Permalänk

svårt att måla tangentbord?

har några tangentbord som borde målas om men nu är det så att jag undrar delf fär färg man ska ha och sedan hur blir ytan.. obs inte tangenterna som skall målas..
ytan känns lite skrplig som om det ligger finfinfinkorn ig sand över..

och är det lätt att man repar bort den färgen som man vill ha istället? som tex att man komemr åt med naglar eller annat vasst?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag använde vanlig billack när jag målade om mitt gamla tangentbord. Färgen var på burk och jag använde en airbrush till att måla med. Ytan blev slät och fin förutom där det kom massa skit under målningen.

T-bordet används nu till LAN och färgen sitter kvar trotts allt slit och släng.

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem

Jag har målat om flera tangentbord, se till att montera bort fronten sen är det bara att måla med valfri sprayfärg, sen lägg gärna ett lager klarlack på så att det inte slits ut, sen kan man även måla tangenterna men är du inte 1337 så kanske du inte vet vart dom sitter ?

Visa signatur

Ibook G4 1.2 ghz, 768 mb ram, BT, 60 gb hdd.

Permalänk

Har målat om ett par jag med..bara å köra flera lager så äre safe. men om du har massa genvägsknappar typ till volym etc så akta så dom inte går sönder om du monterar ner bordet.

Permalänk
Medlem

Körde med färg från Biltema. Nu är detta ett par år sen, därför en del knappar är lite "svarta" eller smutsiga.

och som du kan se är det slitet på 2 knappar... men det får det lov att vara när det annvänds så mycket som det gör

Visa signatur

glaset är halvfullt

Permalänk
Medlem

Men jag undrar, går det att beställa dom här klistermärkerna som sitter på tangenterna utan att få med hela t-border? Det vore smidigt. Jag har sprayat min piano blank svart men dock inte knapparna och det ser lite mysko ut. Hur lyckades du Svan?

Visa signatur

What you mod on your computer, echoes in eternity.

Permalänk
Medlem

jag bara målade över det , för det syns igenom ändå, vet inte hur det är med svart färg dock =)... men har för mig att det syns ändå !

Visa signatur

glaset är halvfullt

Permalänk
Medlem

Mysko, hehe. Jag får väl ta och prova då.

Visa signatur

What you mod on your computer, echoes in eternity.

Permalänk
Medlem

du kan ju använda billack, men om du inte gör det så får du lägga på ett lager klarlack också annars kommer färgen att bli utsliten

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX