Monkey vs Monkey (Island)

Permalänk
Medlem

Monkey vs Monkey (Island)

Tänker köpa ett av Monkey Island spelen men vilket är bäst.. Vilket är roligast. Vilket ger man inte upp i. Vilket ... ja ni fattar

Curse of Monkey Island (2D)
Escape From Monkey Island(3D)

Vilket skulle du spela om, om du fick radera din hjärna en gång till?

Permalänk
Medlem

Monkey Island 1,2,3 är klart bättre än 4, tycker jag.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Curse är 3an?

läste nu att det var

Permalänk
Medlem

tvåan är allra bäst

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk

dom 2 första är legendariskt bra.
dom 2 sista är värdelösa enligt mej.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Curse of the monkey island, fan va roligt spel

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Curse of Monkey Island (2D). Försäk klara ut det utan walkthroughs. Jag ska erkänna att det klarade jag inte ^^

Permalänk

Jepp, dom 2 första är heliga. 3 tycker jag är riktigt okay, fortfarande det tecknade i det. I 4 har man gått över till 3D. Hmm vissa spel skall inte göras i 3D.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
dom 2 första är legendariskt bra.
dom 2 sista är värdelösa enligt mej.

I second that!

Permalänk
Medlem

Japp, de två första är grymma. De måste du bara köra.
När du har spelat igenom dem måste du kika på Simon the Sorcerer. Ååh, glöm inte heller de första Indiana Jones-spelen.

Suck, de kunde göra bra äventyrsspel med fyndig humor på den tiden...

Permalänk
Medlem

Älskar de tre första. De är verkligen i toppen på listan över världens bästa spel

4:an är dock skandalöst dåligt, visst är det humoristiskt, men vart är känslan?

Visa signatur

Tillbaka med övrigt!
Athlon 64 X2 3800+, Powercolor x800gt 256mb @ 531/570, 1024 Ram. 3dMark 05: 4014p, 3dMark 03: 9212p, 3dMark01: 19820p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjodd
Japp, de två första är grymma. De måste du bara köra.
När du har spelat igenom dem måste du kika på Simon the Sorcerer. Ååh, glöm inte heller de första Indiana Jones-spelen.

Suck, de kunde göra bra äventyrsspel med fyndig humor på den tiden...

simon the sorcerer,ja,vilken skön humor:)
likaså indiana jones samt monkey islan 1&2....sköna spel med skön stämning,skön humor,skön handling och skön musik:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Jag tycker lätt att Curse är roligast (och ja jag har spelat de 2 första). Att säga att 4an är dåligt är en överdrift, det är deffinitivt inte lika roligt som 1,2,3 men dåligt är det absolut inte.

Visa signatur

Not all men seek rest and peace, some are born with the spirit of the storm in their blood.

Permalänk
Medlem

1an, 2an och 3an är extremt bra spel, 4an gillar jag inte iaf.

Visa signatur

Athlon64 4000+, 2048 DDR Ram, 2x 250GB SATA RAID HDD, 2x Geforce 7800GTX SLI, 19" Trinitron.

Permalänk

1 och 2 är helt överlägsna, har spelat igenom dom många gånger (utan walkthrough, skulle vägra änvända sånt skräp ), men 3-4 är mycket sämre, spelbara, men inte ens i närheten av dom två första.

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem

3an (curse of monkey island) är det bästa vad jag tycker

Permalänk
Medlem

Jag gillar nog Secret of monkey island mest (1) grymt rolig humor i hela spelet

Visa signatur

iLove iRiver

Permalänk

Nu när jag såg goon´s bild kom jag och tänka på Sam & Max, samt Days of tentacle. Grymma lir.....

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Medlem

Del 1 och 2 är odödliga klassiker. Trean är också grymt bra. Fyran har jag inte spelat än.

Tycker man ska spela spelen kronologiskt (dvs 1, 2, 3, 4), annars fattar man inte all humor.

Permalänk
Medlem

Eftersom bara 3an o 4an finns på webhallen så vinner 3an

Permalänk
Medlem

Monkey Island 1 o 2 finns o köpa som del av Lucas Arts Archives 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
dom 2 första är legendariskt bra.
dom 2 sista är värdelösa enligt mej.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BattleAngel
1 och 2 är helt överlägsna, har spelat igenom dom många gånger (utan walkthrough, skulle vägra änvända sånt skräp ), men 3-4 är mycket sämre, spelbara, men inte ens i närheten av dom två första.

Nu tycker jag du överdriver lite.

Jag håller med så långt som att 1an och 2an är klart bäst. Men 3an tycker jag ändå är mycket bättre än 4an - är egentligen bara 4an som är dålig i mitt tycke.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

"Escape from monkey Island" är ett bra spel men "Curse of Monkey Island" är ett av de bästa spelen som någonsin gjorts så det är ett absolut måste.....Även 1:an och 2:an är mycket bra.

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem

Jag fullkomligt älskar Curse of Monkey Island (trean). Dock har jag inte testat de två första.

Permalänk
Medlem

De två första var grymma, trean var riktigt bra och fyran var ok.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Nu tycker jag du överdriver lite.

Jag håller med så långt som att 1an och 2an är klart bäst. Men 3an tycker jag ändå är mycket bättre än 4an - är egentligen bara 4an som är dålig i mitt tycke.

ok,värdelösa var väl ett lite starkt ord,visst går dom att spela,men för hur länge?jag blev så uttråkad när jag lirade 4:an så det inte var sant.spel känslan var borta,humorn hade sjunkigt rejält och stämningen vill jag inte ens gå in på.
3:an spelade jag lite längre än 4:an iaf,men samma där,tröttnade efter ett tag.

ja,jag gav spelen en rättvis chans innan jag gav upp,i 4:an så försökte jag leva mej in i spelet,försökte hitta dom bra sidorna i spelet,men jag hittade inga...likaså i 3:an,visst,man drog ju på smilebanden lite då och då åt humorn,men den dåliga spel känslan suddade bort leendet rätt så fort.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Alla 4 spelen är bra i sig tycker jag.