Automatiskt byte av standardskrivare

Permalänk
Medlem

Automatiskt byte av standardskrivare

Jag har ett program som skriver ut på windows standardskrivare.
Problemet är att varje gång jag förflyttar datorn till ett annat ställe där det finns en identisk skrivare så installeras den som en helt ny skrivare.

Nu kanske ni tänker .. men de e ju bara att gå i skrivarinställningarna och ändra till standardskrivaren.
Saken e den att änvändargränssnittet är så strippat att verktygsfältet inte ens visas. och kommer att användas av mobila användare som vill slippa dessa manuella inställningar.

Jag försökte göra ett VBscript som varje minut kollar av statusen på alla skrivare installerade och byter till den som ger aktiv status. Men .. WMI rutinen som skall returnera detta FUNGERAR inte.. den reurnerar bara "unknown" status. inkopplad som urkopplad.

Detta testade jag på flera maskiner med Windows XP men samma fel..

nån som e haj på de här?

Visa signatur

Antec 480W, AMD 2400+ XP-M@2600mhz (200x13) 1,95V, Abit NF7-S Rev 2.0, 2*256 Twinmos Winbond PC3200, Seagate SATA 160GB, POV GF4 TI4200 XP 128MB(315|650).
Chassi Mod, FanControllern

Permalänk
Medlem

Re: Automatiskt byte av standardskrivare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiji
Jag har ett program som skriver ut på windows standardskrivare.
Problemet är att varje gång jag förflyttar datorn till ett annat ställe där det finns en identisk skrivare så installeras den som en helt ny skrivare.

Jag är nog inte med på hur du har ställt upp systemen, har du fasta dockningsstationer med skrivare kopplade och låter folk hoppa mellan dessa platser? Du kanske har fasta skrivare och bär iväg på datorer? Hur som haver, det är väldigt besvärligt om du inte har nätverksskrivare... jag hade rekommenderat printservrar i kombination med http baserade utskrifter. Att du har restriktiva policys på klienterna är "rätt" och det är "fel" att börja låsa upp där, anser jag.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Orientering:

Personerna har bärbara datorer i deras bilar med skrivare stationerade i bilen, dessa datorer går även att docka på platser andra och då ha tillgång till nätverk/skrivare/m.m. med anledningen att man skulle kunna skriva ut på vart som helst... Skrivarna ansluts via USB. Detta skulle vara möjligt med paralell anslutning men den lösningen fungerar inte i bilarna.

Visa signatur

Antec 480W, AMD 2400+ XP-M@2600mhz (200x13) 1,95V, Abit NF7-S Rev 2.0, 2*256 Twinmos Winbond PC3200, Seagate SATA 160GB, POV GF4 TI4200 XP 128MB(315|650).
Chassi Mod, FanControllern