Permalänk
Medlem

Som någon sa borde åldersgräns på spel vara något att sikta mot, alltså om det går att lösa på något sätt, ID-scanner eller något

Jag menar, visst finns det mogna personer under 18 år, men chansen är ju helt klart större att personer över 18 är mognare, och så länge chansen är större, är jag nöjd.

Ni kan gnälla hur mycket ni vill ang åldersgränser eller så, det är precis likadant med Systembolaget, Körkort, Moped, Cykelhjälm (hihi).

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frawg
läs om läs rätt

Mycket givande svar när du inte kan bemöta mitt inlägg.

Mitt svar blir därför: nej på ditt inlägg.

Permalänk

ojojoj.. det gamla vanliga.

fuskarna spelar småkaxiga, vissa reagerar lite väl starkt på dom, och dom blir då bannade. efter det så börjar fuskarna skratta åt dom, vilket gör att tråden låses...

och av någon anledning slutar det hur som haver med att jag blir bannad. xD

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

varför drar man en 18 års gräns på mognaden?? Är det bara för att bli myndig då? Isf ska vi snacka om högre åldrar.. 25 +... det är inte stor skillnad på 17 år och 19 år... skillnaden finns men inte hos alla... det handlar om personligheten.. inte åldern.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
varför drar man en 18 års gräns på mognaden?? Är det bara för att bli myndig då? Isf ska vi snacka om högre åldrar.. 25 +... det är inte stor skillnad på 17 år och 19 år... skillnaden finns men inte hos alla... det handlar om personligheten.. inte åldern.

Amen va fan... ska man behöva fylla 25 för att få spela ett dataspel.... det låter lite konstigt... man får köra bil, rösta och handla på systemet, men man skulle då inte få spela datorspel:S

18 är en bra ålder......

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ankan_84
Amen va fan... ska man behöva fylla 25 för att få spela ett dataspel.... det låter lite konstigt... man får köra bil, rösta och handla på systemet, men man skulle då inte få spela datorspel:S

18 är en bra ålder......

Nej 18år är ingen bra ålder egentligen. Även om jag skulle acceptera det och njuta av det

Men att dela upp spelandet i åldersgränser hade varit toppen. -14, 15-17, 18-20, 21+.

Men det är ju bara önsketäknande. Fusket kommer alltid att finnas och det kommer alltid att finnas personer som gillar att förstöra för andra som försöker vara seriösa på ett omdråde som dem tycker är löjligt. Även om det skulle vara omöjligt att fuska så skulle dessa människor ägna sig av andra attraktioner för att störa de andra. Så som spam i chatten, TD, TK, Team flash(cs), block osv....

Dessa människor har inte mognat färdigt. Det är ett faktum som vi andra får leva med.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

jävla töntig grejj... ska ni bötfälla folk som fuskar i kortspel oxå?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av strumpan2k
I SP spelar det ingen roll. Det är som att dopa sig och tävla mot sig själv.. så ingen bryr sig om det

Va nån här på swec för ett tag sen som yttrade följande:

Citat:

Att fuska i single player är som att fejka orgasm när man runkar.

Visa signatur

"How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?"

Permalänk

men det sista stämmer ju faktiskt inte?? har man problem/sitter fast eller vill ha kul så är det väl okej med fusk.... jag klagar inte på folk som fuskar ibland kanske bara de som gör det hela tiden för o klara av ngt men inte dem som vill testa o ha kul för stunden...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spegel
Om cdkeyn blev ogiltig automatiskt vid minsta lilla modifiering av spelen,
det kanske vore något.

Eller så spelar man inte tillsammans med Jocke&Jonte 12&13 år gammla på public laddersystem.

Vore surt då det faktiskt ibland händer att nån fil ändrar sig själv i spelet.
Kul om den blev ogiltig då, spec om man är oskyldig.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuperApa
Snorunge särskrivs inte, så håll käft och kontrollera din stavning innan du kallar andra för omogna.
Mening påbörjas med stor bokstav, och om du frågar vad hans problem är så ska du använda frågetecken efter den meningen. Att du är så omogen och idiotisk så du drar upp sexuellt utnyttjande visar bara brist på någon form av empati för de som verkligen genomlidit något sådant. När jag var liten blev jag utnyttjad, och jag ska säga dig att jag skulle gärna ge dig en rejäl blåtira. Så håll käften och titta på bolibompa istället för att vara här och sprida dålig stämning.. Fan nu har du fått mig på dåligt humör också.

OnT:Om man tycker det är kul att fuska så gör man det...

Börja gråta istället. Du kan inte först klaga på killens inlägg sen börja kalla honom idiot, det gör ju bara dig lika idiotisk. Och jag kan nästan hålla med om hans ilska mot fuskare. För fuskare är något av det som gör mig mest uppretad, snälla ha speciella fuskservrar istället.

Visa signatur

Min rigg: XFX 8800GTX, 2gig OCZ PC8500 SLi-rdy edition, Core 2 Duo E6600, Asus Extreme Striker. Systemdisk: 150gig Raptor X. Nätagg: Antec TruePower 850W quattro.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Backbash
Suck, ni gör verkligen allt för att verkligen försöka sätta dit en.
Det spelar ingen roll om det är på någon random public server, det är även folk som dig Tarang som gör så jag fortsätter fuska, om alla bara skulle ignorera HELT, så skulle ingen tycka det var kul att fuska online. Jag och mina kompisar brukar göra det på lan, finns inget roligare än att se galna tyskar hota om steamban osv, men absolut inte kunna göra någonting åt det. Totaläga dom.

Men jag måste faktiskt erkänna, Dom få gånger jag spelar cs så fuskar jag. Jag fuskar så förbannat för jag hatar det skitspelet och vill förstöra för alla andra, jag älskar det!
Förstår inte hur någon kan ta det himla seriöst, en fuskar på publicserver? so what, quitta och joina en ny.

edit;

Dock fuskar jag inte i spel som tex Warcraft III TFT, det kör jag helt ärligt i, men jag orkar inte börja grina om någon fuskar mot mig i det, jag quittar bara och fortsätter

Eftersom man vet hur småbarn är, dvs får dom inte göra nånting så bara måste dom ju göra det. Gör jag precis som du säger. När Backbash (14år) kommer in på en server och knivar ihjäl alla den första sekunden med sitt über-leeta hack så byter jag bara server.

Det sorgliga är när någon som verkligen är bra på att läsa spelet, rör sig på ett bra sätt osv. Men ändå så uppenbart använder nån typ av fusk är inne på en server. DET kan jag reta mig nånting fruktansvärt på. Gör i och för sig samma sak och bara byter server men som sagt, det är jävligt irriterande. Kanske för att jag är så blåögd att jag faktiskt tror att killen i fråga skulle kunna bli riktigt bra med lite vilja. Men det är klart.. vissa väljer den lätta vägen till att bli bra. (Inser nu att detta låter precis som att jag pratar om doping men som många sagt tidigare i tråden så är det väl det man kan likna fusk i t.ex. cs med.)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelar
jävla töntig grejj... ska ni bötfälla folk som fuskar i kortspel oxå?

Såna hugger man ju händerna av

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
men det sista stämmer ju faktiskt inte?? har man problem/sitter fast eller vill ha kul så är det väl okej med fusk.... jag klagar inte på folk som fuskar ibland kanske bara de som gör det hela tiden för o klara av ngt men inte dem som vill testa o ha kul för stunden...

Sitter man fast så försöker man tills man kommer vidare. Faqs, fusk osv är ju bara tråkigt då. Det är ju känslan av att ha luskat ut det själv som är belönande. Varför spela spel om man inte belönas på något sätt? Detsamma gäller fusk i online-spel. Man möts ju bara av hat och avsky. Det finns iofs folk som tänder på att ha sex med döda så...

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spegel
Om cdkeyn blev ogiltig automatiskt vid minsta lilla modifiering av spelen,
det kanske vore något.

Eller så spelar man inte tillsammans med Jocke&Jonte 12&13 år gammla på public laddersystem.

Och sen skulle det bli lite "oops" och massa legitima cd-keys skulle bli bannade, och ingen skulle bli speciellt glad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spegel
Om cdkeyn blev ogiltig automatiskt vid minsta lilla modifiering av spelen,
det kanske vore något.

Eller så spelar man inte tillsammans med Jocke&Jonte 12&13 år gammla på public laddersystem.

Det vore ju inge vidare alls, då skulle man inte kunna modifiera sina hotkeys i starcraft, man skulle inte kunna köra pinguinplug, man skulle inte kunna köra Bnet-x, PGT eller gamei. så det förslaget röstar jag nej till

(trevlig 2on2 vi lirade för nån vecka sen btw Trodde inte att det fanns spelare förutom UMS/fastmap/compstompers på sweclockers.

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga:

Om man fuskar på www.gamers.nu (counter-strike) så skickar dom en räkning hem på 500kr. Är man skyldig att betala den om man är under 15år, alltså inte straffmyndig?
(Det står i reglerna att man får böter om man fuskar)

Och nej, jag har inte fuskat där.

Visa signatur

Don´t fuck with the admins, we are drunk and have weapons and shit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Hallå ja!

Ta nu och lugna ner dig lite innan du postar igen. Egentligen skulle du haft en varning för din attityd men jag är på gott humör så du slipper.

Man slipper för att ni är på bra humör? :/

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groom84
Man slipper för att ni är på bra humör? :/

Visa signatur

+2500@+3200 AMDXP,1Gb DDR3200,R9800se,300GB HD...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Det vore ju inge vidare alls, då skulle man inte kunna modifiera sina hotkeys i starcraft, man skulle inte kunna köra pinguinplug, man skulle inte kunna köra Bnet-x, PGT eller gamei. så det förslaget röstar jag nej till

(trevlig 2on2 vi lirade för nån vecka sen btw Trodde inte att det fanns spelare förutom UMS/fastmap/compstompers på sweclockers.

Nej just ja, det tänkte jag aldrig på.
Fast det skulle kunna användas på cs, ungarna får vackert klara sig utan sina
egna crosshairs och skins.

Jo gg på den 2v2matchen, vi får ta och spela mer någon gång i framtiden.

Visa signatur

Att kalla en moderator för nazist var en mindre intelligent sak jag gjort

Permalänk
Medlem

tackar vettja Ra3 har aldrig sett en fuskare i det och om det skulle komma nån så är det bara \callvote kick

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blue eyed devil

Låt mig gissa du lirar cs med aimbot? whats the deal å fuska alla kan göra det suger du så mycket att du måste fuska eller vad e ditt problem, sexuellt utnytjad som barn eller något måste det vara, helt klart är att du störd, har en mental störning vi ska inte gå in på vad jag skulle kunna göra med dig om jag fick tag på dig...å andra fuskare...
Kula i pallet, moget å reta andra, du behöver helt klart uppmärksamhet=omgen liten snor unge.. gå å fiksa lite bejbs istället... nerd..

Låt mig gissa: Du sitter hemma och lirar ovannämnda FPS-spel dagligen och det går skrämmande dåligt, och efter år av bristande självinsikt kombinerat med en lite för stor dos av förnekelse så drar du slutsatsen att alla som är bättre än dig fuskar.
Den ilska, som du efter oräkneliga misslyckade försök att bli bra skaffat dig, riktar du in på en person som inte gjort något mer än att bara erkänna att han fuskar emellanåt. Den här ilskan i kombination med lite slumpmässiga skällsord hittade på diverse sidor för likasinnade leder till det, kanske, ganska tragiska inlägg du skrev.

Jag har kanske också fuskat, kan du inte verbalt uttrycka din avsky för mig med?

Jag är nämligen i avsaknad av kvällsnöje.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groom84
Man slipper för att ni är på bra humör? :/

Inte "man" och inte "vi", annars har du rätt. Vill du diskutera detta med mig är det bara att skicka ett mail.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Men palla å bry sig om någon fuskar. Byt bara server inte svårt alls. Plus att det är bara spel inget som gäller på liv eller död många av er värkar ta tex cs som livets ända grej och kasta sig ner på golvet och gråter så for ni inser att någon fuskar. Börja inse att dte bara är ett spel och inget annat det finns andra grejer i värden man borde gråta över inte spel.

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crash_M
Men palla å bry sig om någon fuskar. Byt bara server inte svårt alls. Plus att det är bara spel inget som gäller på liv eller död många av er värkar ta tex cs som livets ända grej och kasta sig ner på golvet och gråter så for ni inser att någon fuskar. Börja inse att dte bara är ett spel och inget annat det finns andra grejer i värden man borde gråta över inte spel.

Så jag får förstöra för dig hur jag vill, och när du klagar ska jag bara köra med något "det är ju bara"-argument?
Svarar du "nej det får du inte" på ovanstående ska du inte komma och bestämma vad folk ska tycka om för något här i livet.
(Poängen är att du inte ska nedvärdera något bara för att DU inte tycker si och så om saken i fråga, fast det känns ju enklare att fuska då kanske )
Och varför i helvete ska fuskare bestämma hur andra ska spela, dvs byta server stup i kvarten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Så jag får förstöra för dig hur jag vill, och när du klagar ska jag bara köra med något "det är ju bara"-argument?
Svarar du "nej det får du inte" på ovanstående ska du inte komma och bestämma vad folk ska tycka om för något här i livet.
Och varför i helvete ska fuskare bestämma hur andra ska spela (dvs byta server stup i kvarten) som inte fuskar?

Du får gärna förstöra för mig men bara när jag spelar för det är det jag snakar om spel är inget annat än fin grafik som visas på skärm. Men om du skulle hålla på och förstöra för mig irl så hade jag nog sagt i från och om det inte skulle hjälpa så skulle jag nog slå till dej villket jag dok inte skulle tro att det skulle hända. Det är aldeles för många som bryr sig för mycket om dator spel man kan leva utan dom och man får inget av spel som man inte kan lära sig på något vättigare sätt. Jag hatar inte spel jag spelar själv lite då och då men jag tycker att allt för många tar det på allvar. Måste adda några smiles så det inte värkar vara för elakt eller för kaxigt villket jag inte vill att det ska se ut som

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crash_M
Du får gärna förstöra för mig men bara när jag spelar för det är det jag snakar om spel är inget annat än fin grafik som visas på skärm. Men om du skulle hålla på och förstöra för mig irl så hade jag nog sagt i från och om det inte skulle hjälpa så skulle jag nog slå till dej. Det är aldeles för många som bryr sig för mycket om dator spel man kan leva utan dom och man får inget av spel som man inte kan lära sig på något vättigare sätt. Jag hatar inte spel jag spelar själv lite då och då men jag tycker att allt för många tar det på allvar.

Spel handlar om underhållning, samma sak som man skulle se en film, se en fotbollsmatch eller vadsom. Vad hade du tyckt om nån höll på att sabba för dig när du ser en film på bio eller dylikt? .. Spelar ingen roll om det sker på en dator eller i en biosalong, betalar man för underhållning så vill man inte att nån annan ska sabba det. Många spelar just för underhållningens skull, men det kanske inte du har förstått?..

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crash_M
Du får gärna förstöra för mig men bara när jag spelar för det är det jag snakar om spel är inget annat än fin grafik som visas på skärm. Men om du skulle hålla på och förstöra för mig irl så hade jag nog sagt i från och om det inte skulle hjälpa så skulle jag nog slå till dej villket jag dok inte skulle tro att det skulle hända. Det är aldeles för många som bryr sig för mycket om dator spel man kan leva utan dom och man får inget av spel som man inte kan lära sig på något vättigare sätt. Jag hatar inte spel jag spelar själv lite då och då men jag tycker att allt för många tar det på allvar. Måste adda några smiles så det inte värkar vara för elakt eller för kaxigt villket jag inte vill att det ska se ut som

MagnusL säger ungefär det jag skulle svara på det där inlägget... Underhålling är Underhållning, för att det är digitalt är det inte på något sätt ett sämre val där man ska "räkna med" idioter som förstör för en.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
MagnusL säger ungefär det jag skulle svara på det där inlägget... Underhålling är Underhållning, för att det är digitalt är det inte på något sätt ett sämre val där man ska "räkna med" idioter som förstör för en.

Efter som spel är digital underhållning så ger det fler möjligheter och fler möjligheter leder till fler möljgheter till fusk så tuvär så måste man på sätt och vis räkna med att det kommer finnas dom som vill "förstöra" för en i spel. Men detta betyder inte att man ska lägga av att spela utan att man ska vara mer noggran med hur man spelar. Tex om man nu vill undvika fusk i spelet counterstrike så finns det ju tjänser som www.gamer.se (vet inte om det är rätt adress) där man får garanterat fusk fria spel servrar.

EDIT: MagnusL jo jag vet att spel är underhållning och jag spelar vissa spel själv för underhållning. Om någon skulle förstöra för mig på en biosallong eller på en fotbolls match så skulle jag ju själv klart bli sur efter som det kan inte göras på samma sätt som i ett spel. Om någon fuskar i ett spel så kan jag ju alltid conneta till en annan server om någon förstör i en fotbolls match så skulle fotbolls matchen inte kunnas spelas om på samma sätt i ett spel. Plus att fotbolls matcher handlar oftast om pengar eller om en stor titel. I spel så spelar man ju bara för att få underhållning. Inte för en jätte stor titel eller en stor summa pengar som kan vara viktig för att tex fotbolls laget ska kunna fortsätta spela fotbot och så arenan ska kunna tjäna pengar. Så folk kan få jobb.

Allt jag säger om arenor och om fotbolls lag ska inte tas på fult allvar utan det är mer exempel.

Visa signatur

8D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crash_M
Men palla å bry sig om någon fuskar. Byt bara server inte svårt alls. Plus att det är bara spel inget som gäller på liv eller död många av er värkar ta tex cs som livets ända grej och kasta sig ner på golvet och gråter så for ni inser att någon fuskar. Börja inse att dte bara är ett spel och inget annat det finns andra grejer i värden man borde gråta över inte spel.

Eftersom som du förmodligen vet så finns idag dom flesta fuskarna bland folket som inte är så insatta och spelar på public-servrar. Likna detta vid att de flesta fuskarna inom skulle finnas ex. inom junior serien i hockey. Hur tror du detta skulle påverka mängden bra hockeyspelare vi har? Många skulle nog känna att jag har inte en chans om detta är motståndet och lägga skridskorna på hyllan. Som det är nu håller datorspel på att bli något av en sport och vem vet om några år kanske vi har ett officiellt vm i Counter-Strike. Då är det väl tråkigt om hälften av dem som är bra lagt av för att dem blivit så irriterade på alla fuskare eller hur.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av crash_M
Du får gärna förstöra för mig men bara när jag spelar för det är det jag snakar om spel är inget annat än fin grafik som visas på skärm. Men om du skulle hålla på och förstöra för mig irl så hade jag nog sagt i från och om det inte skulle hjälpa så skulle jag nog slå till dej villket jag dok inte skulle tro att det skulle hända. Det är aldeles för många som bryr sig för mycket om dator spel man kan leva utan dom och man får inget av spel som man inte kan lära sig på något vättigare sätt. Jag hatar inte spel jag spelar själv lite då och då men jag tycker att allt för många tar det på allvar. Måste adda några smiles så det inte värkar vara för elakt eller för kaxigt villket jag inte vill att det ska se ut som

"Adda" hur många smileys du villl det låter ändå kaxigt. Som tur är har förmodligen en stor del av oss bakom skärmarna förstått att du snackar en massa bullshit och försöker verka tuff och inte det minsta datorintresserad. (fast egentligen lever du för detta).

Som en liten parantes till det du skriver, om jag satt på ett lan tillsammans med dig och det kom fram att du fuskade skulle jag inte bara kanske utan helt klart spöa skiten ur dig. Kanske inte bara för att du fuskade utan även för den inställning du verkar ha.
Och det kanske inte är helt dumt för dig att vässa knogarna för vem vet.. kanske jag dyker upp och förstör för dig "IRL", det vore ju bara för hemskt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av crash_M
Efter som spel är digital underhållning så ger det fler möjligheter och fler möjligheter leder till fler möljgheter till fusk så tuvär så måste man på sätt och vis räkna med att det kommer finnas dom som vill "förstöra" för en i spel. Men detta betyder inte att man ska lägga av att spela utan att man ska vara mer noggran med hur man spelar. Tex om man nu vill undvika fusk i spelet counterstrike så finns det ju tjänser som www.gamer.se (vet inte om det är rätt adress) där man får garanterat fusk fria spel servrar.

EDIT: MagnusL jo jag vet att spel är underhållning och jag spelar vissa spel själv för underhållning. Om någon skulle förstöra för mig på en biosallong eller på en fotbolls match så skulle jag ju själv klart bli sur efter som det kan inte göras på samma sätt som i ett spel. Om någon fuskar i ett spel så kan jag ju alltid conneta till en annan server om någon förstör i en fotbolls match så skulle fotbolls matchen inte kunnas spelas om på samma sätt i ett spel. Plus att fotbolls matcher handlar oftast om pengar eller om en stor titel. I spel så spelar man ju bara för att få underhållning. Inte för en jätte stor titel eller en stor summa pengar som kan vara viktig för att tex fotbolls laget ska kunna fortsätta spela fotbot och så arenan ska kunna tjäna pengar. Så folk kan få jobb.

Allt jag säger om arenor och om fotbolls lag ska inte tas på fult allvar utan det är mer exempel.

Ursäkta det jag säger men hur dum i huvudet är du? Du säger att om någon förstör en fotbolls match så går den inte att spela om på lika villkor pga olika faktorer. Men att om någon förstör för dig när du spelar ex. Counter-Strike och du måste byta server, (Till en server där det är helt andra människor, du har själv kanske sänkt ditt självförtroende osv. osv.) så är det ändå enligt dig "samma sak". Sen vet jag inte hur mycket du ägnat ditt liv åt sport men så vida du inte är manager (du kanske spelat lite för mycket fm?) så spelar man för att vinna, vilket är en typ av underhållning, inte för att "ta en stor titel och tjäna massor av pengar".

Och att motivera det hela med att "Så folk kan få jobb" måste ju vara ett nytt low för hela internet. Alla brancher som drar till sig pengar kräver på ett eller annat vis mera arbetskraft. Och kors i taket även spel-industrin, hur lite du än vill tro det.

//Tommy med reservation för stavfel pga fyllla.