Permalänk
Medlem

Nytt HTPC-chassi från Silverstone

Tittade på Silverstones hemsida och hittade en helt ny "topp-modell" som såg intressant (och dyr) ut.

Produktsidan

Hittade ett pris på typ 270$ via google (typ 2700-2800:- i sverige ?)

Man kan via produktsidan se att de valt en lite annorlunda (smart?) design på insidan av lådan för att cpu:n ska kunna kylas från ena sidan och psu:n från den andra.

Själv har jag sneglat länge på HTPC-chassi som tar fullstora ATX-moderkort samt ATX-nätagg, och en av de få som gör detta har varit Accent HT400

Även om jag inte är säker på att den nya modellen från Silverstone är den "ultimata" HTPC-lådan - är det ändå trevligt att se att det kommer nya modeller

Ville bara tipsa

Edit:

Hittade faktiskt chassit i lager hos komplett.se

2849:- inte så illa gissat av mig

Svart

Silver

Permalänk
Avstängd

dom ska alltid varaså jävla stora...

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk

Ser ut som en sammansmältning av en uråldrig video och en förstärkare

Inget i min smak direkt!

Visa signatur

If the facts don't fit the theory, change the facts. Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Vilka enorma monsterlådor, som liggande miditowers. Finns det inga mindre som det med lite våld går att klämma in ett atx-moderkort i, större än så behöver det ju inte vara.

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk
Medlem

tycker dom kunde gjort dem lite mindre på höjden...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Silverstone är verkligen kvalité! Rekomenderar dom!

Fint chassi. Det finns mindre Silverstone-case för dom som vill ha det mindre ^^

Permalänk

Ruskigt stiligt, det svarta skulle göra sig bra bredvid min receiver.

Permalänk
Medlem

mycket snyggt! blir ruskigt sugen

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

Lite väl högt, men annars ruskigt trevligt.

Permalänk
Medlem

Jodå, väldigt RUSKIGT fint...:rolleyes:

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Avstängd

svårt att få in ATX psu om det inte blir lite högt... ACcent400 har en smart lsöning för att lådan ska se litare slimmare ut och endå tar det fullskaliga PSU

Visa signatur
Permalänk
Medlem

http://www.silverstonetek.com/products-lc02.htm

Den här gillade jag, tyvär begränsad till 1 PCI +agp, men det är sådant man får ta, bara jag haft råd.

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk
Avstängd

hört många som har haft problem med att få bra kylning med den där.. desutom kanske det inte är så hett med svart släde på ett Al-färgat chassi, går ju alltid att modda, men iaf,,

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
hört många som har haft problem med att få bra kylning med den där.. desutom kanske det inte är så hett med svart släde på ett Al-färgat chassi, går ju alltid att modda, men iaf,,

Svart släde?
Det beror väll på vad man sätter dör CD/DVD i den? För vad jag ser på bilden så finns där ingen släde.

Permalänk
Medlem

Detta är dom lägsta/minsta htpc chassina man kan få tag på tror jag, möjligt att hush har mindre men då kostar det därefter.

Lådan är tillverkad för amd processor/lowprofile cpu kylfläns/fläkt/m-ATX.

http://www.hipergroup.com/English/products/media.html

Enda nackdelen är att man bara kan använda ett pci-e/pci/agp kort. Så helst vill man använda det inbyggda grafikkortet på moderkortet och ett tv-kort.

Hittade dock inget moderkort med DVI på när jag letade, men då jag inte är en ägare av plasma eller projektor ännu så tänkte jag att jag skaffar nytt moderkort senare.

Visa signatur

sega arkad maskin med 2 analoga joyar 16 knappar, 30" monitor. Neo geo 6 slotars som dunkar ski**n ur din PC!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frithioff
Svart släde?
Det beror väll på vad man sätter dör CD/DVD i den? För vad jag ser på bilden så finns där ingen släde.

jag har då aldrig sätt en aluminiumfärgad slimline DVD iaf...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av etnica

Hittade dock inget moderkort med DVI på när jag letade, men då jag inte är en ägare av plasma eller projektor ännu så tänkte jag att jag skaffar nytt moderkort senare.

Jag har ett asus nforce2 mATX-kort, till den kan man köpa en DVI bracket som man kopplar på moderkortet. Hiper lådan lär vara ännu svårare att fixa tyst kylning till....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För att få in fullstora moderkort, nätaggregat, DVD-spelare (ej slimline) mm så måste även lådan vara stor

Samtidigt underlättar det om man vill fylla lådan med stora kylare, fläktar mm - så att man kan fixa en riktigt tyst HTPC - och det vill man ju ha

Exempelvis har jag aldrig hört talas om något fläktlöst mATX nätaggregat ?

Personligen så gillar jag "maffiga High-End" Lådor för Hifi typ denna

Däremot så undrar jag lite om storleken ändå - det står på hemsidan att den är 17cm hög.

Har de räknat in fötterna då ? - eller är det bara själva lådan ?

Någon som har en teori ?

Permalänk
Avstängd

min Dign låda som är 13,5 cm hög är det exklusive fötter, är nog samma sak för denna låda... Håller med om vad du sade, i mitt fall hade en slim låda sätt dumt ut i kontrast till min Feta pioneer reciver. den ska iof säljas när jag flyttar till ny lägenhet, men endå...

edit: en grej jag inte gillar med det där chassit är dock USB luckan, många chassin som har det.. ser inte cleant ut...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av etnica
Detta är dom lägsta/minsta htpc chassina man kan få tag på tror jag, möjligt att hush har mindre men då kostar det därefter.

Lådan är tillverkad för amd processor/lowprofile cpu kylfläns/fläkt/m-ATX.

http://www.hipergroup.com/English/products/media.html

Enda nackdelen är att man bara kan använda ett pci-e/pci/agp kort. Så helst vill man använda det inbyggda grafikkortet på moderkortet och ett tv-kort.

Den lådan jag har är en milimeter högre :). Fast det är ju en mini-itx låda.

Visa signatur

AMD Mobile 2400+ @ 2300 Mhz (11,5x200) 1,625 V, Gf4 Ti 4200 @ 360/760, 512mb SP bh-5, Vmodds, vatten och TEC på gpu.

Permalänk
Medlem

Herregud vad fult

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Herregud vad fult

det är ingen personlig favorit, men bra mycket snyggare än många HTPC chassin...

nånmer än jag som inte hittat det perfekta HTPC chassit ännu? Mitt chassi är nästan perfekt, snyggt, stort och rymmligt, men tar bara mATX puser samt 60mm chassi fläkt..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

min Dign låda som är 13,5 cm hög är det exklusive fötter, är nog samma sak för denna låda...

Ok, tack.

Citat:

edit: en grej jag inte gillar med det där chassit är dock USB luckan, många chassin som har det.. ser inte cleant ut...

Vad är dina åsikter om Accent HT400 ?

Jag har funderat starkt på att köpa det - men efter att ha läst denna recension så är jag inte lika säker - det verkar vara lite dåligt genomtänk - under huven.

Betalar man nära 3000:- för ett chassi vill man ju att det ska vara ũberbra

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Herregud vad fult

Här har vi ett chassi som kanske faller dig mer i smaken:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Ok, tack.

Vad är dina åsikter om Accent HT400 ?

http://www.gtek.se/img_prod/HT400S.jpg

Jag har funderat starkt på att köpa det - men efter att ha läst denna recension så är jag inte lika säker - det verkar vara lite dåligt genomtänk - under huven.

Betalar man nära 3000:- för ett chassi vill man ju att det ska vara ũberbra

Här har vi ett chassi som kanske faller dig mer i smaken:

http://www.colorcase.se/webshop/include/article/l_10164.jpg

Hmm, var är det ? En transformer ?

Visa signatur

AMD Mobile 2400+ @ 2300 Mhz (11,5x200) 1,625 V, Gf4 Ti 4200 @ 360/760, 512mb SP bh-5, Vmodds, vatten och TEC på gpu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naTTen
Hmm, var är det ? En transformer ?

Japp! Dator och en "vakt-maskin" i ett...
Vem behöver en vakthund när man har en transformers dator!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Avstängd

tycker HT400 är smart eftersom den tar fullskaliga nätagg, dock hört vissa som haft problem med att trayluckan inte passat, etc... allt som allt tror jag det är ett bra chassi

edit: ska du köpa acccent lådan så tänk på att agget är monterat vertikalt, tror många passiva nötagg inte är byggda för det (thermaltake etc)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

det är ingen personlig favorit, men bra mycket snyggare än många HTPC chassin...

nånmer än jag som inte hittat det perfekta HTPC chassit ännu? Mitt chassi är nästan perfekt, snyggt, stort och rymmligt, men tar bara mATX puser samt 60mm chassi fläkt..

Bygger man sitt egna chassi så får man det ju precis som man vill!

Permalänk
Avstängd

har fortfarande inte sätt ett hemmabygge med samma finish som tillexempel Dign HV5.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

tycker HT400 är smart eftersom den tar fullskaliga nätagg, dock hört vissa som haft problem med att trayluckan inte passat, etc... allt som allt tror jag det är ett bra chassi

edit: ska du köpa acccent lådan så tänk på att agget är monterat vertikalt, tror många passiva nötagg inte är byggda för det (thermaltake etc)

Tack. Har läst lite på Accents hemsida och tydligen så ska NEC:s DVD-brännare (som jag tänkt använda) fungera fint.

Jag tänkte mycket riktigt även använda ett fläktlöst nätaggregat - men jag tror inte att det borde vara några problem med mitt Fortron Source Zen fläktlösa aggregat - förutom att jag behöver en del chassikylning när jag använder det

Som det är nu så funderar jag mellan Silverstone LC16M och Accent HT400 - båda kommer med VFD-display och IMON fjärrkontroll.

HT400 kommer med parallelports-display och en äldre (sämre?) fjärrkontroll medans LC16M kommer med den nyare Imon PAD fjärrkontrollen, men jag vet inte hur displayen ansluts.

Jag utgår från att jag kan använda fjärrkontrollen och displayen tillsammans med Meedio ?

Smartast är givetvis att jag väntar tills en recension på Silverstone LC16M dyker upp på nätet - frågan är om jag kan hålla mig

Idealet skulle vara en Titanfärgad Dign HV5 som tar fullstora ATX-nätaggregat (jag är spekulant om du tänker tillverka och sälja dessa chassi CyberVillain )

Permalänk
Avstängd

Personligen tycker jag att Accenten är snyggare än silverstonen, tror du inte att arisetec (de som gjort HT400) har uppgraderat sina lådor med den nya fjärren/vfd då?

De borde göra som Dign och sälja lådan utan så man kan välja själv.

Blir nog rätt dyrt om jag ska sitta hemma och tillverka de där chassina Får skicka designen till Kina

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tror faktiskt inte att de har uppgraderat VFD och fjärr - på alla ställen jag läser så ser jag parallelports-VFD och iMON RSC fjärrkontroll.

Nu verkar visserligen iMON RSC fjärrkontrollen vara riktigt bra och den har en "joystick" - men eftersom iMon har tillverkat en ny fjärrkontroll så undrar man ju.

Bild på fjärr och parallelkabel

Bild på parallelkabel monterad

Jag kan ändå tycka att det är ganska smart med en "paketlösning" - köper man saker separat blir det ju oftast mycket dyrare.

Skulle man exempelvis köpa Dign från Webhallen så blir det sammanlagt 2683:- med MCE fjärr - jag har hittat Accent HT400 billigare än detta - och då får jag en integrerad IR-mottagare med möjlighet att starta datorn från fjärrkontrollen