Spel som du skulle vilja se i dagens grafik?

Permalänk
Medlem

Deus-EX
Carmageddon
Fallout
X-Com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakan86
spelat flatout?

Ja, men det går lixom inte ut på samma sak. I Destruction Derby så går det ut på att man ska föstöra de andra bilarna, man får poeng när man gör tex. "bonecrucher" eller "rollercoaster" (typ att man åker in i dom uppifrån eller få dom att volta runt å flyga åt helsike:))
Senan påverkas inte köregenskaperna när fordonet blir deformerat, på Destruction Derby så kan hjulen gå av och allt möjligt, vilket inte gör det allt för lätt att köra:)

Så det skulle vara riktigt najs med det spelkonceptet i FlatOut grafik.

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem

RinBin nämnde ett ruskigt bra spel

Wonderboy !

Wonderboy 3 med ny grafik skulle vara maffigt. Ett rollspel där man kan bli ett lejon, en drake, en mus, en fisk och en fågel !

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Permalänk

Final Fantasy VII, Resident Evil 2 o Zelda A Link To The Past.

Permalänk

Jag skulle vilja se Quakeworld (Quake) i en snyggare kostym. Inte för att jag är missnöjd med hur spelet ser ut, utan för att det kanske skulle locka till sig nya kräsna spelare som skulle kunna agera kanonmat i så fall. Det finns redan nu upphottade versioner av spelet som är fullt kompatibla med det alla kör idag. Spana in screenshots från Fuhquake till exempel. Det går att få det snyggare än så givetvis.

Annars så vore Total Annihilation en het kandidat också. Någon nämnde TA:Spring, men det ser ju lika illa ut som originalet gör. Det är bara det att man nu kan panorera i full 3D så att säga - de har släppt lös kameran. Dessutom har de ändrat på spelet så det är inte original-TA längre...

Visa signatur

http://www.quakeworld.nu - Världens manligaste spel!
http://www.refragged.com - QuakeWorld-nyheter

Permalänk
Avstängd

the legend of zelda ocarina of time är ju det bästa spelet som funnits till nintendo 64.
och megaman skulle vara kul om det komm ett nytt.

Permalänk
Medlem

Die by the sword

Var faktiskt riktigt coolt

Quake 1 Skulle varit riktigt roligt att spela med bättre grafik lite mera polys och bättre ljud

Permalänk

Redneck Rampage

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Die by the sword
http://www.algonet.se/~ihrsjo/screenshots/dbts.jpg
Var faktiskt riktigt coolt

Quake 1 Skulle varit riktigt roligt att spela med bättre grafik lite mera polys och bättre ljud

Ljuden kan man väl fixa till själv om man vill? Grafiken som den är idag kan man leva med.

Visa signatur

http://www.quakeworld.nu - Världens manligaste spel!
http://www.refragged.com - QuakeWorld-nyheter

Permalänk
Medlem

Daggerfall
Half-Life
Deus Ex (+ bättre voiceacting )
System shock 1/2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
the legend of zelda ocarina of time är ju det bästa spelet som funnits till nintendo 64.
och megaman skulle vara kul om det komm ett nytt.

Ocarina of time blir det ju snart en "ny" variant av.
Eller en upföljare iallafall. Inte samma spel men samma värld
och fortsättning. Twilight Princess...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Syndicate / Syndicate wars
Riktigt kul spel med stora vapen och mycket effekter. Skulle nog kunna se ruskigt bra ut med upphottad grafik

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Farner
Final fantasy 7 lätt. [/QUOTE

Final Fantasy 7 kommer släppas till PS3. SÅ det så...

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Mårten C
[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Farner
Final fantasy 7 lätt. [/QUOTE

Final Fantasy 7 kommer släppas till PS3. SÅ det så...

[/QUOTE]

Återstår att se.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karlsson
Betrayal at Krondor
Damocles
Ultima Underworld

Håller med om att Betrayal at Krondor skulle vara hur trevligt som helst att spela med ny grafikmotor.

Permalänk
Medlem

Escape Velocity.

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Medlem

SimCopter från 1996 - Det hade suttit fint med en bättre grafikmotor!

Visa signatur

MSI K8N Neo4, 3700+@2510, Corsair Value 1024MB, Gainward 6600GT@525/1050, 80GB Samsung SpinPoint + 250GB WD, QTEC 400Watt

Permalänk

Medal of Honor: Allied Assult
Civilization III - i 3D
Destruction Derby - Med grafiken som kommande Motorstorm till PS3

Permalänk
Medlem

Outlaws - PC, LucasArts.

Var ju bara precis hur bra som helst, bara en sak som att svårighetsnivåerna hette Good, Bad och Ugly gör det värt att nämnas! Ett av få spel jag spelet igenom flera gånger på alla svårighetsnivåer.

Mer Western spel till folket! Se så klicka nu på länken och njut av en riktigt high tech hemsida!

Permalänk

Hmm, är det bara jag som tycker att det är väldigt många nya (från mitt perspektiv) spel nämnda hittills?

Hur som helst, de tre spel jag helst skulle vilja se i nyutgåva med modern grafik & ljud:

Eureka!
Alter ego
Boulder Dash

Visa signatur

Mattias Lönnqvist
www.spelforum.nu / www.dvdforum.nu
Recensent och EA-fanboy

Permalänk
Medlem

* Black and White 1

* Alien vs Predator 1

* Total Annihilation Kingdoms

Visa signatur

Bror till cynomyS.
Se hans LAN-FAQ här!

Permalänk

Yoshi's Island. Skulle vara väldigt intressant att se någon 3D-renderings teknik som får allting att se ut som det är ritat med pastellkritor, istället för gammal tråkig cel-shading.

Permalänk
Medlem

Och Battle Realms WOTW

Visa signatur

Bror till cynomyS.
Se hans LAN-FAQ här!

Permalänk
Medlem

Rings of Power
FFVII
Daggerfall

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se Turrican 2 med helt ny grafik.
Det ska självklart inte vara 3D utan fortfarande ett 2D plattformspel.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Entusiast

1. Final Fantasy 7
2. StarCraft
3. Anarchy Online

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

World of warcraft
Gothic 2
Half life!

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Final Fantasy 7
Metal Gear
Metal Gear: Solid Snake

Permalänk

***Diablo 2 LoD***
***NOX***
***Red Alert***