Permalänk
Medlem

Val av musmatta till Razor Diamondback

Jag har precis skaffat en Razor Diamondback..jag e förbannat nöjd med den, men jag känner att hela upplevelsen går att förbättra.
Jag misstänker att det är musmattan...
Nån som har något tips om vad man ska ha för musmatta för en optisk mus för att maxa upplevelsen?

Visa signatur

Harru man inget gott o säga kan man lika gärna hålla käften. Yarr!

Permalänk
Medlem

Jag kör func och e tok nöjd

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

Func 1030, funkar galant och man har två olika ytor att välja mellan om man vänder på den, en smart och funktionell egenskap.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Ok..jag har kollat på den och det är faktikst den som ligger högst på listan, men.. jag har testat icemat oxo, tycker den e vrålskön. Kan inte riktigt välja:S

Visa signatur

Harru man inget gott o säga kan man lika gärna hålla käften. Yarr!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nerugla
Ok..jag har kollat på den och det är faktikst den som ligger högst på listan, men.. jag har testat icemat oxo, tycker den e vrålskön. Kan inte riktigt välja:S

Det är nog en smaksak, jag är iaf riktigt nöjd med min. Har dock inte testat icemat men har hört att den är bra. Det gjorde kanske inte saken lättare Tror du blir nöjd med vilket som.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Det beror väl lite på vilken mus det är?
diamondback har jag för mig är inte en normal optisk sensor på???
Denna är annars en väldigt bra och prisvärd musmatta:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=305349&cks=PRL

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Sjyrre:D

Visa signatur

Harru man inget gott o säga kan man lika gärna hålla käften. Yarr!

Permalänk
Medlem

Hoppas du är medveten om alla trixx det finns..

Tex att höjja hz på usbn till 500hz ist 125, (signalerna skickas snabbare)
Finns även en fil som en ansvarig på razer har släppt, denna heter mouseclass.sys, den ändrar pixel kompressionen=(musen slutar hoppa över 1 pixel då den börjar röra sig i sidled, alltså jämnare rörelse)

Kan skicka ett helt kit om du vill ha. just pm me whit your hotmail:)

Visa signatur

outdated.

Permalänk
Medlem

Jag måste hoppa in och säga mitt, jag har testat både Func, IceMat och Qpad för Razer musen, jag måste säga att Qpad äger alla musmattor som jag testat. Det tråkiga med Qpad idag är att man inte kan göra sin egen design, som tur är har jag kvar min med eget motiv ^^, varför är då Qpad bättre? Jo först pga precisionen man får med Qpad, den är mycket! bättre än Icemat och en aning bättre en Func. Sen så slits Func ut nästan direkt, plus att den sliter ut musfötterna, Icemat sliter också ut musfötterna med håller bäst!. Qpad däremot som har ett mjukt underlag sliter knappt någonting på musen, och har alltid likabra glid och precision.

MVH FEvE

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför "alla" säger att func slits snabbt? Jag har haft min i ett år och ser inte början på någon förslitning? Spelar dagligen kan jag tillägga. Har ni musmattan under skorna eller hur lyckas ni?

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Jag kör en 510 på min func och det tog ca 4-5 månader sen var den "fina" ytan helt nersliten. Kör nu på den andra och den har varit ok i över 1,5 år iofs.

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

beror ju på vilken sida av Funcen man lirar på oxo...Griv lr Mjuk...

Visa signatur

Harru man inget gott o säga kan man lika gärna hålla käften. Yarr!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Jag förstår inte varför "alla" säger att func slits snabbt? Jag har haft min i ett år och ser inte början på någon förslitning? Spelar dagligen kan jag tillägga. Har ni musmattan under skorna eller hur lyckas ni?

Hehe, det kanske brorpå hur mycket man gibbar, om man sitter 10 timmar om dagen och tokgibbar så slits det snabbt

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem

Billigare att byta hyber glidsen oftare...det borde man ju ha tid att tänka på om man gibbar 10 timmar om dan^^:D

Visa signatur

Harru man inget gott o säga kan man lika gärna hålla käften. Yarr!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FEvE
Hehe, det kanske brorpå hur mycket man gibbar, om man sitter 10 timmar om dagen och tokgibbar så slits det snabbt

Hehe ok, den kanske inte hade klarat "IKEA-testing" (dvs överdriven användning)

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Haha Beskriv för mig vad IKEA testning är.

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FEvE
Haha Beskriv för mig vad IKEA testning är.

I dessa sammanhang en 14-årig CS-nerd med obegränsad tillgång till läsk och koffeintabletter?

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

får nog bli en cs LoL på den

/kale @ 23 år

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk

Har provat rätt många musmattor tycket q-pad var bra tills jag prova ulti mat här kan du läsa om den http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_050107_ulti-mat... om man kör med pads är den helt otrolig även utan men vilken känsla med pads!

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Jag har en razor db och en ulti-mat, med musmattan ingick det även glides..
Jag har haft en func men dom är inte bra för att gummit "korvade" sig så det blev vågigt på flera ställen

Visa signatur

P4 3.2Ghz, 1024Mb Ram, Geforce 6800le 128mb(16/1.6 @ 350/800)

Permalänk
Medlem

jag kör razer diamondback och qpad gamer XXXL masterpad. är helt otroligt nöjd! precisionen och storleken kan inte bli bättre. har provat kompisars func, icemat osv men har inte alls gillat dom så mycke. icemat tycker jag har ett jobbigt ljud och func tycker jag känns... plastig. aja.. min åsikt.

jag tycker du ska testa musmattorna själv.

en bra sak med razer/qpad kombinationen är att razer kör med teflon skatez och qpad funkar best med teflon skatez så man slipper köpa sånna "klisterlapp-skatez"

Permalänk

Har alla missat "Le Grand"-test som gjordes av SweC för ett par år sedan?? Alla modeller kanske inte finns kvar men det kan säkert ge tips till nån angående musmatte-köp. Jag köpte mig en Q-Pad eftersom den vann detta test och jag är mycket nöjd hittills!

http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_030704_musmatts...

Visa signatur

Odla hemma, odla borta.

Permalänk
Medlem

OMG, hur kan ni rekommendera EN FUNC 1030? ska du ha något så köp den NYA func musmattan, mitt tips till alla som spelar diverse spel, köp en steelpad s&s lr en qpad, stor musmatta och sänk sensen, bättre precision i spelen! det enda rätta! några små icemat eller func är verkligen inte att rekommendera

Visa signatur

outdated.

Permalänk
Medlem

från början när jag köpte min qpad så tänkte jag såhär: vafan.. finns inte den lilla modellen. jag behöver ju inte såhär enorm musmatta.
sen när man väl köpt den så skulle man testa d här med extremt låg sens.. o jag tok fastnade. fyfan va mycke lättare allt kändes då.. railgun i q3 blev helt plötsligt en möjlighet.

jag tycker det är otroligt skönt o lira me låg sens i en del spel. men inte i alla.

men som sagt.. testa musmattorna o avgör själv vad du tycker är bäst.

Permalänk
Medlem

Jag har testat en MASSA musmattor och bästa enligt mig måste vara Steelpad S&S, jag har en razor db.
Även skatez är bra att ha.

Någon som har testat razers egna musmatta?

Permalänk

Jag kör med mx510+hyperglidez och func och jag gillar det.
Men jag tycker du ska testa dig fram till vad du tycker är skönt och inte vad alla andra tycker = D

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Asus Z370-A | i7 8700K@4.8ghz | Noctua NH-D15 | Corsair DDR4 3000 16GB | Corsair RM750X 750W v2 | Red Devil 5700 XT | OCZ 240GB SSD | BENQ ZOWIE XL2546 | Corsair K70 Rapidfire RGB | Zowie FK2 | Zowie G-SR-SE | AKG K712 Pro | AKG K371 | Sennheiser HD6xx | Schiit Audio Asgard 2 | THX AAA 789 | Topping E30 |

Permalänk
Medlem

qpad xxl är nog den absolut bästa, enligt mig då.

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elsmurfo
OMG, hur kan ni rekommendera EN FUNC 1030? ska du ha något så köp den NYA func musmattan, mitt tips till alla som spelar diverse spel, köp en steelpad s&s lr en qpad, stor musmatta och sänk sensen, bättre precision i spelen! det enda rätta! några små icemat eller func är verkligen inte att rekommendera

Man blir ingen mästare i spel bara för att man sänker sensitivity. Sen beros det på vad man har för mus, har man en lasermus (som jag) så tycker jag att en func funkar hur bra som helst till FPS. Lasermöss har bättre precision än optiska och då kan man ha högre sensitivity.
Jag vill ha hög sensitivity för att lätt kunna göra en 180 utan att skjuta iväg musen en meter åt sidan.
Men det är nog en smaksak om inte annat.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FEvE
Jag måste hoppa in och säga mitt, jag har testat både Func, IceMat och Qpad för Razer musen, jag måste säga att Qpad äger alla musmattor som jag testat. Det tråkiga med Qpad idag är att man inte kan göra sin egen design, som tur är har jag kvar min med eget motiv ^^, varför är då Qpad bättre? Jo först pga precisionen man får med Qpad, den är mycket! bättre än Icemat och en aning bättre en Func. Sen så slits Func ut nästan direkt, plus att den sliter ut musfötterna, Icemat sliter också ut musfötterna med håller bäst!. Qpad däremot som har ett mjukt underlag sliter knappt någonting på musen, och har alltid likabra glid och precision.

MVH FEvE

WORD:)

Q-pad xxxl 1.5mm är det som gäller den bästa musmattan jag har haft har testat polarens func1030 eller vad den heter å gillar dom inte riktigt kassa tycker jag känns bara som cs nörds lirar med såna haha plus att den sliter på skatzen och att det rasslar om den med när man rör musen...

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad och topic redigerad*