NoName dvd+r vs BTCrecorder

Permalänk
Medlem

NoName dvd+r vs BTCrecorder

Jahapp, då var man överlycklig idag när man hämtade ut spindeln på posten med 100st DVD+R, NoName-skivor. Jag vet, lågbudget, men eftersom min budget är lika låg, så. ja..
Anyway;

Köpte de från discsonline.se, och skulle nu pröva o bränna.
Bränningen går kanon, det går upp i 8x som det är "lovat" på förpackningen, och jag känner mig väldigt nöjd.

Brännaren: denna (ökända) BTC-brännaren som de hade på OnOff rätt nyligen för ~390kr. Den har inte strulat förut, och personligen så har allting som alla andra sagt negativt om denna brännare inte stämt in på mig, med andra ord:
Den funkar skitbra i vanliga fall.

Problemet:
Den avslutar skivan precis som vanligt, och skickar ut den.
Jag trycker in den i mitt PS2, då jag använder den både till spel OCH dvd.
Ingenting händer. Skivan snurrar igång, men trappar sedan ner o ligger "på låga varv". Ingenting händer.
Jag kommer till "Browser" samt "Configuration"menyn på PS2an, så, det uppfattar jag som att det inte är några läsfel, isåfall hade det stått att det är fel region o blablabla.
Ja, ps2:an är chippad, och har funkat kanon med andra dvdr innan.

Jag får förslaget att trycka in skivan i datorn igen, o se hur den läser skivan.
Den snurrar upp, den snurrar ner. Stannar.
Försöker gå in på Den här datorn, det hänger sig, tills jag trycker ut skivan.

Vad är fel?
Har sumpat 5 jävla skivor nu, så man börjar bli lite less.

Tacksam för svar!

Visa signatur

[C:] (gOaeLitREJV) 1.89/18.64 - [D:] (JUSTFORFUCK) 4.74/7.47 - [E:] (feTTmedDÖDS) 3.44/128 - [F:] (såJAEVLAmongo) 7.95/111.78 - [total] 18.01/265.89 (GB free) <- fasen, behöver en ny disk igen. :'(

Permalänk
Permalänk
Medlem

har prövat, och ingen skillnad. :/

edit:
farsan prövade sina i 2.4x, då fungerade det.
jag återkommer. ;>

edit2:
nepp, 4x hjälpte inte.
tänkte på en sak;

vissa brännare klarar ju inte vissa skivor från ett visst märke, men, då går det väl inte heller o bränna på de?

för jag lyckas ju bränna felfritt, det är ju efteråt det krånglar.

Visa signatur

[C:] (gOaeLitREJV) 1.89/18.64 - [D:] (JUSTFORFUCK) 4.74/7.47 - [E:] (feTTmedDÖDS) 3.44/128 - [F:] (såJAEVLAmongo) 7.95/111.78 - [total] 18.01/265.89 (GB free) <- fasen, behöver en ny disk igen. :'(

Permalänk

uppdatera firmwaren te brännaren har själv bränt ett antal budget skivor från disconline utan problem har förvisso en nec 2510i då.men uppdatera i felsäker6t läge ett måste

Permalänk
Medlem

Kolla om du kan Flasha in en ny firmware till brännaren och bränn inte snabbare än 2X.. Som jag har lärt mig, det är bättre att bränna lite långsammare än att förstöra en skiva.

MVH Matte

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

jag har senaste firmwaren..

EDIT:

fick förslaget att pröva DVDdecrypter, och gjorde detta.
valde att bränna i 2.4x, varpå den bara brände i 1x (SEGT!), och så kryssa jag i att den skulle verifiera skivan efter bränning, vilket den gjorde, och då kunde datorn läsa skivan!

helt salig så tryckte jag in skivan i mitt ps2 (som för er som inte läst allt ovan är min dvdspelare), skivan snurrar igång, och den börjar läsa! äntligen tänkte jag, jag kan stå ut med att bränna skivorna i 2.4x (1x? ), tills jag köper nya.
men efter en liten stund så blir bilden bara svart.
den har alltså börjat läsa skivan, men det händer inget, bilden är osm sagt bara svart.

lite ledsen i knät så tar jag ur skivan efter någon minut, och sätter i den i min jääääättegamla (obs, JÄTTE) dvdspelare och däri fungerar den faktiskt. till min stora förvåning.

nu är då bara frågan;
varför fungerar den inte i mitt ps2 som är chippat?
den har aldrig haft problem med tidigare dvdr, dock av andra märken.

Visa signatur

[C:] (gOaeLitREJV) 1.89/18.64 - [D:] (JUSTFORFUCK) 4.74/7.47 - [E:] (feTTmedDÖDS) 3.44/128 - [F:] (såJAEVLAmongo) 7.95/111.78 - [total] 18.01/265.89 (GB free) <- fasen, behöver en ny disk igen. :'(