Permalänk
Medlem

Dataexekveringsskydd

Hej!

Jag skulle behöva lite hjälp. Grejjen är att när jag går in i en mapp som innehåller filmer, så kommer det upp ett felmeddelande... "Dataexekveringsskydd" på utforskaren typ så startas explorer om. Jag upptäckte detta problemet igår, och jag läste på ett ställe där dom sa att man skulle ta bort skyddet för utforskaren. Så jag gjorde det, men då blev datorn ännu konstigare och jätteinstabil, och tillslut efter några omstarter så crashade hela skiten. Nu har jag formaterat och till en början så var allt lugnt, men nu är problemet tillbaka!

Vad ska jag göra för att problemet ska försvinna?
MVH // Jonas

Visa signatur

AMD64 X2 3800+, 1536 RAM, 500 GB HDD, Geforce 7800GTX.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem.. Jag löste det halv om halvt.. Byt namn på mappen det gälller.. Sedan kommer det tillbaka efter 2 veckor eller nått byt då namn igen.. OBS) det är på grundmappen du ska byta

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Okej, va jobbigt. Det är inte på alla mappar som tur är. Det är bara i mappar där det är mindre film filer, och inget som jag direkt måste spara. Så det försvinner väll om jag tar bort mapparna?

Nu när jag har gjort en tråd så kan jag även passa på att fråga om ett annat problem jag upptäckte alldeles nyss. Problemet handlar denna gången om MSN.

Det är så att när jag öppnar MSN-rutan så kommer det upp en liten ruta som säger att det har blivit ett scriptfel, då kan jag välja mellan att trycka nej eller att felsöka i scriptet. Men jag är inte så bra på sånt. Detta kommer alltså upp varje gång jag öppnar just MSN rutan, jag trycker bort det så funkar allt. Jag har testat att installera om MSN och så, men det hjälper inte. Nu den senaste timmen så händer det bara då och då.. :S Försvinner det så småning om kanske? ^^

EDIT:

Jag testade att byta namn på en mapp med film som jag fick fel på. Jag bytte namn på alla mappar som ledde till filmen, men det hjälpte inte. För övrigt så händer det bara på filmmappar med Miniatyrer som inställning! Vad ska jag testa härnäst?

Visa signatur

AMD64 X2 3800+, 1536 RAM, 500 GB HDD, Geforce 7800GTX.