

Grymt nice.

Visa signatur

Må edra kameler aldrig gå törstiga!

[img]http://www.the-north-pole.com/carols/images/ansanta.gif[/img]

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt men det är bara det att jag ser bara några bilder, inget efter gängningen.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tapz
Ramen till skärmen ser bra ut.
Lycka till med armen!

Kan behöva all lycka jag kan få

Tack för alla fina kommentarer med

BCom lät sådär... dCom hade sett bättre ut, hur man nu ska kunna motivera det
Alla bilderna fungerar här iaf.. kan ju gå tillfälligt segt om brosans server får jobbe för mkt

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk

Visa signatur

Error: Keyboard not attached. Press F1 to continue.
< AMD Ryzen 7 5700X | ASUS ROG Strix B450-E | Corsair Vengeance RGB PRO 4x8GB 3200MHz | Sapphire Radeon RX 7700 XT >

Permalänk
Medlem

wow.. super c00lt
du måste dona fler updates

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Inaktiv

WOOOHOOOOO vilken pärla den kommer att bli hoppas du gör armen som ska hålla uppe skärmen smidig och snygg som allt annat

Permalänk

kommer nog bli snyggt men blir det inte lite problem med att få till anslutningarna och släden? nu när den är en halvboll??

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Liten update finns nu... med betoning på liten

Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
kommer nog bli snyggt men blir det inte lite problem med att få till anslutningarna och släden? nu när den är en halvboll??

Det enda som måste komma ut är ju strömkontakten.. resten klarar sig inbyggt.. möjligtvis att en USB-kontakt kan leta sig ut om det skulle behövas.

Just nu tror jag att cd-läsaren skippas... möjligt att den kommer "ut" senare när resten är klart.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet diggarn
WOOOHOOOOO vilken pärla den kommer att bli hoppas du gör armen som ska hålla uppe skärmen smidig och snygg som allt annat

Det hoppas jag med

Nämen, det blir 1"-1 1/2" rör tror jag det var, som först var planerat till att bockas men efter tester så viker sig röret lite för enkelt så det blir en konstruktion med ett rakt rör istället, tyvärr. Men det borde väl bli lika bra det med

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk

Mycket snyggt och genomtänkt bygge måste jag säga, händer inte ofta nu för tiden att man får se sånna stiliga byggen här.

Mvh,
Viper

Permalänk
Inaktiv

hehe sålänge det blir stilrent bara och inte ngn ful skarv lr nått annat som syns

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av diggarn
hehe sålänge det blir stilrent bara och inte ngn ful skarv lr nått annat som syns

Plastic padding min vän... plastic padding!

Skarvar ska inte synas... är det tänkt

Edit: Nästan så man blir sugen på att gå ut och slipa lite nu

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

Den spacklade ramen ser riktigt nice ut :). Väntar med spänning på nästa update. Skall bli kul att ser med lite färg sen.

Permalänk
Inaktiv

hehehe perfekt isf IIIIII LOOOOOOOVE IT :DDDD

Permalänk
Medlem

Jag längtar också tills det blir dax att spruta färg på den... men det är en bit kvar till det tyvärr =/

Men var så säkra på att det blir fler updates innan dess....

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Inaktiv

ohhh färg.... ska du måla den lilla bollen med lr?? vilken färg hade du tänkt att det skulle bli då?

Permalänk
Medlem

Vit vit och lite mer vit

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Inaktiv

hehe okej... en exakt kopia då fast man slipper en sunkig enknapps mus men ska även den fina ikeabollen målas??

Permalänk
Medlem

Man kan ha en vanlig tvåknappars USB-mus till en apple.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Inaktiv

okej då... jag vet... men ville ändå klaga lite på dom hehehe man ska kanske inte göra det... dom är ju trotts allt ganska så bra och vissa av deras lådor e såå sjuukt snygga tex mac mini, och denna som han försöker imitera

Permalänk
Medlem

Allt ska vara vitt ja.... även skålen.

Även tgb/mus vill jag ha vitt, och helst av allt ett mini-tgb men det verkar inte finnas... ett vitt mini-tgb med inbyggd tackball är det jag drömmer om

Har tittat på LOGITECH CORDLESS DESKTOP LX 501 och det ser ganska vitt ut.. men stort =/ FÅr nog kolla på det IRL innan.
http://www.datorhandel.com/se/index.php?referer=buggy&artnr=9...

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Inaktiv

hehehe... vitt och yttligare vitt aja, det tangentbordet är härligt, min kusin har det, fast i den svarta varianten synd du inte hittar ngt liten sånt.... du är inte sugen på att bygga ett då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drbrain
Allt ska vara vitt ja.... även skålen.

Även tgb/mus vill jag ha vitt, och helst av allt ett mini-tgb men det verkar inte finnas... ett vitt mini-tgb med inbyggd tackball är det jag drömmer om

Har tittat på LOGITECH CORDLESS DESKTOP LX 501 och det ser ganska vitt ut.. men stort =/ FÅr nog kolla på det IRL innan.
http://www.datorhandel.com/se/index.php?referer=buggy&artnr=9...

Vitt, mini?
Låter som ett Delta kan vara något, har själv haft ett sådant och fram till att jag dödade det med ett glas oboy så var det underbart.
http://dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010049642

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
Vitt, mini?
Låter som ett Delta kan vara något, har själv haft ett sådant och fram till att jag dödade det med ett glas oboy så var det underbart.
http://dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010049642

Ett sådant har jag
Helt underbart bra. Fast mitt har numera kolfiberlook